Gå til innhold

NODA - Evenstar! (fra LOTR TT!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vekk meg når låta er ferdig(Kjedelig)

Digger trance ellers men dette ble for mainstream(Selv for noda :cry: )

ok...

 

Jau, det er jo mer _nesten_ dance enn trance.. uansett veldig komersiell trance (noe vi definitift er kjent for.... rosa sky ect. ect.) :D

 

men låtene våre har kanskje en tendens til å bli litt ensformige... får jobbe med saken!

Lenke til kommentar
Veldig bra dette.

 

Men som du sier "the launch" var den siste store jeg også husker (fra mine yngre dager ho ho)

 

Du kan si det slik:

Denne skiller seg ikke ut!

 

...blablablablablablabla

 

 

Som du sier, trance er forutsigbart. Derfor skal man ha litt skills for å få det bra. Er veldig enig i at mye av det som lages i reason høres veldig likt ut. Nå skal det i utgangspunktet ikke være noe problem å lage annerledes trance i reason, men man må ha en kreativitet som grenser litt høyere enn vår tydelig vis. Vi har begynt å snuse litt på cubase SX 2.0 (se sx-test låta vår på http://john.e.morsk.com), men vi har ikke gått til innkjøpt av så sinnsykt mange VST'er enda, så cubase blir egentlig enda mer begrenset for ögonblicket. Men for all del, vi har ikke lagt bort cubase... bare fikk lyst til å leke med reason igjen :D

 

Selv om låtene våre ligger i toppsjiktet av komersiell grenen, faktisk nesten så høyt at det kan score mot fjortisdance noen ganger, skal vi nå prøve å sende inn en demo til Nordic Records, bare for å høre hva de sier. :) Det SKADER jo ikke å prøve... de kommer jo liksom ikke med balltre hvis de ikke liker den :lol:

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Først: slett ikke verst! :thumbup:

 

Men.. Jeg fant to overganger i låten som burde kamufleres bedre. De er lett å høre. Ville også pisket opp den andre take-off'en slik at alle syrehue'ne virkelig tar av på dancefloor'en ;) Effekten i det øvre registeret bør økes.

intelesting...

 

Joda... vi har et par slappe overganger, enkelt og greit begrunnet med at vi er late :D ...eheh, neida.

 

God idè å gi f.eks litt mer fuzz på den andre takeoff'en, men etter som at sangen har en såpass komersiell stil, mener jeg det kanskje hadde blitt litt stilbrudd. Hadde den jevnt over holdt en litt hardere stil, hadde det blitt noe helt annet!

 

Hva mener du med "effekten i det øvre registeret" ?

Lenke til kommentar
Veldig bra, men det er et eller annet som mangler for å få opp driven i låta. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men litt perkusjon rundt beaten gjør som regel underverker. Overgangene er kanskje litt enkle, synes jeg. Prøv også å piff opp melodien litt med kanskje en string til på klimakset. Uansett, veldig bra.

som poengtert tidligere, den har ikke noe klimaks som syrehodene vil elske.:lol: Husk, dette er trance som mange skal kunne klare å høre på.

 

Percusjon rundt beaten? kan du være mer spesifik? Mener selv vi jobba mer med perkusjon denne gangen enn noen annen gang... :blush:

 

string? den har da string? t.o.m. m/appergio i den andre "take-off'en" hvis du hører nøye etter. :lol:

Lenke til kommentar
DJ JK bør prøve seg på en plate kontrakt :p Anbefaler alle og laste ned Ireland sangen fra john-e-morsk siden.. Den er topp! Selvom jeg til vanlig hater trance osv som ompatut sier: PESTER MUSIKKVERDENEN

men sangen var bra den ;) gutten har skills som bare det i og lage datamusikk

fint at du liker musikken...

 

men må klarne opp noen småting her:

 

NODA består av TO personer. Meg og Kai Anders Ryan. Uten hans hjelp hadde ikke mine ideèr hatt føtter å vandre på i det hele tatt! :love::lol:

 

så jeg alene har ikke potensiale med noen platekontrakt i det heletatt, men NODA skal alltids prøve :)

 

Har blitt en del misforståelser rundt dette i det siste, da musikken ligger ut på min personlige web-side. På tide at vi lager en felles-side..... (jada jada, quit nagging! :lol:)

Lenke til kommentar

Enig med de siste, sangen ER avslappende, og utover så blir den litt "monoton", mens i starten er det litt sånn "dunkidunk" greier.

 

sangen er som jeg sa tidligere, Bra sang, men litt for "enkel" i slutten.

blir for mye reprise. Ikke bare negativt ment, for all del, men variasjon skader ikke.

 

Prøv dere litt mere på Cubase, så blir det nok bra/supert!

Lenke til kommentar

HEi!!

 

Akkurat det med begynelsen slet vi ganske mye med!! vi viste liksom ikke om vi skulle begynne rett på Isabel eller ikke! men vi bestemte oss for å kjøre inn beat på begyneslen!!

 

Noe som er faktisk ikke er NOE fornøyd med! mne det ble slikt og lite kan vi gjøre med det nå!

 

cubase har jeg selv drevet litt med, men det er som sagt av DJ-JK VST`er som stopper oss der! Men jeg lover dere at det blir Cubase og litt Reason blandig framover ;)

 

Takk takk!

 

_- Kai Anders Ryan -_

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...