Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

:cry: Er det noen som har Hardmoddet 9800SE AIW

Mitt kort er et Hercules 3dProphet 9800SE AIW, får flashet biosen, men windows finner ikke noe nytt kort, velger automatisk standard AIW drivere å kun 4 pipelines

 

Får det ikke til, hvis noen har gjort dette før meg å fått det til så ville jeg bli veldig glad for info!

 

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo klokke 9800SE til 9800Pro da.

Er vel guider for det en plass.

 

Men hvorfor flasher dere egentlig til XT?

Du kan jo klokke Pro kortet til Xt hastighet.

Tenker man skikkelig overklokking,så er vel vmodding av 9800Pro og klokke derfra det eneste lure.

Har pratet en del med folk om dette, de fleste sier at folk gjør det for navnet sin skyld.

Du mister også garanti og sjangsene for å ødelegge kortet kan være høye.(Om du ikke vet hva du holder på med)

 

Ps: Du mister også garanti ved Vmodding,hehe.

 

Mvh

 

Eirik Nålsund

 

EDIT: Det skal være en bøgg som gjør at du får flere pts i 3DMark

Endret av E1rik
Lenke til kommentar

Forrige innlegg var ikke ment for å rakke ned på guiden din VeXx, men det er bare så mange utenfor dette forumet som er negative til dette med flashing til Xt.

Jeg skulle selv flashe til XT, men tenkte jeg skulle spørre meg litt rundt før jeg gjorde dette.

Det viste seg å være smart, ifølge en del folk som kan mye om akkurat DETTE emnet.

Lenke til kommentar
Forrige innlegg var ikke ment for å rakke ned på guiden din VeXx, men det er bare så mange utenfor dette forumet som er negative til dette med flashing til Xt.

Jeg skulle selv flashe til XT, men tenkte jeg skulle spørre meg litt rundt før jeg gjorde dette.

Det viste seg å være smart, ifølge en del folk som kan mye om akkurat DETTE emnet.

så hva fikk du vite?

Lenke til kommentar

Flashet mitt PowerColor 9800Pro igår.. etter å ha verifisert at den fungerte på 412/730 - men det fungerte aldeles dårlig, massiv tekst-korrupsjon ved oppstart.

Men jeg ga ikke opp så lett, prøvde så de andre relevante bios-alternativene - som forøvrig fungerte akkurat like dårlig.. på dette tidspunkt vurderte jeg å legge inn årene, men jeg ga meg ikke helt enda. Fant så tilslutt en 04.04 bios til PowerColor-kortet som viste seg å fungere glimrende. Lastet den her - om det kan hjelpe noen andre som evt. har opplevd problemer med å få dette til å fungere adekvat.

 

Etter flashingen kunne jeg konstatere en viss ytelsesøkning, gikk fra rundt 17100 opp til 17470 i 3DMark2001SE og fra 6050 til 6395 i 3d03.

 

Men dette var en særdeles uhøytidelig test. Basis-scoren jeg fikk var med 9800Pro @ Stock - 380/680 - og de siste resultatene var med 9800Pro @ XT 412/730 - så jeg har ikke fått verifisert noen eventuell ytelsesøkning som man utelukkende kan kontribuere til XT-biosen. Fikk beklageligvis heller ikke noe bedre overklokking av flashingen.. men alt i alt så er jeg ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Dette virker enormt spennende. Sitter selv meg et PowerColor 9800 Pro kort. Har vannkjoling paa gpu. Vurderer aa flashe. Men vil vente aa se andre PowerColor resultater forst.

 

Bra post, btw!  :D

Takker, har selv flashet PowerColor 9800Pro til 9800XT med biosen som jeg postet her :) Funker utrolig digg og merker faktisk ytelsesforskjell på høye oppløsninger, lykke til hvis du skal prøve ;)

Heisann!

 

Har Radeon 9800 PRO fra Power Color selv, men klokking sliderne er fadet, og du kan ikke bevege på dem i power strip...

Lenke til kommentar
Dette virker enormt spennende. Sitter selv meg et PowerColor 9800 Pro kort. Har vannkjoling paa gpu. Vurderer aa flashe. Men vil vente aa se andre PowerColor resultater forst.

 

Bra post, btw!  :D

Takker, har selv flashet PowerColor 9800Pro til 9800XT med biosen som jeg postet her :) Funker utrolig digg og merker faktisk ytelsesforskjell på høye oppløsninger, lykke til hvis du skal prøve ;)

Heisann!

 

Har Radeon 9800 PRO fra Power Color selv, men klokking sliderne er fadet, og du kan ikke bevege på dem i power strip...

Prøv å restart PCen eller installer PowerStrip på nytt ;)

Lenke til kommentar

jeg får flasha Sapphire Radeon 9800PRO kortet mitt til XT, men når jeg starter rett etter at jeg har Flasha d, så er det mye kluss og dull på Windows... akkurat som Kortet er fucka, men den reg. Radeon 9800XT. Alle vet hvordan det er når dem skrur på Tekst TV når du har dårlig signal.... masse kluss. Sånn har jeg det.... er det noe forslag?...... jeg vet at kortet kan klokkes til det som stod der på side 1. Hjelp meg, jeg vil ha XT :(

Lenke til kommentar
Men hvorfor flasher dere egentlig til XT?

Du kan jo klokke Pro kortet til Xt hastighet.

Tenker man skikkelig overklokking,så er vel vmodding av 9800Pro og klokke derfra det eneste lure.

Har pratet en del med folk om dette, de fleste sier at folk gjør det for navnet sin skyld.

Har du ett XT kort og ett pro kort som er klokket likt vil XT kortet yte bedre. På samme måte vil ett pro flashet til XT yte bedre enn ett uflashet pro kort på samme klokking.

 

 

 

 

 

Noen som vet noe om minnet på Connect3D? 256 MB DDR2. Hvor bra det klokker og hvor mange ns det er på.

Lenke til kommentar

Yes da har jeg offisielt et Radeon 9800 XT, var mye tull i windows, men formaterte og nå går det som en drøm. Men det var ingen overdrive funksjon fra driverene til ati.

 

Endte opp på 14079 Poeng i 3D Mark 2001 SE

 

btw noen som vet om hvordan jeg kan måle tempen på skjermkort?

 

Mvh

 

Hagmann

 

Edit: La til : 3D Mark Score

Endret av Ahagmann2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...