Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må se på kjernen, altså ta av kjøleren og lese hva som står der. Hvis det står R360 så kan du flashe til XT.

 

OBS! men før du gjør dette må du teste ut om kortet ditt klarer å kjøre på XT hastighet ved å klokke det opp 412/360. Hvis du da får artifacts må du enten sette på bedre kjøling eller ikke flashe i det hele tatt.

 

Lerun

Trenger ikke R360 kjerne, funker også med R350 kjerne...

Ja du kan det med 350, men for å være ærlig HVA ER POENGET?!?

 

360 er XT kjernen ikke 350. 350 har ikke shader optimaliseringene i seg, derfor er det nesten bortkastet. Får samme effekt som å overklokke, og overklokking er mye sikkrere enn å flashe en 350 kjerne med XT bios. Vet at Xt biosen strammer minne timingsen, men har ikke sett noen 350 kjerner som har fått noe ut av dette.

 

Så du kan flashe XT på en 350 kjerne, men det er nok dessverre bortkastet.

 

Lerun

neppe! jeg har r350 kjerne. Overklokker jeg til xt speed får jeg 200 poeng dårligere enn om jeg har den @xt med bios! Dette uten artifacts.

 

 

Det bør dog nevnes at jeg har zalman heatpipe+en 120mm over som blåser på ribba!

Lenke til kommentar
Du må se på kjernen, altså ta av kjøleren og lese hva som står der. Hvis det står R360 så kan du flashe til XT.

 

OBS! men før du gjør dette må du teste ut om kortet ditt klarer å kjøre på XT hastighet ved å klokke det opp 412/360. Hvis du da får artifacts må du enten sette på bedre kjøling eller ikke flashe i det hele tatt.

 

Lerun

Trenger ikke R360 kjerne, funker også med R350 kjerne...

Ja du kan det med 350, men for å være ærlig HVA ER POENGET?!?

 

360 er XT kjernen ikke 350. 350 har ikke shader optimaliseringene i seg, derfor er det nesten bortkastet. Får samme effekt som å overklokke, og overklokking er mye sikkrere enn å flashe en 350 kjerne med XT bios. Vet at Xt biosen strammer minne timingsen, men har ikke sett noen 350 kjerner som har fått noe ut av dette.

 

Så du kan flashe XT på en 350 kjerne, men det er nok dessverre bortkastet.

 

Lerun

neppe! jeg har r350 kjerne. Overklokker jeg til xt speed får jeg 200 poeng dårligere enn om jeg har den @xt med bios! Dette uten artifacts.

 

 

Det bør dog nevnes at jeg har zalman heatpipe+en 120mm over som blåser på ribba!

Kanskje du burde ha lest alt det jeg skrev..ikke bare i den posten. :wallbash:

 

Hater når folk hopper på vogna uten å være skikkelig informert.

 

Så vi tar det igjen, SAKTE for de som ikke fulgte helt med i svingene.

 

Jeg sa at du ikke får låst opp de optimaliserte shaderene (bare i 360), men jeg sa også at det kunne hende at stramming av minne timingsene kunne gi bedre hastighet enn bare å klokke. Dette var noe jeg ikke hadde prøvd, derfor kunne jeg heller ikke ha en mening om det.

 

Mitt poeng var at hvis noen skal gi råd, burde de gi hele bildet og ikke bare si at det går greit å flashe 350 kjerner. Sånne ting som hvilken bios man må bruke, og hva man skal gjøre hvis man bare får svart skjerm. Det er faktsik folk som følger rådene som gis her blindt. Derfor burde de som gir råd tenke litt....alle har ikke like peil....

 

Huff...der hisset jeg meg vist opp litt. Jaja, hater når jeg må repetere meg selv :realmad:

Lenke til kommentar

Fikk tak i et Powercolor Radeon 9800 Pro 128MB i dag, og måtte selvsagt teste dette. Hadde en del artifacts når jeg klokket kortet til 412/370, men prøvde å flashe det likevel. Brukte E-die biosen siden det såg ut til at flere hadde lykkes med den.

 

Overaskende er artifactsene nå borte, selv om jeg kun har orginal kjøling. ( Men kjører da 5 kabinett-vifter på 12v )

 

Har ikke tatt av kjøleribben for å sjekke om jeg har fått 360 kjerne, men regner med det siden jeg nå får 6600 poeng i 3DMark2003 mot 6310 poeng før flash med samme clock.

 

Må vel skaffe skaffe meg en Vga silencer el. lignende, og noen ramsinks. Så jeg kan kjøre kabinett-viftene på lavere hastighet. Holder ikke ut bråket som er nå.

Lenke til kommentar
hvor finner jeg ati winflash?

Bruk google!

 

Nå har jeg flashet kortet mitt til XT. Sapphire 9800 PRO 128MB med 360 kjerne.. Hvorfor får jeg ikke høyere score på 3dMark03? Scoren er nesten lik som før jeg flashet, skiller under 50 poeng. :hmm:

Hadde samme core og mem @PRO som jeg har nå: 412, 365.

Eneste forskjellen på selve kortet er at jeg har brukt en bedre kjølepasta en originalt nå som jeg har flashet biosen.

Trodde jeg kunne vente meg 200-300 poeng bedre ytelse i 3dMark03 :(

 

Har oxo nå installert nyeste Catalyst drivere (4.9), det hadde jeg ikke @PRO.

Endret av snowjogg
Lenke til kommentar
hvor finner jeg ati winflash?

Bruk google!

 

Nå har jeg flashet kortet mitt til XT. Sapphire 9800 PRO 128MB med 360 kjerne.. Hvorfor får jeg ikke høyere score på 3dMark03? Scoren er nesten lik som før jeg flashet, skiller under 50 poeng. :hmm:

Hadde samme core og mem @PRO som jeg har nå: 412, 365.

Eneste forskjellen på selve kortet er at jeg har brukt en bedre kjølepasta en originalt nå som jeg har flashet biosen.

Trodde jeg kunne vente meg 200-300 poeng bedre ytelse i 3dMark03 :(

 

Har oxo nå installert nyeste Catalyst drivere (4.9), det hadde jeg ikke @PRO.

Du er kanskje ikke klar over at du har klokket kortet? Altså, XT biosen gjør fill raten noen % bedre. Det er alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...