Gå til innhold

TEST: ABIT AN7


Anbefalte innlegg

alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

Men så hadde de en 166fsb cpu da, så det var den som stoppet dem.

da er det ikke verre enn å modde den til 200 eller 133 eller 100 om det skal være nødvendig å ta med. og så modde den tilbake igjen etterpå.. det tar dem ikke mer enn 5 minutter. ingen unnskyldning. ikke grundig nok :thumbdown:

Hva prater du om nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alex100, AN7 er spesifisert til å kjøre 200 fsb altså og de klarte 215fsb. 215 minus 200 = 15 slik fikk jeg tallet. De kan jo ikke ta utgangspunktet fra 166fsb. da kunne de jo like godt tatt utgangspunktet fra 100 og sakt at de hadde fått en overklokking på hele 115fsb..

Men så hadde de en 166fsb cpu da, så det var den som stoppet dem.

da er det ikke verre enn å modde den til 200 eller 133 eller 100 om det skal være nødvendig å ta med. og så modde den tilbake igjen etterpå.. det tar dem ikke mer enn 5 minutter. ingen unnskyldning. ikke grundig nok :thumbdown:

Hva prater du om nå?

han sa at det som stoppa dem var at cpuen kjørte 166fsb. les da gitt.

Lenke til kommentar
han sa at det som stoppa dem var at cpuen kjørte 166fsb. les da gitt.

Ja? De kunne prøvd med en XP3200+ for å teste hvor langt den gikk da siden den er 200fsb, men de gjorde det ikke. De hadde en 166fsb. Så ingen grunn til å ha den sure holdningen.

jo det er en grunn til å ha en "sur" holdning når de sier at kortet klokker bra. det er helt elendig.

Lenke til kommentar

Der er en her som minner meg sterkt om en annen rappkjefta person som herja i natt...

Den personen bør også lese artikkelen litt bedre... Mye usaklig tull som kommer derifra som tyder på at vedkommende ikke brydde seg så veldig mye om selve testen, men mer om å skrive om hvor dårlig artikkelen var. :roll:

 

Og hvorfor man ikke satt ned multiplieren til 6?

Hadde testen blitt lest bedre, så hadde man sett at de ikke klarte å sette multi. lenger ned enn til 10. Kom multi. under, så ville ikke maskinen starte.

Lenke til kommentar

Nå var vel ikke denne testen ment som noe grundig test heller (som poengtert i teksten). Den er vel heller en grundig omtale.

 

Men jeg må si det er litt melankolsk å ta farvel med sokkel A etter så lang tid :cry: Det er uten tvil at å beholde denne sokkelen så lenge har bidratt til AMDs framgang; man trengte ikke å bytte prosessor når man bytta hovedkort og andre veien. La oss håpe prosessorprodusentene vil gjøre det like enkelt framover.

Lenke til kommentar
"En god overklokker"

 

kaller dere 15mhz fsb mer enn spesifisert bra overklokking?

dere må jo være sprø.. det er jo det mest elendige nForce2 hovedkortet som er produsert for overklokking. Om Abit har fixa dette eller ikke vet jeg ikke men, hvis dere ser på baksiden på kortet så ser dere en kutta bro( umulig å ikke se ), det er ett stort kutt som gjør dimm3 mulig å bruke atlså DC..

 

Dere bør ikke si noe om overklokking i konklusjonen deres lengre..

og det for deres eget beste. Og som en Athlon64 test dere hadde, der sa dere at den overklokka dårlig på grunn av at dere ikke testa det skikkelig å hastet med testen.

 

 

:realmad:

Jeg har ABIT AN7 selv, og det er ikke noen kutta broer eller lingnende under..

 

Kan jo hende at det kortet du har er en eldre versjon en det de her har testet, så hvordan kan du vite at det klokker dårlig selvom ditt eget gjør det ?

Lenke til kommentar
AMD har i langt tid utvilsomt hatt et langt mer frynsete rykte enn sin hovedkonkurrent Intel. Mange vil trolig huske problemer med JPEG-algoritmen mange år tilbake---- 

Mener at det var Zyrix som hadde det problemet. Den hadde ihvertfall et problem der man måtte til med en Windows-patch.

Størsre problemet A-soceten har hatt var at Intel nektet fabrikantene å produsere den. I ukevis produserte Asus kortene i hvite esker. Dette var et ekte DRITTRICK fra *ntel. Og skapte den virklig nedturen i folk sine øyne. Dette pluss en del annet er grunnen til det s.k. "*ntel-hatet".

 

Syns Håvard Røste skulle fortalt om dette. På den tid var Hardware.no fortsatt et lite nettsted uten reklame. Og annonserte i lokalpressen rundt om etter lesere... :green:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Der er en her som minner meg sterkt om en annen rappkjefta person som herja i natt...

Den personen bør også lese artikkelen litt bedre... Mye usaklig tull som kommer derifra som tyder på at vedkommende ikke brydde seg så veldig mye om selve testen, men mer om å skrive om hvor dårlig artikkelen var. :roll:

 

Og hvorfor man ikke satt ned multiplieren til 6?

Hadde testen blitt lest bedre, så hadde man sett at de ikke klarte å sette multi. lenger ned enn til 10. Kom multi. under, så ville ikke maskinen starte.

ja, men det går ann å sette den lavere om de prøver.. ugrundig arbeid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...