Gå til innhold

Jobben betaler denne PC'en. Ok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo gå ned et litte hakk på skjermkortet til 9800Pro. Det vil senke prisen en god del, mens ytelsen fortsatt er i toppklasse..

Jeg har faktisk et ATI 9700 (mulig pro) liggende å støve ned. Kanskje jeg kutter 9800XT og bruker 9700'en i påvente av de nye kortene... Og bruker pengene til overs på Athlon 64.. Fuck! Det er nettop dette som suger med å kjøpe maskin. Man ombestemmer seg helt til leverandøren sier at maskina er sendt i posten.

 

-lars

Lenke til kommentar
Du kan jo gå ned et litte hakk på skjermkortet til 9800Pro. Det vil senke prisen en god del, mens ytelsen fortsatt er i toppklasse..

Jeg har faktisk et ATI 9700 (mulig pro) liggende å støve ned. Kanskje jeg kutter 9800XT og bruker 9700'en i påvente av de nye kortene... Og bruker pengene til overs på Athlon 64.. Fuck! Det er nettop dette som suger med å kjøpe maskin. Man ombestemmer seg helt til leverandøren sier at maskina er sendt i posten.

 

-lars

Sant det du sier ;)

Da ville jeg ihvertfall ikke brukt 4k for så lite ytelsesøkning. Heller vente litt :D

Lenke til kommentar
så greit ut detta, men kansje du skulle ha bytta ut vifta til CPU med ei fra microplex.no...velkommen hit til forumet forresten

Takker. Å bruke forumet er jo nesten som crack (uten at jeg er bevandret i narkotikaens verden). Klarer ikke la være å se om folk svarer på tullet jeg skriver, og så må jeg selvsagt svare med ennå mer tøys :ermm:

 

Edit: Det betyr selvsagt ikke at jeg synes svarene jeg får er tull. Meget glad for rådene fra et imponerende oppegående forum! :thumbs:

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
Kjøpe 9800XT hvis du har 9700 er vel rimelig bortkastet...

Ok. Da kutter jeg ut 9800XT og drar inn Athlon 64 3200 i stedet. Maskinen blir dermed seende slik ut:

 

Aopen H600B ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU

 

CPU Athlon-64 XP3200+ 2.0GHz S-754 HT 1MB Boxed, ADA3200BOX

 

Apacer 2*512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal

 

160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard SilentSeek ImpacGuard, SP1614C

 

NEC ND-2500 DVD +R / +RW And DVD-R / -RW IDE Black Bulk, 2500A/GBP

 

Speaker Inspire T2900 2.1 2x8W RMS + SUB 17W RMS Retail, 51MF0150AA000

 

SFD-321B Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal

 

MX500 Optical Mouse USB/PS/2

 

Deluxe Access Keyboard Norwegian PS/2

 

Har en Eizo F77 21" liggende på jobb som jeg tror skal fungere

 

 

Ting kjøpes fortsatt fra PSdata på grunn av jobb-tilknytningen. Kan noen foreslå et brukbart hovedkort, helst fra PSdata som duger? Forstår det slik at det følger med dugende vifte på prosessoren, og at jeg dermed ikke trenger noe ekstra kjøling enn det som allerede er i kabinettet. Tviler mer på om den oppsatte ram'en holder. Vil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9 være bedre til Athlon 64? Vi snakker ikke om overklokking.

 

Edit: Har lagt inn høyttalere jeg også har bestilt

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...