Gå til innhold

Administratorer, vennligst se


Anbefalte innlegg

La oss ta en kort liten sammenligning (litt spesiell, men likevel):

 

- Du eier en villa, og lager deg en stor veranda der folk kan komme å diskutere ting i sammen på din PRIVATE eiendom... De fleste av de som kommer oppfører seg etter normal folkeskikk, og ting går greit. Men under en diskusjon begynner noen å bli usaklige, og sporer litt av... Du gir den som "bråker" mest beskjed om å komme seg unna DIN eiendom.

 

- HVEM kan nekte deg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (melbamix @ 31/01/2004 : 21:03)
Jeg kan kaste ut hvem jeg vil når jeg vil uansett grunn.

Gjør du det for ofte sitter du med en fin anmeldelse for æreskrenkelse!

Du har ingen rettighet til å gjøre som du vil med andre mennesker når de ikke har brutt noen som helst "regel"

 

Og jeg må si meg litt enig med at moderatorer og admin henger seg fort opp i bagateller.

 

Hadde en avatar som blinket med øynene en sjelden gang. Da blei det 10% advarsel med engang.

Ærlig talt. Jeg er ikke en forum rytter og hadde dessverre ikke fått med meg den nye regelen for avatarene..

Har hatt en del forskjellige animerte gif siden jeg registerte meg for 4 år siden.

Slikt var ikke no problem da.

Jeg hadde selvfølgelig fjernet den om de hadde bedt meg om det.

 

Things do change don't they?

Til og med norsk politi er ikke så firkanta.

 

Men men.

 

Forresten hva skjedde med innlegg som ble skrivd før 2003? (får å gå litt off topic)

Lenke til kommentar

QUOTE (stigen1 @ 31/01/2004 : 21:48)

QUOTE (CFD @ 31/01/2004 : 21:46)

Såklart.. Jeg kjenner de fleste moderatorene (av betydning) ved fornavn og det burde du også. Grunnen er kanskje at jeg har god kontakt med dem igjennom IRC og andre steder ,men uansett..

 

 

 

 

...av betydning?

 

Dette er en qoute fra CFD:

 

Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt..

 

 

Hvis det er slik en moderator svarer da han/hun(var ikke sikker ut i fra avataret) svarer på et seriøst spørsmål fra en bruker, så begynner kanskje folk å lure? Har hatt VELDIG god erfaring med alle moderatorene her ellers, og hva er bruker-moderator egentlig?

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

QUOTE (En eller annen)
[joke]Dessuten, hvis du kritiserte LOTR filmene, så fortjener du en utestengelse. hehe[/joke] 

 

Vits og vits.. jeg fikk ikke noen god grunn..

 

Og noen skrev noe om "snille diktatorer". De finnes ikke.

 

Mja, mja. Litt kritikk: Jeg vet om bedre forum. Kanskje det er for mange mennesker med for my "makt" her? Det var grusomt mye moderatorer her. De kan nok gjør som de vil, noe som ikke alltid er til medlemmenes beste..

 

Ellers tar jeg jo imot ris og so, så vel som disse rare PM ene som kommer inn.

Lenke til kommentar

QUOTE (Fasces @ 01/02/2004 : 17:38)
Vits og vits.. jeg fikk ikke noen god grunn..

Og noen skrev noe om "snille diktatorer". De finnes ikke.

Mja, mja. Litt kritikk: Jeg vet om bedre forum. Kanskje det er for mange mennesker med for my "makt" her? Det var grusomt mye moderatorer her. De kan nok gjør som de vil, noe som ikke alltid er til medlemmenes beste..

Ellers tar jeg jo imot ris og so, så vel som disse rare PM ene som kommer inn.

Men alle de jeg vet om oppfører seg fint ,men det og oppgi en klar grunn er kanskje en ting som burde forbredes. Men personene her er jo bare personer og ikke guder (selvom jeg noen ganger liker og tenke det motsatte om megselv =P )

Lenke til kommentar

Sovnet under filmen? trodde det bare var jeg som mente den siste var kjedelig.

 

Det var en av grunnene til at jeg argumenterte for boken. Jeg klaget over at de to første var for korte, men den siste var lang og kjedelig. Og de døde så ut som, ehm, :blush: innsiden av et lommetørkle.

 

Vel, tja. Det er kanskje ikke så lett å få napp for moderatorer.

 

"Hva driver du med a?"

 

"Å du vet, sitter en del på et forum, der vi diskuterer dataspill og slikt..."

 

:no:

 

Tja. Dette er den beste tråden jeg noensinne har deltatt på..

Lenke til kommentar

QUOTE ("melbamix")
Uansett, samme andre plasser faces. Ta uteplasser for eks. Jeg jobber som dørvakt og det er ingen selvfølge at alle slipper inn. Jeg kan kaste ut hvem jeg vil når jeg vil uansett grunn. Akkurat det samme her. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

 

Vel, som andre har påpekt har du med fortreffelig presisjon bekreftet stereotypien om dørvakter. Så vanskelig å forstå? Neida, alle her har forstått at du (og moderatorer) KAN kaste ut hvem de vil når de vil. Det har jeg også skrevet ved flere anledninger. Men hvis du leser det jeg har skrevet så stiller jeg spørsmål om hvor KLOKT det er å kaste ut hvem man vil når man vil, helt vilkårlig og uten evne til å skille skitt fra kanel, uten evne til å se hva man bør reagere på og hva man bør overse. Jeg vil regne med at sjefen din også har noen meninger i den retningen. Det er lov å bruke hue selv om man har aldri så mye rett. Alle i din bransje overlever adskillig lenger med en smule fingerspitzgefühl.

 

QUOTE ("tuvmarke")

- Du eier en villa, og lager deg en stor veranda der folk kan komme å diskutere ting i sammen på din PRIVATE eiendom... De fleste av de som kommer oppfører seg etter normal folkeskikk, og ting går greit. Men under en diskusjon begynner noen å bli usaklige, og sporer litt av... Du gir den som "bråker" mest beskjed om å komme seg unna DIN eiendom.

- HVEM kan nekte deg det?

 

Som over: Ingen kan nekte deg det. Men du har misforstått et vesentlig punkt: Hw.no er ikke lenger en gjeng gutter som gjør dette på fritida for moro skyld. De driver butikk, de har store inntekter fra annonser, de har stor påvirkningskraft overfor produsenter/importører/forhandlere og kunder, de har et stort ansvar for å opptre redelig slik at annonsører og kunder har tro på det vi leser. Uten dette overlever ingen seriøse publikasjoner, hverken på nettet eller på trykk. Vi er deres kunder, uten oss ville ikke en eneste annonsør kastet bort en krone på å annonsere på hw.no. Dermed er vi tilbake til det øverste jeg skrev: Spørsmålet er ikke om hvem som har rett til hva men om hvor klokt det er å hevde sin rett uansett hvor fornuftig det er.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke denne tråden kommer til noen ende, Den moderatoren som Fasces henviser til. Vil ikke komme ut med en forklaring på hvorfor hun stengte han ute. Dette syntes jeg er dårlig av denne personen. Den måten moderratorne jobber på er temmelig merkelig:

Fasces legger ut mail som bevis *slettet*

Noen støtter fasces og går imot moderratorne *utestengt*

 

Og noen sa noe om at hvis du lager deg en egen klubb så kan du gjøre som du vil der. Jeg tror det er feil, det er noe som heter menneske rettigheter.....

 

Fasces stå på.!

Lenke til kommentar

QUOTE (stigen1 @ 01/02/2004 : 03:39)
Dette er en qoute fra CFD:

Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt..


Hvis det er slik en moderator svarer da han/hun(var ikke sikker ut i fra avataret) svarer på et seriøst spørsmål fra en bruker, så begynner kanskje folk å lure? Har hatt VELDIG god erfaring med alle moderatorene her ellers, og hva er bruker-moderator egentlig?

Jeg har beklaget denne det jeg skrev og ser i ettertid at jeg ikke burde skrevet det ,men for og være helt ærlig synes jeg ikke at personer kan være så trangsynt at de ikke klarer og lese imellom linjene her.

Lenke til kommentar

QUOTE (CFD @ 02/02/2004 : 14:33)
QUOTE (stigen1 @ 01/02/2004 : 03:39)
Dette er en qoute fra CFD:

Av betydning.. da mener jeg at de er viktige for meg. Altså personer som jeg har pratet med feks endel over IRC eller på forumet. Og ja.. Hele verden handler om meg og mine synspunkt..


Hvis det er slik en moderator svarer da han/hun(var ikke sikker ut i fra avataret) svarer på et seriøst spørsmål fra en bruker, så begynner kanskje folk å lure?  Har hatt VELDIG god erfaring med alle moderatorene her ellers, og hva er bruker-moderator egentlig?

Jeg har beklaget denne det jeg skrev og ser i ettertid at jeg ikke burde skrevet det ,men for og være helt ærlig synes jeg ikke at personer kan være så trangsynt at de ikke klarer og lese imellom linjene her.

Men alle som følger litt med her, så har har jo du beklaget og klarert opp i dette allerede. Er ikke vits å starte den diskusjonen opp igjen. akkurat på dette ble jo det skværet opp i går, ikke sant CFD?

Lenke til kommentar

QUOTE (Det Dvergiske Kaffebord @ 02/02/2004 : 12:45)
Den måten moderratorne jobber på er temmelig merkelig:
Fasces legger ut mail som bevis *slettet*
Noen støtter fasces og går imot moderratorne *utestengt*

Og noen sa noe om at hvis du lager deg en egen klubb så kan du gjøre som du vil der. Jeg tror det er feil, det er noe som heter menneske rettigheter.....

Fasces stå på.!

Merkelig??

 

Det fins ikke noe som heter demokrati her!

Her pratiserer vi denne type lovverk.

 

Stjel et brød... Få armen din kuttet av.

 

Si diktatoren imot.... Skutt og drept (i vårt tilfelle blir det utestengelse)

 

Si din mening.... Skutt og drept

 

Dra en spøk.... 10-90% advarsel avhengig av spøken, da det å lese mellom linjer kan ikke la seg gjøre samt humoristisk sans er ikke nevnt i lovverket

 

Et bevegelig hårstrå i Avatar... 10% advarsel

 

og slik fortsetter det.... blablabla

 

Tror jeg sannelig må gå over lovverket en gang til. Man vet aldri når det plutselig dukker opp noe nytt å fiffig :thumbs:

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

QUOTE (melbamix @ 31/01/2004 : 22:03)
Er det så vanskelig å forstå. Deres forum, deres regler, de er SJEF HER, så admin, KJØR PÅ!! :)

Uansett, samme andre plasser faces. Ta uteplasser for eks. Jeg jobber som dørvakt og det er ingen selvfølge at alle slipper inn. Jeg kan kaste ut hvem jeg vil når jeg vil uansett grunn. Akkurat det samme her. Er det virkelig så vanskelig å forstå?

Hvilket utested jobber du på? Ikke vent meg som kunde der!

 

Edit: Forøvrig er det betenkelig at så mange brukere er missfornøyde med hvordan moderatorene løser sin oppgave, dette er ikke den eneste tråden om temaet. Til ettertanke?

 

Øystein

Endret av bonito
Lenke til kommentar

QUOTE (Ingardj @ 02/02/2004 : 14:39)
La nå admin stå på, dette er vel deres forum og de kan gjøre hva de vil, uten at du kan straffeforfølge dem  :p . At du i det hele tatt tar det så høytidelig er rart for meg..

Trodde diskriminering ikke var särlig populärt i disse dager..?

Om jeg starter en kaffebar så kan jeg kun slippe inn hvite personer? Trokke det nei...

En moderator kan ikke gjöre hva han vil. En moderator skal fölge de regler han har blitt tildelt. Om det i disse reglene står at han får gjöre hva han vil så er det på tide å skrive om reglene!

 

Dette er ikke moderatorenes forum. Det er vårt forum og moderatorene er til for å gjöre forumet bedre, ikke for å bedrive äreskrenkelse. Uten oss brukere hadde det ikke värt noe forum.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

MCDr er vel forsåvet rett her og der.

Poenget er at i dette tilfellet ville jeg ta opp om en moderator tok feil eller ikke ,ed henhold til min utestengelse. Utestengelsen kan jeg jo leve med, den er ferdig. Problemet er mer at jeg ikke liker å ha en warning level. Føler meg liksom som et "bad member", uten at jeg føler meg fortjent til denne tittelen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...