Gå til innhold

NODA - Evenstar! (fra LOTR TT!)


Anbefalte innlegg

Som nevnt i forrige snikreklamepost har vi i de siste dagene jobbet med en ny sang! Den er nuh ferdig og klar for din vurdering!

 

Vi vil igjen gjerne ha konstruktiv kritikk av dere. De som ikke er så gira på trance, trenger helst ikke å poste... i hvertfall ikke ála: awwwwhhh trance suxxor, jeg vil mye heller spille cs!

 

 

Sangen er som topic beskriver basert på Lord Of The Rings - Two Towers soundtracket, Evenstar (Featuring Isabel Bayrakdarian) av Howard Shore.

 

De som evt. vurderer å saksøke oss grunnet herping av herlig sang, vil jeg bare vise til loven om yttringsfrihet osv. osv. ;)

 

Uansett: NODA - Evenstar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes:

Den er for lang... Kunne korta den ned så hadde den blitt bedre!

Og hun dama burde sunget mer, ala Chicane - Saltwater...

 

Men siden jeg ikke aner hva slags programs jeg burde bruke sier jeg bare nais!:D

Ok. Er enig i at den ikke er noen radio edit. "dama" har vi rippa... så det var ikke så mye vi kunne gjøre med'a.

 

På denne sangen har vi brukt Reason 2.5 og en yamaha PSR 630.

Lenke til kommentar

Hei igjen JK, bra arbeid denne gang :) Veldig bra gjennomført, men synes den mangler litt finpussing. Veldig fin oppbygging i selve sangen og teknisk sett ganske bra gjort ;)

 

Har noen tips, men vil egentlig spørr om dere vil at jeg skal lage en remix av den? Tar det på PM ;)

 

Jeg likte den ganske godt, men trengs litt finpussing som : Litt mørkere bass, litt mer "distortion" på leaden og litt finpussing rundt oppbyggingen. Hvis du rundt 1:42 fyrer opp en skikkelig dyp bass som bare sier booooooom i et par-tre sekunder hadde det vært mye bedre ;)

 

Uansett : Good work NODA :)

Lenke til kommentar
Imponerende, fet musikk! Meget avslappende.

Nå hører jeg også på det meste, men trance&techno er noe jeg egentlig hører minimalt på. Men spennende og bra dette :thumbup:

takker :)

 

synes kanskje vi har bedra oss litt fra "launch" låta som var den siste "store" ( :p ), men vi vet vi har myyye igjen, så hvis det er noen her med god peil, tar vi gjerne i mot korreksjoner / tips

Lenke til kommentar
Hei igjen JK, bra arbeid denne gang :) Veldig bra gjennomført, men synes den mangler litt finpussing. Veldig fin oppbygging i selve sangen og teknisk sett ganske bra gjort ;)

 

Har noen tips, men vil egentlig spørr om dere vil at jeg skal lage en remix av den? Tar det på PM ;)

 

Jeg likte den ganske godt, men trengs litt finpussing som : Litt mørkere bass, litt mer "distortion" på leaden og litt finpussing rundt oppbyggingen. Hvis du rundt 1:42 fyrer opp en skikkelig dyp bass som bare sier booooooom i et par-tre sekunder hadde det vært mye bedre ;)

 

Uansett : Good work NODA :)

hepp Vexx! :)

 

vely intelesting... vi tar det på PM

 

..ang. dypere bass...

 

sitter å lager musikken på en 18tommer... og der høres dyp bass fett ut, men ville ikke legge den dypere, da vi trodde at det ville bli problemer på andre anlegg. Men stemmer dette? Vil ikke at det skal bli for rånete heller... med max bass og max diskant, for så å gi ****** i resten :p

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Veldig bra dette.

 

Men som du sier "the launch" var den siste store jeg også husker (fra mine yngre dager ho ho)

 

Du kan si det slik:

Denne skiller seg ikke ut!

 

Det er litt trist å si det, men jeg synes trance er et vanskelig felt å holde på med pga de forutsetningene trance har gjør det vanskelig å komme opp med noe nyskapende. Dere har gode ledesynthlinjer... Men de skiller seg ikke ut.. "The Launch" hadde en artig "vriomtakt" som gjorde den lett gjenkjennelig og veldig spesiell i forhold til hopen. Prøv å unngå å kun bruke Reason kan være en god start for å få litt mer variasjon (og eventuelt særpreg) prøv å ta opp litt lyder fra deres egne omgivelser og legg på tungt med filter og pass det inn... Dette krever selvfølgelig mer, men det skal jo koste litt å flørte med eliten også :)

 

Men misforstå meg rett: dette er utrolig bra, og du kan egentlig selge den pga den har publikumsapell pga LOTR-gjenkjenninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...