Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

i morgen tar jeg å kjører en komplett test - flasher det tilbake til original bios så kjører jeg en liten test og sammenligner med resultatene jeg fikk ved bruk av xt biosen + score ved 9800pro overklokket til xt hastighet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

div tester med powercolor 98000po med xt bios.

 

-3dmark 03 6600

 

halo 1024*768 - specular - particles - shadows på high

ca 50fps (varierte, var det store slag så kunne den gå ned til 32-34)

 

 

max payne 2 -

1024*768 - 2x antialiasing og alt på high - texture filtering - anisotropic

rundt 60fps i et brett som er basert på byen, er en del skyting pluss eksplosjoner.

 

 

Far cry demoen - 1024*768 alt på max.

lå på 58-60fps stabilt når jeg går i jungelen, når jeg oppsøker "fare" (f.eks der trappene begynner hvor det er

5soldater) så ligger den på rundt 37-40.

prøver jeg å få mest mulig overblikk over den sentrale stranddelen hvor mesteparten av soldatene er så ligger

jeg på rundt 33, må også ta til betraktning at jeg har benyttet meg av water modifikasjonen som gjør

at vannet gir speilbilde av absolutt alt, dette har en liten innvirkning på fps.

 

call of duty - red square

1024*768 - alt på highest.

et brett med masse action, valgte det "tyngste" nivået for å teste.

ligger på rundt 50fps når alle stormer red square.

 

9800pro@98000xt

 

3dmark 03 - 6204

 

halo 1024*768 - specular - particles - shadows på high

ca 47fps (varierte, var det store slag så kunne den gå ned til 28-31)

 

max payne 2 -

1024*768 - 2x antialiasing og alt på high - texture filtering - anisotropic

tok akkurat det samme brettet,ligger nå på rundt 49-53fps.

 

call of duty - red square

1024*768 - alt på highest.

et brett med masse action, valgte det "tyngste" nivået for å teste.

ligger på rundt 40 fps når alle stormer red square.

 

Far cry demoen - 1024*768 alt på max.

lå på 60-64fps stabilt når jeg går i jungelen, når jeg oppsøker "fare" (f.eks der trappene begynner hvor det er

5soldater) så ligger den på rundt 30.

prøver jeg å få mest mulig overblikk over den sentrale stranddelen hvor mesteparten av soldatene er så ligger

jeg på rundt 33, må også ta til betraktning at jeg har benyttet meg av water modifikasjonen som gjør at vannet gir speilbilde av absolutt alt, dette har en liten innvirkning på fps.

 

-----------

konklusjon:

først og fremst så hadde jeg foretrukket et program som viser gjennomsnittlig fps fra jeg trykker på en hotkey til jeg stopper, hadde vært mye enklere å sett etter klare forskjeller.

 

en del klare forskjeller er det jo, og den delen med far cry i jungelen må være et "uhell" ettersom jeg ikke opplevde at 9800@xt hastighet var raskere enn 9800@xt bios i andre enn akkurat den delen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

skal finne ut hvordan man måler gjennomsnittlig over en lengre periode, nå så er det slik at jeg trykker så måler den over 2-3sek maks.

 

ellers er jeg storfornøyd, det hjelper på ytelsen :thumbs:

 

kanskje du burde redigere guiden din litt, under det med at man legger den nye biosen på diskett så kan du nevne at det kan være en god ide å rename biosen til som du sier på side2 - 9800xt.bin

 

veldig fin guide :love:

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Hvor høy blir Core og minne når jeg flasher, og hvilken bios burde jeg velge til Hercules kortet mitt?  :blush:

Core blir 412mhz og minne blir 365/370mhz :)

 

Denne biosen er perfekt for ditt kort :

 

Hercules 9800XT 128MB BIOS :)

 

Thomas : flott, skal redigere den ;)

Takker så mye, kjører 416/364 nå, men jeg tror det skal gå bra. Jeg har heller ikke noe PCI kort og backe opp med.

Biosen har jeg nå, vet ikke jeg altså :(

Lenke til kommentar

Chris88 = Tror nok det skal gå helt fint, hvis du klarer slike hastigheter ;) Uansett om flashingen går skevt, lagrer du jo en backup av originalbiosen så du kan flashe tilbake, uten noe tap på det. Du klarer ikke å ødlegge kortet med en BIOS flash, tenk over hvor mange som flasher BIOS daglig, samme prosess :)

 

Hvis du prøver, og kommer deg i Windows, ser du artifacts i Windows, så er det pga kortet er varmt. Hadde du fått litt ekstrakjøling på kortet, f.eks en vifte som står og blåser rett på kortet, skal du klare enda høyere hastigheter :) Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Et dumt spørsmål.....

Går det an å gjøre noe med 9600 np?

Den er god å overklokke, men tenker på bios og slik!

Skal ta en nærmere undersøkelse på det ;)

 

Sjekket mine kilder, og fant ut hvordan du kan omgjøre ditt 9600non-pro eller 9600pro til 9600xt, skal skrive en guide på det også i løpet av dagen :)

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Hei,

 

Flasha mitt VisionTEK Radeon 9800PRO med Gigacube 9800XT BIOS. Mitt kort har Samsung 2.8 RAM, og lurer på hvilken bios burde jeg bruke, I følge noen tester av kortret som jeg har lest så følger VisionTEK ATIs referense design i motsetning til f.eks. Hercules.

 

Har testet kortet litt med Aquamark og fant 0 feil :D .

 

Staljin

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hvorfor får jeg Command not recognized uansett hva jeg gjør/skriver i caldera?.. åh, har så lyst og flashe...? :cry:

skriv cd flashrom sånn at du havner i rett mappe først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...