Gå til innhold

Fattern skal kjøpe PCer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror jeg har fatta poenget deres nå :green:

Blir nok ferdig-maskiner...

Men var innholdet på maskinene greit til formålene?

Tilsynelatende har du gjort en god jobb, og sakene ser bra ut på papiret....Men får du en dårleg leveranse av noe slag til hele 20 maskiner så kan det lett bli en flau sak.

Lykke til både du og fatter´n :thumbup:

Lenke til kommentar

Sats heller på en ferdig pc fra en større produsent som tilbyr serviceavtale. En annen ting er at skjermen er helt bak mål, bedrifter som tar litt hensyn til sine ansatte velger ikke billigskjermer til en tusenlapp, den besparelsen de tror de får ved å velge en billig skjerm har de tapt i løpet av et år pga. lavere produktivitet og kanskje også sykefravær, det samme kan man også si om den kommentaren et sted i tråden hvor en mener støy ikke har noe å si i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

Til de office-PC'ene ville jeg nok satset på et mer stillegående opplegg. Dvs. mer stillegående PSU, CPU-vifte og helst unngått kabinettvifte helt.

 

På "grafikk"-PC'ene ville jeg kjøpt nøyaktig samme hardware med unntak av litt større harddisk og mer ram. (altså ikke noe eget grafikkort)

Lenke til kommentar
systemet ser greit ut det... men hvis du skal kjøpe, husk å kjøp hos ioshop... de er billigere enn komplett, og har knallbra sørviss.. (kjøpt fra de selv) dessuten leverer de fritt i oslo området tror jeg... sjekk på www.ioshop.no... :thumbs:

 

og en annen ting; ikke kjøp Q-tec... ikke no bra...

Beklager og måtte si det men dette ser mistenkelig ut som reklame :shrug:

Lenke til kommentar

ville på det sterkeste anbefalt IBM, DELL eller lignende.

En jeg kjenner jobber i et stort datafirma, og han sier at det er godt mulig å prute prisene med opptil 50% på IBM sine tilbud til bedrifter.

 

Husk også det med støy, og gode skjermer, ha ihvertfall høy hz på de.

 

lykke til, men jeg selv ville anbefalt fra dell, ibm eller lignende, en grunn til at de er så store.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg om IOshop siden jeg aldri har handlet der, men jeg vil bare si at det er mange som kan gi lavere priser enn komplett.

 

Hvis man vil bygge selv så har man også muligheten til å kjøpe inn fra flere plasser dersom prisforskjellene er store. (den ekstra portoen blir jo en dråpe i havet når det er snakk om så mange maskiner og penger)

Lenke til kommentar

eg er skeptisk til å handle hos komplett og andre norske nettbutikker også.

 

det er fleire norske bedrifter som leverer IBM og Compaq, og som har ein skikkelig avtale med respektive leverandører.

 

Maskiner frå komplett, multiplex og lignande er (i mine auge) jalla-maskiner det også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...