Gå til innhold

NODA - Evenstar! (fra LOTR TT!)


Anbefalte innlegg

Kudos til dere! Mycket bra, men jeg føler igjen at det blir litt flatt her og... Hadde kanskje gjort seg bedre hvis den var kraftigere og jeg er enig i at take off'en ved 2:10 mangler noe...

 

Menmen, ikke hør på meg, jeg er fan av den mye mer aggressive formen for elektronika...

 

*sette på Hocico - Boiling blood*

Endret av IronWire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kudos til dere! Mycket bra, men jeg føler igjen at det blir litt flatt her og... Hadde kanskje gjort seg bedre hvis den var kraftigere og jeg er enig i at take off'en ved 2:10 mangler noe...

 

Menmen, ikke hør på meg, jeg er fan av den mye mer aggressive formen for elektronika...

 

*sette på Hocico - Boiling blood*

hm.. begynner å fatte poenget her. Vi må ha "mer NOS i takeoff'en" :lol: Men det er klart vanskelig å passe på at det ikke blir for mye stilbrudd! Vi hadde jo såklart kunne piffa noe mer disturb. på leaden under takeoff'en og hivd på noe mer perkusjon, MEN da hadde det kræsja med den søte stilen som sangen "lider av". Det gjelder å finne en balanse.

 

Noen maser om at vi må finne vår egen stil, noen maser om at vi må prøve å få det mer likt "den og den" artisten. Jeg synes egentlig at vi har funnet en mellomting, som jeg grovt sett er ganske fornøyd med. Vi ligger (stort sett) mer på trance enn på dance sia (okay... ikke calling you sangen :lol:). Den har stort sett et happy budskap og en komersiell klang, som gjør at den appelerer til mange (man får ikke angst m.a.o.). Samtidig er det ikke så sært at man må ha røyka et par jointer før man kan settte seg ned å høre på det heller. Man kan jo ALDRI tilfredstille alle! :) Uansett så vil vi nok justere stilen litt opp og ned hele tida... f.eks SX-test låta var et varsomt og usikkert steg i litt hardere rettning, Calling you var et steg i den søtere rettningen. Det er gøy å experimentere, og det vil gi fortsette med, slik at dere vil nok høre mye rart etter hvert, mye som t.o.m ikke burde vært lagt ut (eks. balance of power?...ikke fornøyd med den nei...) :lol:

 

Takk til alle som gidder å poste meningen sin! KEEP'EM COMING! :thumbup:

Lenke til kommentar

førsteintrykket var at dette var nice :D

men etterhvert som man har hørt igjennom etpar ganger og legger mer merke til detaljene i sangen, så blir man jo også litt mer kritisk..

la spesiellt merke til to ting..

det blir alt for "klumpete" i den nederste delen av bassen syntes jeg.. (noe som gjør at når jeg først blir oppmerksom på den, blir det nesten en fæl opplevelse å høre på fordi jeg blir sittende å irritere meg over det)..

syntes også, som IronWire sier, at det totalt sett blir litt for flatt, at visse spor ikke "stikker seg frem" på den måten man (for)venter at de skal gjøre.. som igjen gjør at man går litt lei i lengden..

men, dette er jo ting som kanskje ikke går direkte oppbygningen av selve sangen føler jeg, men mer på masteringen, og med tanke på at dette er laget på et rimelig bass-hungrigt annlegg, er det kanskje ikke så rart at det høres litt "feil" ut på renere annlegg? :)

Lenke til kommentar

Heisann, nå er ikke jeg den som hører mest på trance akkurat (prøver å holde meg unna det stort sett), men kunne ikke motstå fristelsen når jeg så hva dere baserte sangen på. Er stor fan av LOTR og like stor fan av soundtrackene, og jeg må si at den sangen deres faktisk var litt kul :yes:

 

Ville sett frem til flere sanger basert på LOTR :D

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Vi vil igjen gjerne ha konstruktiv kritikk av dere. De som ikke er så gira på trance, trenger helst ikke å poste... i hvertfall ikke ála: awwwwhhh trance suxxor, jeg vil mye heller spille cs

 

jeg vil nå påstå at det er like mange "fjortisser" som hører på trance som det er fjortisser som spiller cs ;|

Lenke til kommentar
Vi vil igjen gjerne ha konstruktiv kritikk av dere. De som ikke er så gira på trance, trenger helst ikke å poste... i hvertfall ikke ála: awwwwhhh trance suxxor, jeg vil mye heller spille cs

 

jeg vil nå påstå at det er like mange "fjortisser" som hører på trance som det er fjortisser som spiller cs ;|

Jeg kan bekrefte det av X antall venner av meg.

 

Selv hører jeg ikke på trance til vanlig men av en eller annen merkelig grunn har jeg et par mp3'r med artist navnet NODA :p

 

Fortsett med det dere holder på med! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei

 

Først av alt, jeg hører for det meste på musikk innen sjangeren trance/techno o.l.

men jeg spiller hverken cs eller er "fjortiss".

 

Først av alt vil jeg komme med litt kritikk. Jeg synes faktisk original sangen er bedre enn "trance" miksen dere hadde laget. Personlig synes jeg sangen var lite LOTR inspirert, noe den sikkert kunne blitt?. For at ikke jeg skal skrive det samme som alle andre her, ville jeg anbefalt dere å prøve å mikse om denne sangen litt. Jeg synes den virker lang i forhold til hvor mange ulike "overganger" dere har under sangen.

 

Stå på! Dette kan nok bli bra.

Lenke til kommentar

eheh... morro dette!

 

vell, vi har strengt tatt ikke lov til å ta direkte fra OST'et, men:

 

1: vi tar ikke penger for det.

2: det er et lite klipp, ikke hele sangen.

3: det er en reMIX. En DJ kan ta en låt og mixe for så å kalle det sin egen mix.

 

 

Den er litt lite LOTR inspirert, men den har jo visse fakter i seg med at den bygger på akkordene (og LITT melodien) som brukes i OST'et vi har klippet fra. (NESTEN 100%)

 

Ang. bassen har nok andjoha ganske rett. Det er laget på et basshungrig anlegg, men det blir ikke "feil på et annet anlegg", det er mastringa vår som er feil i forhold til et gjennomsnittsanlegg. Har ikke råd til å kjøpe noe monitoranlegg med det første heller, så vi jobber med å få noen andre til å mastrere for oss.

 

Synes som sagt det er litt gøy at folk som ikke hører så mye på slik musikk til vanlig klarer å holde låta igjennom. Dette beviser kanskje egentlig at den stilen vi har lagt opp til (litt for komersiellt til å kalles trance) fungerer på den måten vi vil den skal fungere.

 

 

 

når det gjelder CS-spilling, trance, (snus?) og fjortiser er det bare en fordom jeg har som jeg mange ganger har fått bevist.... men DEN diskusjonen skal vi ikke ta her! :ermm:

Lenke til kommentar

HEihei!!

 

Hei Mio!!

Det er vell denne sangen du ville ha remix av " The council of elrond (Theme for Aragorn and Arwen)"!

 

 

Jeg har begynt og lage en remix av den selv!!

Men den er litt værre og lage en remix av!! MYE værre... Tro meg!!

 

Men den kommer nokk til og bli bra ;)

 

Men men!!

 

_- Kai Anders Ryan -_

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Meget behagelig å høre på!

 

"this is a keeper" ;)

 

Var skeptisk siden den var laget på en så utrolig nydelig men spesiell sangm Men meget tøft gjort og da... og dere har gjort en BRA jobb. hører mye dritt trance om dagen, dette var virkelig en fin forandring på den usle musikk hverdagen min.

 

*laste ned mer fra dere*

Lenke til kommentar
Meget behagelig å høre på!

 

"this is a keeper" ;)

 

Var skeptisk siden den var laget på en så utrolig nydelig men spesiell sangm Men meget tøft gjort og da... og dere har gjort en BRA jobb. hører mye dritt trance om dagen, dette var virkelig en fin forandring på den usle musikk hverdagen min.

 

*laste ned mer fra dere*

hehe. Der traff du hodet til spikeren vi har gnidd på helt siden vi begynnte å "planlegge" dette prosjektet. :) At folk ville klage på mastrering og dårlige løsninger, tok vi som en selvfølge. Det vi var mest nervøse for var krakilske LOTR fanatikere! :lol:

 

Men ingen av oss har verken fått telefonopprigninger på natters tid, eller anthrax-brev i posten, så det ser ut til å gå bra! :D

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...