Gå til innhold

Cpu temp 78-81C


salte aper

Anbefalte innlegg

cpu temp min er 78-81C,jeg må sette ned cpuen til 1500GHz når den egentlig skal være 2GHz.på 1,5GHz funker den fint borsett fra at når jeg skal logge av eller starte på nytt så slår den av seg og bruker 100år på å komme inn på windows igjen.

vis jeg kjører den på 2GHz da..... da skrur pcen av seg og får ikke start på pcen på en god tid!!

noen som vet hva jeg skal gjøre?pcen er ganske ny og jeg har garanti på den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cpu temp min er 78-81C,jeg må sette ned cpuen til 1500GHz når den egentlig skal være 2GHz.på 1,5GHz funker den fint borsett fra at når jeg skal logge av eller starte på nytt så slår den av seg og bruker 100år på å komme inn på windows igjen.

vis jeg kjører den på 2GHz da..... da skrur pcen av seg og får ikke start på pcen på en god tid!!

noen som vet hva jeg skal gjøre?pcen er ganske ny og jeg har garanti på den!

Vel vel.. er heatsinken helt plant montert mot prosessoren bla bla.. og viften fungerer som den skal..bla bla.. Brukt kjølepasta? Søk gjerne på forumet så finner du mange tips..

Lenke til kommentar

Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:

Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader!

Enten montert feil, eller så har han plassert pc inni peisen. Skal ikke gå ann å få så høye temperaturer uten feilmontert kjøling.

 

Du sier du har garanti på pcn? Da kan det vel tenkes at du har kjøpt en pakkepc? Lever den inn å forklar problemet om du ikke klarer å finne det ut selv. Uansett om temperaturen er riktig så skal du ikke finne deg i en ustabil pc.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Sjekk om vifta står rett vei... Ofte er det et slags hakk "under" selve kjøleribba, og det "hakket" skal være over forhøyningen i socketen...

Kjenner noen som gjorde denne feilen, og opplevde det samme...

hmm har skjekket viftene men skjønte ikke så mye vet ikke hvem av dem som er prossesoren engang...lol men er du sikker på at det kan være derfor?

Lenke til kommentar
det er bygd , jeg kjøpte den  en kar og han ga meg 2 år garanti!!!

Kontakt personen du kjøpte den av og si at noe er galt! Har den vært sånn fra første stund du fikk den, eller har det skjedd etterhvert?

ja det er nok det beste

skal gjøre d imorra

pcen fungerte egentlig helt fint da den var ny men etter hvert så begynte pcen å bli ustabil osv osv.men på førsten så kjørte den yo helt fint på 2GHz!

tror du at det er noe jeg har gjort?

Lenke til kommentar
Hva slags komponeter er det i PCen? CPU, CPU kjøler, hovedkort, kabinett, kabinettvifter etc.

 

Selv om du ev. ikke har kjølepasta, så har det ikke så mye å si: Ca 4 til 10 grader avhengig av utstyr og belastning. Likevel er 83 grader alt for mye.

Kabinett:Miditower 350W power

Amd AthlonXP 2400+

512Mb ram

Maxtor Diamond plus9 80GB

Geforce 4 Mx 440 With AGP8X

Asus A7V8X

kabinettvifte husker jeg ikke!

jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter

Lenke til kommentar

salte aper: Gjør som iperik sier, kontakt fyren som solgte dette til deg og be han fikse det.

 

PS. Har du sjekket at tempen stemmer ved å sjekke i andre programmer, bios eller ved å kjenne etter med fungeren på kjøleribba? (prosessorkjøleren er den som sitter nært men like "under" strømforsynigs-boksen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...