Gå til innhold

Jobben betaler denne PC'en. Ok?


Anbefalte innlegg

Her er komponentene jeg har fått rasket sammen. Må betale litt selv, men jobben tar de fleste utgiftene. Meld gjerne fra om svakheter. Skal brukes til grafikk og spill (testing og omtaler).

 

 

Aopen H600B ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU

 

Asus A7N8X-E DELUXE/GD Socket-A nForce2-ST ATX Audio SATA 1394 Raid USB 2.0

 

Apacer 2*512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal

 

Athlon XP 2800 2.075GHz Socket A 0.13u 333FSB 640kb 12.5clk Barton

 

IGLOO 2411 Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up To XP2800 26dB

 

Asus Radeon 9800XT 256MB AGP DVI-I TV-Out Video-In 2xCRT Retail, A9800XT/TVD/256M

 

160.0GB IDE 7200RPM SATA 8MB 3.5" NoiseGuard SilentSeek ImpacGuard, SP1614C

 

NEC ND-2500 DVD +R / +RW And DVD-R / -RW IDE Black Bulk, 2500A/GBP

 

SFD-321B Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal

 

930763-0914 MX500 Optical Mouse USB/PS/2

 

967228-0108 Deluxe Access Keyboard Norwegian PS/2

 

Har en Eizo F77 21" liggende på jobb som jeg tror skal fungere

 

 

 

Ellers er dette min første post i forumet. Hvis noe bryter etiketten, regner jeg med at noen sier fra :blush:

 

 

Edit: Har fiksa på linjeavstand og la til harddisk. Tror herligheten skulle koste noe slik som 13.000 til sammen.

 

Edit2: Det skal være 2* minnen jeg har ført opp(altså 1gig sammenlagt.. hmm. kan bli mange "edit" her)

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vifte: Bytt til Sileent Breeze (av samme produsent)

- kun19dB, det ser jo ut som du vil ha en stille maskin

RAM: Bytt til TwinMOS m/winbound

Stillhet er en prioritet på denne maskinen ja. Silent breeze ser fin ut den, forutsatt at den takler litt overklokking? Hvis ja bytter jeg sporenstreks. Ellers finner jeg ikke TwinMOS-saken. Ligger den hos PSdata?

 

Takker ellers for gode tilbakemeldinger. Gøy å skrive i forum :thumbs:

 

 

-lars

Lenke til kommentar
Vifte: Bytt til Sileent Breeze (av samme produsent)

- kun19dB, det ser jo ut som du vil ha en stille maskin

RAM: Bytt til TwinMOS m/winbound

Stillhet er en prioritet på denne maskinen ja. Silent breeze ser fin ut den, forutsatt at den takler litt overklokking? Hvis ja bytter jeg sporenstreks. Ellers finner jeg ikke TwinMOS-saken. Ligger den hos PSdata?

 

Takker ellers for gode tilbakemeldinger. Gøy å skrive i forum :thumbs:

 

 

-lars

Har Silent Breeze og XP2500@3400(2360MHz) uten problemer, ca.42-46C

Lenke til kommentar
du nevner grafikk. og da tenker jeg med en gang masse adobe inni bildet. da burde du kanskje satse på en større hd.

men hvis du bare tenke rpå enkle logoer, elelr bare ha bilder/kortfilmer, så har det ikke stort å si

Tror jeg skal klare meg med 160gig i utgangspunktet. Mer lagringsplass er selvsagt kjekt, men prøver å holde utgiftene innen rimelighetens grenser.

 

Det jeg lurer på nå er om minnet (Apacer 2*512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal) suger stram ost. Ingen som har gode erfaringer med typen eller bør jeg skifte straks? Helst da til noe gutta på PSdata allerede selger (for enkelhetens skyld, fakturaer og svada).

 

-lars

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9

 

Disse koster drøyt 1900 mot 1350 for Apacer sine.

 

 

Eventuellt kan du velge :Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-3.1V Golden Dragon Series

 

 

Disse koster 2100,-

 

Les gjerne litt her

Lenke til kommentar

Ser du har valgt en Samsung P80 SATA disk.

 

Når det er SATA du skal ha, så ville jeg valgt Seagate Barracuda da den er "native". Alle andre SATA-disker er egentlig P-ATA disker med konverter, Seagates "native" SATA-disker skal teoretisk være noen hakk raskere, derfor.

 

Når det gjelder kjøling, skal du overklokke ville jeg uansett valgt en kraftigere kjøler enn den du har valgt.

 

Stusser dog litt på at du vil overklokke firmaets pc... hvorfor?

Lenke til kommentar
Ser du har valgt en Samsung P80 SATA disk.

 

Når det er SATA du skal ha, så ville jeg valgt Seagate Barracuda da den er "native". Alle andre SATA-disker er egentlig P-ATA disker med konverter, Seagates "native" SATA-disker skal teoretisk være noen hakk raskere, derfor.

 

Når det gjelder kjøling, skal du overklokke ville jeg uansett valgt en kraftigere kjøler enn den du har valgt.

 

Stusser dog litt på at du vil overklokke firmaets pc... hvorfor?

Harddisk: Noen hakk? Hvor mye? Jeg valgte samsungen fordi den er stille.

Overklokking: Hadde i utgangspunktet ikke planlagt å overklokke, men hvorfor ikke ?

 

-lars

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
Harddisk: Noen hakk? Hvor mye? Jeg valgte samsungen fordi den er stille.

Overklokking: Hadde i utgangspunktet ikke planlagt å overklokke, men hvorfor ikke ?

 

-lars

Synes jeg så du skrev at du ikke ville ha silent breeze pga. overklokking, men da har jeg sikkert blingset, beklager :)

 

Samsung-disken er stille, Seagate er enda stillere, markedets mest støysvake 7200rpm harddisk. Men når det gjelder ytelse vet jeg ikke hvem som i praksis er raskest, og hvor mye, har bare lest at Seagates native oppbygning skal gi ytelsesøkning. Kilde tomshardware.com

Endret av thoering
Lenke til kommentar

Hvis jobben først betaler for herligheten,

hvorfor ikke Athlon 64 (FX?) eller Opteron?

 

Hvis du skal gå for det oppsettet du har listet opp så hadde jeg byttet ut hovedkortet, med mindre du er skikkelig fan av Asus.

Er personlig fan av Abit NF7-S V2, har satt sammen 3 av disse i den nærmeste tiden, og ingen har klagd enda. Hadde et lite problem med en av de riktignok, men det var fabrikkfeil.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Harddisk: Noen hakk? Hvor mye? Jeg valgte samsungen fordi den er stille.

Overklokking: Hadde i utgangspunktet ikke planlagt å overklokke, men hvorfor ikke ?

 

-lars

Synes jeg så du skrev at du ikke ville ha silent breeze pga. overklokking, men da har jeg sikkert blingset, beklager :)

 

Samsung-disken er stille, Seagate er enda stillere, markedets mest støysvake 7200rpm harddisk. Men når det gjelder ytelse vet jeg ikke hvem som i praksis er raskest, og hvor mye, har bare lest at Seagates native oppbygning skal gi ytelsesøkning. Kilde tomshardware.com

Du har rett i at jeg skreiv noe om overklokking litt over i tråden. Lurte da på om silent breeze også ville tillate oc. Selv om jeg i utgangspunktet ikke vurderte overklokking da jeg lagde maskinen, har interessen økt i det siste. Har ikke tenkt så mye på at maskinen kan ta fyr og eksplodere hvis jeg overklokker (overdrivelse), og det er kanskje lurt å skyve ideen fra meg hvis det er en rimelig sjanse for at prosessoren kneler etter kort tid.

 

Kommer på at jeg på 90-tallet en gang gjorde mitt beste for å drepe en celeron 300A (hvis jeg husker rett) med tvilsomme vifter og en stor tube kjølepasta. Tror den var ubrukelig etter få måneder.

 

Harddisk: Hvis Barracuda'en er så stille, må jeg vel vurdere å bytte samsungen i tillegg til vifta.

 

 

-lars

Lenke til kommentar
Hvis jobben først betaler for herligheten,

hvorfor ikke Athlon 64 (FX?) eller Opteron?

 

Hvis du skal gå for det oppsettet du har listet opp så hadde jeg byttet ut hovedkortet, med mindre du er skikkelig fan av Asus.

Er personlig fan av Abit NF7-S V2, har satt sammen 3 av disse i den nærmeste tiden, og ingen har klagd enda. Hadde et lite problem med en av de riktignok, men det var fabrikkfeil.

 

Lykke til :thumbup:

Jobben er ikke Microsoft, men betaler ca 11.000 av denne maskinen som nå snart koster opp mot 14.000 ser det ut til (hvis jeg bytter minne, men nå feiger jeg muligens ut av overklokkingsleken).

 

Tror Athlon 64 da blir litt for dyrt, og ytelsesforskjellen sett opp mot prisen er så vidt jeg ser litt for stor.

 

 

-lars

Lenke til kommentar
Harddisk: Noen hakk? Hvor mye? Jeg valgte samsungen fordi den er stille.

Overklokking: Hadde i utgangspunktet ikke planlagt å overklokke, men hvorfor ikke ?

 

-lars

Synes jeg så du skrev at du ikke ville ha silent breeze pga. overklokking, men da har jeg sikkert blingset, beklager :)

 

Samsung-disken er stille, Seagate er enda stillere, markedets mest støysvake 7200rpm harddisk. Men når det gjelder ytelse vet jeg ikke hvem som i praksis er raskest, og hvor mye, har bare lest at Seagates native oppbygning skal gi ytelsesøkning. Kilde tomshardware.com

Fant en test! som har sett på begge harddiskene. Denne konkluderer, så vidt jeg forstår, med at samsungen er mest stillegående (under "Noise). Tror jeg likegodt lar den stå i systemet mitt, spesielt hvis det er vanskelig å høre forskjell på dem. I noen hurtighetstester virker det som om samsungen faktisk vinner (også over WD), men totalt ser det ut til at barracuda og samsung er like dårlige.

 

 

-lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...