Gå til innhold

Cpu temp 78-81C


salte aper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

ja.... men kan du ta bilde av hvordan det ser ut på hovedkortet ditt?

 

 

 

Jeg har Q-tec, men hadde 63c da...

 

 

tips:

 

har du noen ledige plasser til CD/DVD-spiller? If so... Åpne opp de, og la de være åpne... da tror jeg tempen synker en del.. rundt 10c

 

prøv å åpne opp sidedøra (venstre)... da synker det nok enda ca 10c....

 

 

 

kom tilbake å post resultatet... ok?

 

Q-tec suger, men funker hvis man er kreativ :D

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:

Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader!

Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom.

40 gradere? Det tviler jeg sterkt på.

 

Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios):

 

A) Uten kjølepasta: 45 grader

B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader

C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader

 

Romtemperatur: Ca 20 grader.

 

Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større.

men i alle dager! logikk brist deluxe..

 

Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader.

 

Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader.

 

noen her bruker argumenter som ikke holder mål.

 

Jeg tror det er elendig kontakt mellom kjøleribbe og prosessor kjerne som er årsaken her, og det fikser man med en god klyse kjølepasta. :thumbup:

 

Edit:...Nei du trenger ikek nytt kabinett, men kanskej du burde tenke på noen kabinettvifter..

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar
Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader.

 

Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader.

 

noen her bruker argumenter som ikke holder mål.

 

 

Word... enklere å få ned en cpu på 80c mange grader, enn en på 45c....

 

det sier seg selv... og man er rettogslett dum hvis man sammenligner dette

Lenke til kommentar
Forresten, de som spør om han harbrukt kjølepasta:

Jo pasta har en del og si, men ikke 40 grader!

Joda. Å bruke kjølepasta mellom metallflatene verus metall mot metall kan faktisk utgjøre så mye. "Thermal pad" er også langt langt bedre enn å ikke ha noe som helst i mellom.

40 gradere? Det tviler jeg sterkt på.

 

Selv har jeg testet litt med og uten kjølepasta i en "rigg" jeg har satt opp nylig. Det består bl.a. av en AMD Athlon 1.0GHz, en gammel CoolerMaster kjøler og et MSI K7N2GM-L hovedkort som ligger på et bord. Temp. måleren er nok noe gal (viser for lite), men forskjellene er tydelige (idle mode, målt i bios):

 

A) Uten kjølepasta: 45 grader

B) Med billig kjølepasta fra Komplett: 44 grader

C) Med Artic Silver 3 kjølepasta: 41 grader

 

Romtemperatur: Ca 20 grader.

 

Som du ser i dette tilfellet, så fikk jeg 4 grader kjøligere CPU med en bra kjølepasta, for varmere CPUer kan forskjellene være større.

men i alle dager! logikk brist deluxe..

 

Selv om din prosessor ikke sank med 40 grader, vil jeg jo si det er stor mulighet for at den kan falle så mye på denne prosessoren som er oppe i 80 grader.

 

Hvis din hadde sunket med 40 grader hadde tempen ligget 15 grader under rom-temp noe som er umulig med luftkjøling i et rom med 20 grader.

 

noen her bruker argumenter som ikke holder mål.

 

Jeg tror det er elendig kontakt mellom kjøleribbe og prosessor kjerne som er årsaken her, og det fikser man med en god klyse kjølepasta. :thumbup:

 

Edit:...Nei du trenger ikek nytt kabinett, men kanskej du burde tenke på noen kabinettvifter..

Du er nok helt på bærtur, kan du dokumentere din påstand?

Endret av hn66
Lenke til kommentar
nå har jeg åpna 2 cdrom spillere

og åpna venstre sdedør

cpu tempen er nå 59C på 1,5Ghz skal egentlig være 2Ghz da

Hvor får jeg kjøpt kjølepasta???

Kjølepasta som Artic Silver 5 får du bl.a. kjøpt på www.microplex.no, www.netconnection.no og www.3dfxcool.no

 

Den koster ikke mer enn typisk 65 kr, men porto kommer jo i tillegg. Se

link.

Lenke til kommentar

Har du egentlig prøvd det folk har spurt deg om å prøve her?

 

Alstå.

- Ta ut PSU og sett det opp på kabinettet eller et annet sted som passer som ikke er inni kabinettet?

- Du sier du ikke har cpu vifte? Er det en svær metalldings med riller på i pc'n din?

- åpne sidedører og alt som er

 

Virker kanskje som om jeg tror du er newbie her, men ja det kan virke litt sånn når du ikke tar imot tips/gir respons om det folk tipser deg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...