Gå til innhold

Cpu temp 78-81C


salte aper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde selv en forskjell på 5-10 grader uten kjølepasta (kjedet meg, liker å eksperimentere), og det er et godt stykke unna 40 grader. Greit, jeg skal ikke diskutere om dette for jeg vedder mye på at du har en del mer kunnskap om dette, men jeg sier bare at det trenger ikke være tilfellet.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:

Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader!

Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom.

40 gradere? Det tviler jeg sterkt på.

 

Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios):

 

A) Uten kjølepasta: 45 grader

B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader

C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader

 

Romtemperatur: Ca 20 grader.

 

Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større.

Lenke til kommentar
salte aper: Gjør som iperik sier, kontakt fyren som solgte dette til deg og be han fikse det.

 

PS. Har du sjekket at tempen stemmer ved å sjekke i andre programmer, bios eller ved å kjenne etter med fungeren på kjøleribba? (prosessorkjøleren er den som sitter nært men like "under" strømforsynigs-boksen)

jeg skjekker tempraturen på bios men hva heter sånne programmer der du kan skjekke temraturen?noen som vet?

Lenke til kommentar
Hva slags komponeter er det i PCen? CPU, CPU kjøler, hovedkort, kabinett, kabinettvifter etc.

 

Selv om du ev. ikke har kjølepasta, så har det ikke så mye å si: Ca 4 til 10 grader avhengig av utstyr og belastning. Likevel er 83 grader alt for mye.

Kabinett:Miditower 350W power

Amd AthlonXP 2400+

512Mb ram

Maxtor Diamond plus9 80GB

Geforce 4 Mx 440 With AGP8X

Asus A7V8X

kabinettvifte husker jeg ikke!

jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter

None som leste det siste her?

jeg har ikke noe cpu kjøler vis ikke vifta er det da har 2 vifter

Noe som ringer en bjelle eller har jeg misforstått noe veldig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...