Gå til innhold

Far Cry single play demo er UTE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

cons

- Lyden var faktisk litt skuffende med tanke på skytevåpen. Såvidt man hører motstanderens våpen, mens sitt eget hører man ok. Dessuten er MP5'en en smule for støysvak (ja den har lyddemper, men ikke fan om den demper så mye). Men dette er/kan være mest sannsynlig en bug.

- Selv om dette er en demo så skuffer AI'en meg ihvertfall. Greit stilig med flankingen etc. men den generelle AI er rett og slett for dårlig selv på Hard.

- Som bringer meg til neste punkt. Demoen er altfor lett. Kankje det er meningen, men da burde det ikke vært mulighet for å velge vanskelighetsgrad. Selv jeg som ikke er en hardcore FPS'er gjennomfører spillet med så og si samme letthet på Hard som Easy.

- Vanneffektene er flotte men kunne vært bedre. Tenker da på ting som at vannet rører seg når man går i det (*kremt* Morrowind) osv. Samt trær, gress og busker burde vært bevegelige (som andre tidligere har nevnt.)

- Kjedelig at man ikke har en funksjon som fjerner alle våpen fra hendene (husket ikke det engelske ordet :p ) siden løpsfarten er forskjellig i forhold til hvilke våpen man har.

- Kjedlige og kjisjeaktige stemmer hos motstanderen, virker ikke særlig skremmende

- Blodkort demo. En skam! greit nok at demoer er demoer men det tar tar knappe 15min å gjennomføre det uten å rushe for mye (ellers så har jeg gått glipp av en stor del... :scared: )

 

-mp5 lyden har en bug, lyden er skikkelig i mp betaen.

 

-har ikke prøvd det så utrolig mye enda pga jeg leser til prøve, men det lille jeg prøvde likte jeg ganske godt. (spilte hele demoen)

er morsomt å kaste en stein for å forvirre fienden, først hiver man noen steiner inn i noen busker, ser hvordan fienden lister seg mot busken, så hiver jeg en granat inn. så mitt førsteinntrykk er t AI`en virker ganske solid.

 

-demoen er ganske lett, dog kommer det helt an på hvor man går i land.

 

-her er jeg helt enig, jeg misliker at alle skryter av det nydelige vannet når det kun er en liten fasade.

det burde gitt realistiske speilvendinger, og det burde røre på seg når man går i det. dog er fasaden temmelig fin uansett.

 

- man har vel ikke bruk for å fjerne alle våpnene fra hendene, er bare til å hoppe over til pistol når man har behov for å springe.

 

-stemmene var ikke akkurat kjedelige, vil ikke kalle dem klisjeaktige heller, syntes bare det var morsomt å høre på og konstaterte det som en positiv vending i spillverdenen.

 

-demoen var skummelt kort, her blir vi servert en 500mb demo som ikke engang er klippet korrekt. (mtp at den har massevis av textures og f.eks humvee som ikke er med i selve demoen)

vi må da kunne forvente mer ? slipper man en demo 2 måneder før selve spillet skal slippes så burde den ha pittelitt mer innhold.

håper inderlig ikke dette representerer det fullstendige produktet, er redd for at far cry isåfall vil være et spill det tar kort tid å spille gjennom.

Lenke til kommentar
Death Animations

? trodde ikke det var forhåndsanimerte "fall"

 

- ja, demoen var kort (kanskje det er fordi, spillet også er kort?)

- aièn kunne ja, vært mye mye bedre. En burde kunne manuellt stille inn vanskelighetsgraden, eks. aièn (skade, viewdistance, intel. m osv.) , hva en tåler av skudd, hvor mye en blir påvirket av gangen osv.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål.

 

Specsa mine er:

*P42,8Ghz@3,5Ghz

*TwinMOS 2x512MB DDR400

*Radeon 9800Pro128mb

*Nok haddisk plass

 

Men spillet lagger (litt hakking også) som f***. Har prøvd Catalyst 3.7, 4.1 og Omega 3.10, men det hakker uansett. Heldigvis er Omega 3.10 drvierne ikke så værst. Men hvordan kan folk spille på 1280x960 oppløsning og alt på fullt, selv om min pc er kjappere...?

Jeg hadde også problemer med LAGGING.

 

Mine Specs. er:

[email protected]

9800Pro@465/720

2x256MB RAM

 

La inn igjen Omega 3.10 driveren. Dette hjalp ikke. Hadde 2x512MB RAM liggende.

Puttet i de istedet så funket det fint. Virker som 1GB med RAM er minimum hvis man vil ha BRA frames med alt på max.....

 

Med 2x256MB RAM:

Hadde 50 -> 60FPS men når det skjedde mye, datt den til ca 20FPS.

 

Med 2x512MB RAM:

 

Er oppe i 60 -> 70FPS, å når det skjer mye nå, så minker det nesten ingenting.

 

Tungdrevent spill med andre ord :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med EKSTREM lagging.

Det var klin umulig å spille på 1024x768 på medium.

For å ha en noenlunne grei spillopplevelse måtte jeg ned på 640x480 med ALT på low (Advanced Options óg)....med det er jo ikke akkurat sukkertøy for øynene :p

Så jeg lurte på om noen har noen idéer til tweaking av demo'n.

Jeg har 1.6Ghz, Radeon FDX 8500LE & 768 mb ram....f*ns krevende spill...bør komme seg til hele versjonen er ute...

Lenke til kommentar

Synes det var en morsom demo...

 

*Steinbra grafikk, vannet kruser osv når du kjører i det og skyter på det, men ikke når du går i det... big deal... Trærne vaier i vinden det er jo kult

 

*Bra "jungeleffekt", beste jeg har sett i et spill hittil

 

*Store relativt varierte brett ser det ut til.

 

*Selv om AI'en ikke er perfekt så er det ikke mange spill jeg har sett som har bedre AI (og da utelukker jeg scriptet AI, det er jo ikke gøy). Det at de drar ut i båt og leiter etter deg hvis du er for langt unna, og kjører over deg med båten hvis du svømmer osv er et godt steg i riktig retning. At de samarbeider er også bra.

 

*Våpenlydene er greie, de er selvfølgelig dempet, ingen gidder jo å ha spill med virkelig lyd på våpene... Har jo ingen planer om å bli døv heller, hadde vært irriterende med skarpere lyd og. På et skikkelig annlegg lager våpnene mer enn nok lyd.

 

Kjører alt på max med 512MB ram, går helt strålende, bruker Cat. 3.10

Lenke til kommentar

Kan jeg bare glemme å downloade demoen, da jeg har et Abit Siluro GF 4 Ti4200 kort? Resten av systemet: P4 2.8 PC800, 1024MB DDR dual, må ha nytt hovedkort - som blir Asus P4B800, gammel 80GB 7200 WD HD.

 

 

EDIT: Så nå tråden om system krav lengre nede på denne forum siden. :ermm:

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
-har ikke prøvd det så utrolig mye enda pga jeg leser til prøve, men det lille jeg prøvde likte jeg ganske godt. (spilte hele demoen)

er morsomt å kaste en stein for å forvirre fienden, først hiver man noen steiner inn i noen busker, ser hvordan fienden lister seg mot busken, så hiver jeg en granat inn. så mitt førsteinntrykk er t AI`en virker ganske solid.

Hehe, det var en ny måte ikkje jeg har brukt før. Ja, som sagt så er det mange taktiske muligheter. Men uansett så oppfattet ihvertfall jeg AI som skuffende, dog den har jo sine øyeblikk. Fordi mange ganger så kan du stå rett med siden av de uten at de leer på en finger og noen ganger så blir de "stuck" i vegg osv. Faren for at dette er demo bugs er stor så jeg regner med flauser som dette blir fikset. Det er liksom ikke noen farlig motstand. AI en er ok, men hadde større forventninger.

 

- man har vel ikke bruk for å fjerne alle våpnene fra hendene, er bare til å hoppe over til pistol når man har behov for å springe.
Funksjonen hadde gjort seg nyttig hvis man har hevet fra seg både pistol og kniv til fordel for kraftigere skyts. :devil:

 

-stemmene var ikke akkurat kjedelige, vil ikke kalle dem klisjeaktige heller, syntes bare det var morsomt å høre på og konstaterte det som en positiv vending i spillverdenen.
Likte stemmende til spilleren ect. men motstanderene sine kunne vært bedre. Liksom "I am gonna get u a**hole" blir ikke noe særlig skremmede heller, dog så er jo ikke dette Doom III, men man skal jo danne seg et lite bilde av motstanderen som en livsfarlig "killer" og ikke en liten gretten pappagutt i menstrausjonsperioden. Jaja, sikkert sett for mange klisjeaktige actionfilmer jeg.. :ermm:

 

*Våpenlydene er greie, de er selvfølgelig dempet, ingen gidder jo å ha spill med virkelig lyd på våpene... Har jo ingen planer om å bli døv heller, hadde vært irriterende med skarpere lyd og. På et skikkelig annlegg lager våpnene mer enn nok lyd.
Men våpenlyd er våpenlyd, det skal høres. For det blir litt urealistisk at når en motstander gyver løs med en assault rifle fra 20m avstand og man såvidt oppfatter lyden av skudd. Lyden skulle no hatt nesten samme lydstyrke som spillerens eget våpen, for på 20m forsvinner ikke lyden så fort.

 

- aièn kunne ja, vært mye mye bedre. En burde kunne manuellt stille inn vanskelighetsgraden, eks. aièn (skade, viewdistance, intel. m osv.) , hva en tåler av skudd, hvor mye en blir påvirket av gangen osv.
Helt enig, dette er noe som flere framtidige FPS'er bør prioritere å få med i spillet :yes:
Lenke til kommentar
- aièn kunne ja, vært mye mye bedre. En burde kunne manuellt stille inn vanskelighetsgraden, eks. aièn (skade, viewdistance, intel. m osv.) , hva en tåler av skudd, hvor mye en blir påvirket av gangen osv.
Helt enig, dette er noe som flere framtidige FPS'er bør prioritere å få med i spillet :yes:

Tviler på at dette er noe spillutviklere prioriterer, hvis de i det hele tatt ser på det. Dette er jo fullt ut en feature som omtrent bare gjelder for 0,1% av folk som spiller spill, ingen andre hadde giddet å gjøre noe med det i det hele tatt. Kunne kanskje gjort det på en enkel måte slik som Goldeneye(?) på N64 gjorde.

 

edit: Uansett er nok ikke AI'en i mange spill, hvis noen, fullt så avansert enda

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Utrolig nice det spillet kommer til og bli :thumbs: Jeg ble vertfall overbevist av demoen...

 

Kommer kjøranes inn mot slemminganes base i en liten gummibåt, full far mot stranda. Båten blir kjørt halvei opp av vannet før den stopper og jeg hopper rast ut av båten og lander ved en palme. Ser forsiktig bort på 3 bad guys som vokter en patruljebåt...RAMBO TIME! Sprinter mot dem samtidig som jeg fyrer løs løs med pistolen, ingen kuler treffer... tomt magasin, har ikke tid til å lade om. River fram kniven og kutter meg vei gjennom en vakt, så tar jeg fram pistolen igjenn og hopper ut i patruljebåten. Kjører i full fart vekk fra brygga og lader om pistolen samtidig, snur meg bakover og ser en tønne som står på brygga. Bang, bang, BOOM! folk flyr gjennom lufta og lander langt ute på havet. Så kjører jeg videre og ser at noen folk står på staranda ved en bil og en annnen båt, setter kurs for dem og startet og skyte med maskingeværet på båten(tror ikke jeg traff noen av dem). I stor fart treffer jeg stranda og båten flyr langt oppover land og stopper oppå en stakkars soldat, jeg hopper ut og springer forfjamsa rundt på stranda for å finne noe dekke. Finner en stein jeg gjømmer meg bak, samtidig som the bad guys peprer løs i retning av meg. Jeg sitter der bak steinen med bare 1 clip og 3 kuler igjenn i pistolen. Springer fram fra steinen og fyrer av det jeg har i magasinet og kommer meg inn i jungelen. Får lada om pistolen og sprinter mot finden, jeg skyter og skyter men ingen av kulene treffer motstanderen. På siste skuddet så, KABOOM! Folk, biler og båter flyr veggimellom... jeg hadde tydligvis treffi drivstoff-tanken til ett av kjøretøya. Nå uten ammo springer jeg inn i jungelen mad bare en kniv, kutter meg vei gjennom planter og luft(!). Noen hundre meter in i skogen møter jeg på 4 folk til, jeg kaster meg på dem men kniv mot rifler er et dødt løp. Ok, jeg inrømmer det; Jeg er ikke udødlig ;)

 

Slik var mitt første forsøk, savna litt en replay funksjon etterpå for det var ekstremt tøfft.

 

Neste gang prøvde jeg meg på snike metoden, krøp rungt i jungelen helt til jeg kom opp til radarstasjonen på toppen. Da snudde uheldigvis en sniper litt lenger nede i dalen seg og fikk øye på meg, og da var løpet kjørt, tilbake til rambo takter. (Noen som har klart hele oppdraget uten og drepe noen? det skal gå)

 

Etter det så orka ikke øya mine mere, av en eller grunn så var det umulig og sette på vsync.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

vet dere hva som irriterer meg utrolig mye ?

at de ikke har lagt inn en skikkelig mode for å kaste granat osv.

du har begge hendene på våpenet, kaster granat og den kommer svevende uten at man beveger hånda, som om han går med de i munnen og spytter de ut på kommando.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

vet dere hva som irriterer meg utrolig mye ?

at de ikke har lagt inn en skikkelig mode for å kaste granat osv.

du har begge hendene på våpenet, kaster granat og den kommer svevende uten at man beveger hånda, som om han går med de i munnen og spytter de ut på kommando.

Lenke til kommentar
vet dere hva som irriterer meg utrolig mye ?

at de ikke har lagt inn en skikkelig mode for å kaste granat osv.

du har begge hendene på våpenet, kaster granat og den kommer svevende uten at man beveger hånda, som om han går med de i munnen og spytter de ut på kommando.

Vel... hånden beveger seg, bare litt seint heh :p

 

edit: og det er jo for å slippe å akkurat velge granat "in the heat of battle". Utrolig irriterende i mange spill akkurat det.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...