Gå til innhold

Kompatibilitet A64 hovedkort og minne *10.10.04*


jag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med standard ddr ram da?

 

Som denne:

DDR-DIMM 512MB PC3200 (400MHZ)

- Standard DDR minne

 

De selger den på hwb,vil den funke med a64?

Kanskje, kanskje ikke det er vanskelig å si da slikt bulk minne kan være av varierende kvalitet.

 

Ønsker du et stabilt og raskt system så råder jeg deg til å bruke minne som er anbefalt av hovedkort-produsentene eller av folk i denne tråden :thumbup:

Lenke til kommentar
Etter litt testing har den nye Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns brikka passert. Den fungerer ved med 2.5 CAS Latency, 2.7 volt [har ikke prøvd lavere] og den er ikke ustabil [bSoD og Crash]. Jeg tar imot forslag til stresstester slik at jeg kan si at dette fungerer!  :thumbs:  :p

La den stå over natta med Memtest86+ kjørende:

http://www.memtest.org/

Skal se om jeg får gjordt det i påsken [RealityLAN] :) Eieren av pc'n (dama mi) har allerede tatt pc'n med seg hjem og koser seg med den hjemme :yes: Om det blir noe BSoD eller crash finner jeg ut når hun eventuelt sier ifra om det. ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet om TwinMOS PC3200 DDR-DIMM m/Winbond  512MB * 2 funker med et MSI K8T NEO-FIS2R ?

RED ALERT

 

Ikke TwinMOS PC3200 DDR-DIMM m/Winbond til K8T Neo! Skal jeg love deg... jeg har kun negative erfaringer, dette gjelder også hoveddelen av bruker-erfarings-tråden som har K8T Neo/TwinMOS PC3200 DDR-DIMM m/Winbond! Gå for Corsair elns, jeg skal bytte. PCen er totalt ustabil, spesielt spill er ille. Men hovedkortet er knall :yes:

 

EDIT 2. april: RAMen er nå underklokket til PC2700/333MHz og går som en klokke :yes:

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar
RED ALERT

 

Ikke TwinMOS PC3200 DDR-DIMM m/Winbond til K8T Neo! Skal jeg love deg... jeg har kun negative erfaringer, dette gjelder også hoveddelen av bruker-erfarings-tråden som har K8T Neo/TwinMOS PC3200 DDR-DIMM m/Winbond! Gå for Corsair elns, jeg skal bytte. PCen er totalt ustabil, spesielt spill er ille. Men hovedkortet er kjekt

 

Jeg må si meg enig men jeg klarte å fikse mitt problem (MSI K8T NEO FIS2R og twinmos pc3200 512mb m/winbond) ved og klokke ned rammen til 333mhz.....

 

Men likevel ser jeg ingen grunn i å kjøpe ram som ikke kan kjøre på den hastigheten de skal....

 

Forresten er hovedkortet knall hvis du ser bort fra ram krenenheten......

Endret av TDK
Lenke til kommentar

PS! Når dere nevner brikker med Winbond så er det som natt og dag om du har winbond CH5 eller BH5/BH6 på Intel kort. så jeg antar at BH5/BH6 funger 100% på alle kort men med CH5 moduler blir et lotteri.

 

CH5 = Kingston KHX3200A KHX3500A

BH6/BH5 = Kingston KHX3200 KHX3500

 

CH5 = Cosair XMS PC3200 rev 1.2

BH5 = Cosair XMS PC3200 rev 1.0-1.1

 

Tipper brikker med BH5 funker veldig bra med få kompatiblitets problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan gå god for at TwinMOS Twister 512MB (1x brikke) PC3200 CL2 fungerer med K8T Neo-FIS2R. Men ikkeCL2! Med siste BIOS så kjører den stabilt som et fjell på CL2.5 (Resten Auto) på 400MHz.

 

Har dette systemet selv nå, har fungert fint siden torsdags kveld. Ingen BSOD'er ennå. Tør ikke uttale meg for skråsikkert, men det kjører de spill og bencher jeg har kjørt knirkefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...