Gå til innhold

Ny utsettelse av A64 3400


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PM Data påstår visst at de har den.... (Link).  Men de skal ha 4710,-  for den!  :wow:  Så da kan jeg heller vente....

 

Mvh.

S.

Det der var jo svinedyrt av Pm-Data da..... :angry:

 

hvis man sammenligner prisene mot for eksempel HardWareButikken ser man at de ligger langt under.

 

A64 3000+ Boxed: HWB: 1995 og Pm-Data: 2400

A64 3000+ OEM: HWB: 1795 og Pm-Data: 2165

A64 3200+ Boxed: HWB: 2575 og Pm-Data: 3095

A64 3200+ OEM: HWB: 2295 og Pm-Data: 2730

 

Det er mellom 400-500 kr forskjell på sammtlige :scared::scared:

 

Ville da ha tatt prisene på den siste med en klype salt også, siden 500 kr av 2500-3000 er mellom 15 og 20 %, dette ville jo tilsi at når HWB begynner å selge A643400+ vil den bli mellom 700-1000 kr billigere. ( med utgangspunkt i Pm-Data sine priser og meget enkel hode-prosent regning.)

Lenke til kommentar

Den burde uansett komme nå, for det begynner å bli seriøst lenge siden AMD lanserte den. Tror ikke det dreier seg om produsksjons problemer i noen stor grad siden nettbutikkene i utlandet har ganske mange av dem. Kan være den norske inportøren som har tatt sommerferie, men jeg synes det er litt tidlig, så det er nok noen andre grunner.

Lenke til kommentar
http://www.tecchannel.de/news/hardware/14545/2.html FX53 i mars, 30% høyere framerate i farcry

30% høyere enn hva?

 

Jeg har svært liten tro på at det er i forhold til FX51, siden den kun har 9,1% høyere klokkehastighet. Selv med 100% perfekt skalering så vil det likevel bare bli 9,1% raskere .. slettes ikke 30%. Lattlige lure-tall kaller jeg det der. Faktisk værre enn når ATI og Nvidia forteller om sine nye GPU'er siden 30% bedre ytelse ved 9,1% høyere klokkehastighet og ingen andre endringer ikke er teoretisk mulig en gang.

Lenke til kommentar
Bare som det er sagt , komplett har nå fått inn A64 3400.

Jupp... Pakken er sendt, så forhåpentligvis har jeg ny PC klar før helga :D

Eneste som mangler er det nye skjermkortet. Ble en liten retur til Databutikken (ypperlig service, de var raske og hyggelige), og de får ikke inn det kortet jeg valgte som erstatning før 28/2.... Men pytt pytt, vi får kjøre litt på det gamle Ti4600-kortet :p

 

Kommer sikkert til å leke meg en del med Fedora x86_64 og WinXP-64 først alikevel :D

 

Mvh.

S.

Lenke til kommentar

Hva mener du er luretall med det?

 

Et nettsted (altså har dette ikke noe med AMD å gjøre engang) sier at deres målinger viser at en 2 GHz A64 får dobbelt så høy FPS som en 2.5 P4. Enig i at en burde ha brukt en 3.2 GHz NW, men ser fortsatt ikke hvorfor dette er luretall.

Lenke til kommentar

Hva mener du er luretall med det?

 

Et nettsted (altså har dette ikke noe med AMD å gjøre engang) sier at deres målinger viser at en 2 GHz A64 får dobbelt så høy FPS som en 2.5 P4. Enig i at en burde ha brukt en 3.2 GHz NW, men ser fortsatt ikke hvorfor dette er luretall.

Er jo ikke noe å bråke om pg. Bare nok en funky overskrift hos The INQ.

Lenke til kommentar

Hvor er luretallene her? Dette er forsåvidt noe www.3dcenter.org sier og ikke AMD. Det er jo snakk om to helt forskjellge arkitekturer og det er ingenting som tyder på at det er luretall. Det er fullt mulig både i praksis og i teorien.

 

Jeg synes denne uttalelsen virket som ren fantasi fra din side.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hva mener du er luretall med det?

 

Et nettsted (altså har dette ikke noe med AMD å gjøre engang) sier at deres målinger viser at en 2 GHz A64 får dobbelt så høy FPS som en 2.5 P4. Enig i at en burde ha brukt en 3.2 GHz NW, men ser fortsatt ikke hvorfor dette er luretall.

Er jo ikke noe å bråke om pg. Bare nok en funky overskrift hos The INQ.

Jeg skjønte fortsatt ikke hvorfor dette var luretall eller hvorfor dette ikke var noe nytt i "AMD-leiren". Fint om du kan forklare det en gang til.

Lenke til kommentar
http://www.tecchannel.de/news/hardware/14545/2.html FX53 i mars, 30% høyere framerate i farcry

30% høyere enn hva?

Antar at "Far Cry 64 Bit Beta", er et godt hint.

Aha.. 64bit-versjonen av "Far Cry" er altså 30% raskere enn 32bit-versjonen av samme spillet ?? Det er i hvertfall slik jeg tolker det, og at de 30%'ene dermed ikke har noe med FX53 i seg selv å gjøre. Sansynligvis er det også testet på minimal oppløsning og bildekvalitet for å unngå at skjermkortet blir en flaskehals. Altså test-betingelser som ikke gjelder for normale spilleoppløsninger og innstillinger.

Lenke til kommentar

Jøss tror jeg må ha truffet et ømt pungt jeg ikke visste om siden alle gikk rett i forsvarsmodus. :laugh:

 

Som sagt overskrivten var luretallene. Hadde jeg ment AMD så hadde jeg sagt AMD ikke AMD leiren som vel bør forstås som fanskaren deres. Trodde det var enkelt å fatte for drevne forumbrukere.

 

PS spar meg for slikt "neida vil bare ha dokumentasjon og skjønner ikke hva du mener" i fremtiden. Jeg vet dere ikke er så blåst i toppen.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Jøss tror jeg må ha truffet et ømt pungt jeg ikke visste om siden alle gikk rett i forsvarsmodus. :laugh:

Det er jo klart man går i forsvar mot urimelige påstander.. uansett om det er mot intel eller AMD. Og denne gangen var det en ganske så urimelig påstand å kalle det "lurteall" fra "AMD-leiren" eller "AMD-fanskaren" som du nå velger å kalle det.

 

Det ømme punktet er altså urimeligheten, ikke at det gjelder AMD.

 

PS spar meg for slikt "neida vil bare ha dokumentasjon og skjønner ikke hva du mener" i fremtiden. Jeg vet dere ikke er så blåst i toppen.

PS. Du skaper ikke akkurat god stemning i denne tråden ved å si slikt. Det kan veldig lett tolkes til at du vil kalle de som tar til motmæle mot luretall-påstanden din og nå bortforklaringen/fleipingen av det hele som "blåste i toppen".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...