Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Det kan man også gjøre, men det virker som om det er stor interresse for å flashe kortene uansett.

 

:)

Jeg mente at man kan flashe til XT og nyte godt av fordelene det medfører selv om kortet ikke greier XTs klokkefrekvenser.

 

Radedit

 

3000 innlegg :)

Woho...

Det stemmer Endre, gratulerer med 3000 posts :)

 

PS : En liten update er lagt til på slutten av guiden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke giddet å lese igjennom alt, men er det noen fordel med å flashe framfor bare å clocke det?? :ermm:

Ja, det er visse fordeler. Har fått en prosentøkning på ca 5-15%, avhengig av spill. Du merker det mer i nyere spill en du gjør i DX 8.X baserte spill. Jeg skal ta en skikkelig benchmark av kortet senere denne helgen (muligens i kveld) og sammenligne med :

 

9800pro

FX5900

FX5950 Ultra

 

Skal teste alt fra FarCry Demo/Beta, Unreal 2 XMP, Unreal T2003, Battlefield1942, Halo til 3Dmark, Aquamark etc.. :)

Lenke til kommentar

Har lest en slik guide ett annet sted på en eller annen tweake side ( :) )

Men finnes det egentlig orginale radeon 9800xt bioser for 128 mb minne? Det finnes jo ikke radeon 9800xt kort med 128 mb minne, gjør det? Men det var jo linke til en del bioser der da.. må nesten prøve å flashe det, men må først få oppgradert kjølingen i dataen :thumbs: .

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle hjelpe andre noobier litt.

Jeg tastet faktisk "DIN-9800XT-Bios.bin" og fikk error in open "DIN-9800XT-Bios.bin" to ganger :D .Tast dir enter for å se hva biosen din heter ,min var HERC~1.bin.

:laugh::laugh:

 

Du skrev ikke det ? Nicee :p

 

Det finnes ikke originale 9800XT kort med 128mb minne, men flashet finnes det :)

Lenke til kommentar
Det finnes ikke originale 9800XT kort med 128mb minne, men flashet finnes det :)

Det er altså noen nerder som har sittet hjemme å laget uorginale bioser til 9800xt kort med bare 128 mb minne? Eller kanskje det bare er noen små modifikasjoner som trengs...

Minimale modifikasjoner som gjøres ja ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
har ikke giddet å lese igjennom alt, men er det noen fordel med å flashe framfor bare å clocke det??  :ermm:

Ja, det er visse fordeler. Har fått en prosentøkning på ca 5-15%, avhengig av spill. Du merker det mer i nyere spill en du gjør i DX 8.X baserte spill. Jeg skal ta en skikkelig benchmark av kortet senere denne helgen (muligens i kveld) og sammenligne med :

 

9800pro

FX5900

FX5950 Ultra

 

Skal teste alt fra FarCry Demo/Beta, Unreal 2 XMP, Unreal T2003, Battlefield1942, Halo til 3Dmark, Aquamark etc.. :)

5-15% økning i forhold til hva da ?

original hastighet på pro kortet eller pro overklokket til xt hastighet ?

Lenke til kommentar

Får feilen: File open error og ERROR 0FL01. Gikk greit å lage en kopi av orginal biosen, men får den feilen når jeg prøver å flashe.

 

Lastet ned bios til mitt hercules 9800PRO 128MB og la filen på disketten. Biosfilen heter "Hercules.9800XT.128MB.Samsung.BIN". Skal jeg da skrive: flashrom -p 0 Hercules.9800XT.128MB.Samsung.BIN ?

Lenke til kommentar
Får feilen: File open error og ERROR 0FL01. Gikk greit å lage en kopi av orginal biosen, men får den feilen når jeg prøver å flashe.

 

Lastet ned bios til mitt hercules 9800PRO 128MB og la filen på disketten. Biosfilen heter "Hercules.9800XT.128MB.Samsung.BIN". Skal jeg da skrive: flashrom -p 0 Hercules.9800XT.128MB.Samsung.BIN ?

fikk samme feil. rename biosen til et kort filnavn som 9800xt.bin :)

 

5-15% økning fra 9800Pro kortet klokket til 427/372 :)

 

Nei, kortet kan IKKE dø, jeg har skrevet en update i guiden hvis du leser ;)

Lenke til kommentar
Jeg får feil (crc-error) når jeg extracter flashrom'en til disketten. Skal det også være haugevis av spørsmålstegn inne i winrar'en ?. :ermm:

Utorlig rart, ser ikke ut som noen andre har problemer med å ekstrakte flashromen. Prøv en annen diskett :)

 

Gratulerer til de andre :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...