Gå til innhold

Ghotic2 - Meget bra rollespill


Anbefalte innlegg

Det stemmer at Night of the raven skal komme i løpet av våren (iflg rykter på div forum) *glede seg* :D

Gothic har noe som andre rollespill som fex morrowind mangler, og det er liv og atmosfære. NPC'ene har personlighet og karakter, beste rpg ever!

Synd at Gothic III ikke kommer på et par år ennå ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det stemmer at Night of the raven skal komme i løpet av våren (iflg rykter på div forum) *glede seg* :D

Gothic har noe som andre rollespill som fex morrowind mangler, og det er liv og atmosfære. NPC'ene har personlighet og karakter, beste rpg ever!

Synd at Gothic III ikke kommer på et par år ennå ...

Har min info fra forskjellige forum++ jeg også. Jeg tyner PB per mail og jeg gir meg ikke.

 

Stol på oss :thumbs:

Lenke til kommentar
Spiller det nå og er Mercenary. Er i den ødelgate borgen og har funnet to scrapers mangler den siste som Diego er med i , noen som vet hvor den er ?

Og Hva er best crosbow eller bow, har en composite bow og den er bedre en mange av crosbowene jeg har sett. Hva burde jeg satse på ?

diego er ikke ved en gruvene. har du vært i gruven ved siden av fajeths mine camp, den med de døde folkene innkludert silvestro?

 

hvor er diego?: når du går fra slottet og opp veien mot gruvene vil du se et lite skjevt tårn. gå da til høyre og følg veggen rundt svingen, igjen til høyre og opp en liten vei med to døde soldater finner du ham ved et bål.

tror dette er ganske nøyaktig.

 

jeg synes crossbow er best. de beste crossbowene skader ganske mye mer enn buer. ulempen med crossbow er at d tar lang tid før du velger det til det er klart til å skyte, og å ta d ned igjen men synes d er vel verdt d.

 

du kan kjøpe en crossbow av bosper i chapter 4 med 85 dmg! dette er ikke den beste men sinnsykt bra på d tidspunktet. chapter 3 går som en vind.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tviler på at Night of Raven kommer ut i april på engelsk versjon, mest fordi jeg har spillt dette spillet siden i sommer og på den tiden har det kommet en updatering og den offisielle hjemmesiden har blitt oppdatert EN eneste gang :angry:

 

er du ny og trenger penger så kan jeg hjelpe deg med dette, det er lenge siden jeg har spillt det, så dere for prøve å forstå så godt som dere kan. Bli en slik sword-maker og få det som yrke, deretter stikker du opp til den derre mercenary campen og stjeler litt saker og ting der, f.eks fat og lysestaker fra kapellet som de har der, dette selger du til smeden der og kjøper så jern av han som du støper om til sverd. Sverdene selger du så til "masteren" din. Her kommer grunnen til at det er så lønnsomt. Pris på stål 10 gold, det du får igjen for sverdet ditt 100gold... (så regner vi litt) hmm.... joda, en fortjeneste på 90 gold, og dette kan du gjøre så mye som du kan.. obs. har ikke fyren igjen mer jern? bare avslutt samtalen med ham, og snakk med ham igjen, da har han mer jern igjen :thumbs: LOL... Tjener fort 2*10^4gold på dette.. altså 20.000 gold. (Måtte bare briefe med mine fysikk egenskaper :p )

Lenke til kommentar

Da jeg først kom igang for ett par uker siden har jeg vært hekta. Hatt spillet i nesten 6 mnd, men det er nå jeg er kommet skikkelig igang. Driver på chapter 6 som magiker, blir ganske lett etterhvert.

Sammen med Biff (dragon hunter i ch 4) så drepte jeg bortimot alle orcene rundt slottet, trengte han egentlig ikke så lenge jeg har mana pots. Lightning eier det meste.

 

 

 

 

Siste bossen var også litt skuffende lett som magiker.

Endret av vaskiZ
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Det er nå nesten bestemt at G2NOTR ikke blir ferdig oversatt men satt rett på hylla :( gleder meg noe sinnsykt til G3 kommer :) til de av dere som lurer så er det faktisk mulig å installere den tyske versjonen av G2NOTR for så å laste ned en mod som oversetter teksen, men ikke dialogene i NOTR!

 

 

BTW: Noen her som har prøvd G1? Er sinnsykt nysgjerrig på hvordan det spillet er, og har veldig lyst til å prøve det!

Lenke til kommentar
Det er nå nesten bestemt at G2NOTR ikke blir ferdig oversatt men satt rett på hylla :( gleder meg noe sinnsykt til G3 kommer :) til de av dere som lurer så er det faktisk mulig å installere den tyske versjonen av G2NOTR for så å laste ned en mod som oversetter teksen, men ikke dialogene i NOTR!

 

 

BTW: Noen her som har prøvd G1? Er sinnsykt nysgjerrig på hvordan det spillet er, og har veldig lyst til å prøve det!

Gothic 1 er svinebra det også!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Veit ikke jeg...prøvde å sette meg skikkelig inn i Gothic2, men ble aldri skikkelig hekta..rota rundt i Khorinis og gjorde oppdrag, kom vel så langt som til Thieves Guild-greiene..så bare slutta jeg å spille og glemte av hele greia. Syntes det var litt for åpent liksom. Var hvertfall et eller anna som ikke tiltalte meg 100%, uten at jeg kan si hva det var.

Lenke til kommentar

Hmm....jeg har prøvd gothic 2 litt, men det var jo helt umulig i begynnelsen :\ ..så jeg gadd ikke mer :p men kan jo alltids begynne igjen...men en ting jeg lurer på, magien. Kan man bli sånn kjempekraftig magiker (i spells, ikke fysisk) eller blir man sånn at man må drikke potions konstant for å noenlunde klare å kaste spells ? :)

Lenke til kommentar
Hmm....jeg har prøvd gothic 2 litt, men det var jo helt umulig i begynnelsen :\ ..så jeg gadd ikke mer :p men kan jo alltids begynne igjen...men en ting jeg lurer på, magien. Kan man bli sånn kjempekraftig magiker (i spells, ikke fysisk) eller blir man sånn at man må drikke potions konstant for å noenlunde klare å kaste spells ? :)

Det ble sånn for meg, jeg spilte litt første gang jeg installerte så bare satt jeg fast et eller annet sted, tror jeg det var. Så gadd jeg ikke å spille mer. Men jeg spilte og runda 1ern, og husket hvor bra den var. Så da måtte jeg bare prøve å spille den igjen, og jada, da gikk alt bra. Ble hekta på spillet som jeg ble med 1ern.

 

Håper at expancion kommer da, jeg hadde hørt for lenge siden at den ikke skulle komme på engelsk, så da bare så jeg fram til Gothic 3. Men håper nå at den kommer da, sånn at jeg ikke må vente så lenge. :D

Lenke til kommentar

Jeg var ihvertfall en kjempekraftig Fire Magician

 

Og som nevnt tidligere, det er VELDIG lett med firemagician.

 

SomewhatofA ****SPOILER*****

 

Dragene og den siste Master Dragon var VELDIG lett, Summon Wolfs, hadde 50 Wolfs eller noe slikt på hver drage og slakta de. Du som synes det var lett med FM, hvordan gjorde du det?

 

Noen som har prøvd Thieves guild?

Lenke til kommentar
Jeg var ihvertfall en kjempekraftig Fire Magician

 

Og som nevnt tidligere, det er VELDIG lett med firemagician.

 

SomewhatofA ****SPOILER*****

 

Dragene og den siste Master Dragon var VELDIG lett, Summon Wolfs, hadde 50 Wolfs eller noe slikt på hver drage og slakta de. Du som synes det var lett med FM, hvordan gjorde du det?

 

Noen som har prøvd Thieves guild?

Jeg, ei lita stund, før jeg drepte dem, tok skattene fra kistene deres, og gikk til han Militia lederen, hvor jeg fikk en pen liten sum for å ha funnet tyvene :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...