Gå til innhold

Administratorer, vennligst se


Anbefalte innlegg

ser ditt problem og hovedproblemet er vel at forumstyret aldri uttaler seg om noen saker, noe som igjen gir grobunn til spekuleringer. Hadde forumstyret vært flikere å komme med tilbakemeldinger hadde spekulasjonen blitt stoppet på et tidlig statium. Problemet gjelder dessverre ikke bare her, jeg venter spendt på at forumstyret skal komme med en rekke uttalser på avgjørelser de har tatt. Referer en annen populær tråd på tilbakemeldinger forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om mange blander diskusjon og sak , altså det er vel helt greit å vere uenig i en moderators syn i en diskusjon her på forumet da jeg der regner en moderator som en likeverdig med alle andre i diskusjonen , dette har vel heller ikke vert noe problem. Problemet oppstår når medlemmer oppretter tråder eller på annet vis begynner å kritisere en moderator for å utføre sin jobb her på forumet, denne delen skall tas i PM. Jeg har selv vert uenig med moderatorer i diskusjoner ang et evne feks amd/intel, der har vi diskutert med tildels høy temp uten at dette har skapt problemer, men da diskuterer vi synspunkter i et tema . når en moderator derimot griper inn pga overtramp stiller saken seg andreledes da håndhever han "loven" her på forumet og de som da føler seg "urettferdig" behandlet får ta den delen i PM.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk gidder å sutre og klage. Har dere blitt utestengt så er det somregel en god grunn til det.

Husk at forumet er ikke en rett du har, det er en gode andre har gjort tilgjengelig for deg, og da venter de litt normal oppførsel tilbake. Hvis du ikke vet hva det er, så får du en kort innledning her.

 

Jeg har selv postet mange innlegg som jeg mener er litt på kanten, men jeg har aldri vært i klammeri med moderatorene. Så du har nok ikke bare sagt "Ringenes herre er dårlig" og så blitt utestengt. Og poste et privat brev på forumet er bare tull, det burde alle skjønne.

 

[joke]Dessuten, hvis du kritiserte LOTR filmene, så fortjener du en utestengelse. hehe[/joke] :dribble:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

QUOTE ("el_cash")
det som er latterlig i denne tråden er at mange visstnok ikke har skjønt hva moderatorenes jobb faktisk er: å modere eget forum samt være "politi" og "dommer".

Joda, de fleste har nok skjønt det og er ikke uenige i at det er moderatorenes oppgave. MEN: Problemet oppstår når det blir en lukket sak, altså at det er en og samme person som sitter på alle sider av bordet. I slike saker bør man ha en rutine på at den som utestenger ikke er den samme som vurderer om det var en riktig avgjørelse. Man bør få en annen moderator til å se på det for på den måten å sørge for at folk føler seg skikkelig behandlet og at ikke moderatoren blir stående igjen "med buksene nede". Og misforstå meg riktig: Jeg er like opptatt av at moderatorene skal fremstå som seriøse som jeg er av brukernes rettigheter. Alle taper på "cowboy"-tendensen vi ser her. Det er en barnesykdom jeg trodde hw.no var kvitt.

QUOTE ("el_cash")
kjipt for den som legger ut tåpelige kommentarer og blir utestengt av - jøss - moderatorene!

Igjen: Det er ikke det som er problemet. I flere saker her er det dessuten tildels vanskelig å se hva som er en tåpelig kommentar. Jeg vil for eksempel hevde at å si "AMD/Intel/Nvidia/Ati/Microsoft/IBM/Dell/Yummy/Moderatorer suger verre enn pampers" er veldig mye mer tåpelig enn å si "Den avgjørelsen der var en klar overreaksjon slik jeg ser det og det virker bare dumt på oss som leser det". Klart moderatorene har rett til å gjøre akkurat hva de vil, men jeg stiller spørsmål om hvor klokt det er.

QUOTE ("el_cash")
de som ikke liker at forumet har moderatorer står fritt til å lage sitt eget tulleforum - og la dette forumet være i fritt for tull.

Vi er ikke uenige om annet enn hva definisjonen på "tull" er. Selvfølgelig kan moderatorene bestemme seg en gang for alle hva tull er men jeg tror det vil være klokt å lytte til brukerene. En bedrift som ikke lytter til hva kundene ønsker driver dårlig butikk, det skjønner alle. En lærer som ikke lytter til hva elevene mener, driver dårlig undervisning. Hw.no er en bedrift og vi er deres "kunder". Uten leserne ville det ikke vært en eneste annonsør som hadde gitt en eneste krone for å komme på forsiden til hw.no. Da er det uklokt å ikke lytte til signaler fra leserne. Jeg sier ikke at vi kan kreve det men det er tross alt bare hw.no som taper noe på det.

QUOTE ("el_cash")
noen videre diskusjon rundt dette er rent ut tåpelig.

Vel, ingen diskusjon er tåpelig så lenge den fører noen skritt fremover. Det gjenstår å se om denne diskusjonen fører fremover. Å hevde at det er tåpelig å diskutere noe mer nå som du har sagt ditt tyder på at du ikke har særlig vilje til å forstå andre argumenter enn dine egne. "Jeg har rett, tatt i bakken" fungerte nok på barneskolen men det gjenstår å se om det fungerer her... ;)

QUOTE ("Snekker'n")
når en moderator derimot griper inn pga overtramp stiller saken seg andreledes da håndhever han "loven" her på forumet og de som da føler seg "urettferdig" behandlet får ta den delen i PM.

Joda, det er vel de færreste som er uenige i det. Men noen ganger blir det bare latterlig, som i denne tråden her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=184256&st=0

 

Et tilfelle her som gjorde flere betenkt:

 

QUOTE ("SBS")
Ja, det var den [avataren]... mulig den var for stor, men synes det var svært upassende å få advarsel på akkurat det tidspunktet uten noen som helst påpekning først. Har som sagt hatt den et par uker uten at noen moderator har reagert... men jeg har fjernet den som folk kanskje ser

QUOTE ("Yummy")
SBS: du fikk en advarsel fordi jeg tilfeldigvis sjekket størrelsen på den. Og nå fikk du akkurat en økning for ikke å respektere moderatorene. If ya wanna push it, I'll help you out.

 

Stiller ikke spørsmålstegn ved Yummys rett til å gjøre det. Men en viss posjon klokskap og tilbakelenthet hadde nok gjort verden og forumet til et litt bedre sted å være. Det er viktig å vite hva man skal se, men det er vel så viktig å vite hva man skal overse... :yes:

Lenke til kommentar

Kjapt:

 

Mulig løsning på "enevelde"-problematikken / påstanden kan være at moderatorene har en "egen" del av forumet, hvor kun dem kan poste.

 

Her kan det da lages tråder, med avstemning kun tillatt av moderatorene.

 

Eksempel:

"Herr Skadd har postet 'dette' i 'denne' tråden, hva skal reaksjonen være?"

Alternativ:

  • Bann i en måned / uke / dag / livstid
  • Advarsel med 10% / 20% / 30% ...
  • Advarsel i PM
  • Ingenting

EDIT: Staving.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Eventuelt kjapt sende en pm til andre påloggede moderatorer, be de se på saken og gjøre noe med det om de mener det skal gjøres noe med. Om ikke andre moderatorer er pålogget klarer man alltids å vente noen minutter eller et par timer. Understreker selvsagt at dette dreier seg om tilfeller hvor man er i tvil eller hvor noen stiller spørsmål med hvordan en sak er håndtert.

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Devil @ 28/01/2004 : 19:23)
QUOTE (Fasces @ 28/01/2004 : 11:30)
Jeg ble utestengt av Adawen, så vidt jeg vet. Tror det navnet sier sitt om hva nevnte person kan mene om meg. Utestengelsen var for meg et personangrep i seg selv.

Jeg sendte også et brev til en vis Tone i overklokking.no, som viste sympati med meg



Adawen aka Tone Hun du sikter til?

Såklart.. Jeg kjenner de fleste moderatorene (av betydning) ved fornavn og det burde du også. Grunnen er kanskje at jeg har god kontakt med dem igjennom IRC og andre steder ,men uansett..

 

Og legge ut mail på et forum..jaja.. vet ikke helt om jeg ville likt det ,men jeg skriver somregel ikke noe gale i mailer ,men vil gjerne at vedkommende skal kontakte meg først.

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å forstå. Deres forum, deres regler, de er SJEF HER, så admin, KJØR PÅ!! :)

 

Uansett, samme andre plasser faces. Ta uteplasser for eks. Jeg jobber som dørvakt og det er ingen selvfølge at alle slipper inn. Jeg kan kaste ut hvem jeg vil når jeg vil uansett grunn. Akkurat det samme her. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Min mening om moderatorer:

 

De er SNILLE allmektige diktatorer som er her for at folk flest skal ha et bra forum.

Dere godtar å bli gode undersåtter og følge loven (retningslinjene) når dere signer opp, og å følge moderatorenes ord.

 

Et forum som dette er et privilegium, ikke en rett..og for meg passer det absolutt fint at reglene er strenge.

Lenke til kommentar

QUOTE (melbamix @ 31/01/2004 : 22:03)
Uansett, samme andre plasser faces. Ta uteplasser for eks. Jeg jobber som dørvakt og det er ingen selvfølge at alle slipper inn. Jeg kan kaste ut hvem jeg vil når jeg vil uansett grunn. Akkurat det samme her. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Du bekrefter stereotypen med bravur :thumbup:

Lenke til kommentar

QUOTE (stigen1 @ 31/01/2004 : 21:48)
QUOTE (CFD @ 31/01/2004 : 21:46)
Såklart.. Jeg kjenner de fleste moderatorene (av betydning) ved fornavn og det burde du også. Grunnen er kanskje at jeg har god kontakt med dem igjennom IRC og andre steder ,men uansett..

...av betydning?

Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt..

Lenke til kommentar

Ivertfall godt å se at det er flere som ikke liker Ringenes herre filmene, Folk som liker filmene ser jo på det som en drapsgrunn at man ikke liker de filmene, og ser på meg som ikke liker filmene som ett mindreverdig individ som ikke fortjener å leve :O

 

Hver mandag har vi en skoletime som heter "klassens time" og de timene går alltid ut på at læreren og "super ringenesherre fan'a" diskuterer disse teite filmene, mens jeg sitter å klager over filmene.

 

Vet ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette, tror ikke det er noe sammenheng i posten min :dontgetit: , men jeg tror jeg fikk ett innfall hvor jeg måtte fortelle hva fælt disse filmene har gjort med verden eller .no.

Lenke til kommentar

QUOTE (CFD @ 01/02/2004 : 01:05)
QUOTE (stigen1 @ 31/01/2004 : 21:48)
QUOTE (CFD @ 31/01/2004 : 21:46)
Såklart.. Jeg kjenner de fleste moderatorene (av betydning) ved fornavn og det burde du også. Grunnen er kanskje at jeg har god kontakt med dem igjennom IRC og andre steder ,men uansett..

...av betydning?

Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt..

Når du skriver det slik, kan det oppfattes at du kjenner de som betyr noe, altså av betydning.....? Og at andre mod. er ikke av så stor betydning. Pass nå på at det ikke blir for mye gutteklubbengrei her. Fett det hvis du kjenner mod'ene her, bra for deg :thumbup:

 

PS: Jeg bryr meg ikke om hvem du kjenner, så det var ikke sånn ment :D

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

QUOTE (Yngvejos @ 01/02/2004 : 00:14)
Ivertfall godt å se at det er flere som ikke liker Ringenes herre filmene, Folk som liker filmene ser jo på det som en drapsgrunn at man ikke liker de filmene, og ser på meg som ikke liker filmene som ett mindreverdig individ som ikke fortjener å leve :O

Hver mandag har vi en skoletime som heter "klassens time" og de timene går alltid ut på at læreren og "super ringenesherre fan'a" diskuterer disse teite filmene, mens jeg sitter å klager over filmene.

Vet ikke hvorfor jeg gidder å skrive dette, tror ikke det er noe sammenheng i posten min :dontgetit: , men jeg tror jeg fikk ett innfall hvor jeg måtte fortelle hva fælt disse filmene har gjort med verden eller .no.

Wow! Det finnes flere enn meg! Hadde jeg aldri trodd. Du har ihvertfall min fulle sympati, jeg er fullstendig klar over hvilken diskriminert minoritet vi er.

Tror verden hadde vært et bedre sted om disse filmene aldri hadde vært utgitt :yes:

Endret av millencolin
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...