Gå til innhold

RAM og Snekkern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke hør på snekkern om at du taper på å kjøre 5:4 divider. Det er bare tull. på 260 fsb kjører du 210 på ram. og det gir bedre resultater enn sløv og treg pc4000 ram. kommer du på 270 FSB så blir bare BH-5 kjappere og kjappere.

 

Asus korta er veldig lette å volt modde. Modder du den til 3 volt. Som er helt normalt på et MAX3 kort. på 3 volt får du lett kjørt 250 fsb på 1:1 divider. Og kanskje 260 om du er heldig. 250 på 1:1 divider med 2-2-2-5 er uansett mye kjappere enn 260 1:1 med sløve timings.

Men jeg vil IKKE voltmodde. Er redd for å ødelegge hovedkortet. Er bare innteresert i å ha raskest mulig ram til høy FSB. Har testet å satt rammen til 333MHz og med bedre timings. Tror jeg klarte 2-3-3-6, og kjørte på 250FSB. Det ga klart dårligere score i Sandra sin minnetest, en 250FSB og 2.5-4-4-7 med 1:1.

 

Og jeg må si meg veldig fornøyd med Geil brikkene. De var akkurat som forventet ut i fra Snekker'n sin test. Så jeg synes at for oss som ikke er så ekstrem på overklokking, er Snekker'n sin test en god indikasjon på hva man kan forvente av forskjellig ram. Stå på Snekker'n :thumbup:

 

Greit at ikke alle liker Snekker'n sine tester og mener de er feil. Men da må det være mulig å diskutere på et høyere nivå, en å slenge ut banale påstander som "snekkern ikke har PEILING!!", "det han skriver er jo bare PISSPREIK!!" osv. Blir ikke mye konstruktivt ut av slikt.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar
Ikke hør på snekkern om at du taper på å kjøre 5:4 divider. Det er bare tull. på 260 fsb kjører du 210 på ram. og det gir bedre resultater enn sløv og treg pc4000 ram. kommer du på 270 FSB så blir bare BH-5 kjappere og kjappere.

 

Asus korta er veldig lette å volt modde. Modder du den til 3 volt. Som er helt normalt på et MAX3 kort. på 3 volt får du lett kjørt 250 fsb på 1:1 divider. Og kanskje 260 om du er heldig. 250 på 1:1 divider med 2-2-2-5 er uansett mye kjappere enn 260 1:1 med sløve timings.

Men jeg vil IKKE voltmodde. Er redd for å ødelegge hovedkortet. Er bare innteresert i å ha raskest mulig ram til høy FSB. Har testet å satt rammen til 333MHz og med bedre timings. Tror jeg klarte 2-3-3-6, og kjørte på 250FSB. Det ga klart dårligere score i Sandra sin minnetest, en 250FSB og 2.5-4-4-7 med 1:1.

 

Og jeg må si meg veldig fornøyd med Geil brikkene. De var akkurat som forventet ut i fra Snekker'n sin test. Så jeg synes at for oss som ikke er så ekstrem på overklokking, er Snekker'n sin test en god indikasjon på hva man kan forvente av forskjellig ram. Stå på Snekker'n :thumbup:

 

Greit at ikke alle liker Snekker'n sine tester og mener de er feil. Men da må det være mulig å diskutere på et høyere nivå, en å slenge ut banale påstander som "snekkern ikke har PEILING!!", "det han skriver er jo bare PISSPREIK!!" osv. Blir ikke mye konstruktivt ut av slikt.

sandra sin minne test sier NULL om ytelsen i spill og liknende.. kjør en runde PCMark 2002 eller 3DMark 2001...

 

edit: geil ram klarer ikke bra nok timings til at det lønner seg å kjøre 5:4... du må kjøre 2-2-2-5 for at man skal tjene noe på det.

Endret av dp
Lenke til kommentar
snekkern har laget en minne test, MEN han har aldri hørt om BH-5? det finner jeg litt utrolig. finnes eksempler på at PC 3000 brikker har klart 270mhz 2-2-2-5 så det er FULLT mulig. det er også MANGE twinmos m/winbond (BH-5 chipper) som klarer 250 2-2-2-5 ganske lett.

 

og JimRamse: det KAN være ganske stor forskjell på 2-3-3-7 og 2-2-2-5..!

 

snekkern: kaldt vann og 226w peltier er i endel tilfeller ofte like bra eller bedre enn Vapo klassik. hvordan vet du i det hele tatt hvordan vapo bråker/yter? du har jo aldri prøvd det.

Å hvor er mye?? Mener du at det er merkbar forskjell?? Tvilsomt. Tror dere har blitt for opptatt av mye poeng i 3DMark, å ikke i den reelle ytelsen i spill.

 

Ut fra det jeg har testet på min egen pc, skilte det under 500 poeng i 3DMark2001 fra å kjøre 500MHz CL.3 -4 -4 -8 til 400 CL.2 -2 -2 -6

 

Tar jeg helt feil nå liksom?? NEI!!!

 

Tror folk er forvirret over hva dere mener. Det er klart at med 3.2 på BH.5 brikker som går som 500 MHz CL.2 -2 -2 -5 så er det raskere.

 

Se her litt:

 

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/01/19/2431970

 

Ca 6% forskjell mellom raskeste og tregeste RAM

Lenke til kommentar

Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

Lenke til kommentar
Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

jo fat focker... du hakke peiling!!

kjøp dere DELL!!! ****** hardware,no burde omdøpes ti. nohardware.nu

 

for dere suger jo pikk hele gjengen!!!

OC handler om 250 bilder per sekund!

 

hvis du vil ha de ******* 25 bildene dine pr.sekund så kjøp deg en DELL ffs!!!

Dessuten så faller frames sinnsykt på 1600x1200 6xAA osv osv

Lenke til kommentar
Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

dummeste jeg har hørt! jeg ser/merker forskjell på 75 og 99fps i cs..! hvis man har 250fps i dagens spill så har man kanskje 100 i morgendagens? istedenfor 25fps nå og 10fps imorgen....?

Lenke til kommentar
Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

jo fat focker... du hakke peiling!!

kjøp dere DELL!!! ****** hardware,no burde omdøpes ti. nohardware.nu

 

for dere suger jo pikk hele gjengen!!!

OC handler om 250 bilder per sekund!

 

hvis du vil ha de ******* 25 bildene dine pr.sekund så kjøp deg en DELL ffs!!!

Dessuten så faller frames sinnsykt på 1600x1200 6xAA osv osv

Men det er ikke alle som er ute etter å lodde istykker alt av garanti for å få 5 FPS ekstra din jæ*la idiot. Ikke alle som gjøre det. Du sitter å ler av at du kjørt for mye volt i ADATA brikkene dine å de gikk istykker. Ikke alle som har råd til det.

 

Ha litt mer åpent syn din satans tosk

Lenke til kommentar

Unskyld meg folkens.

 

Hva i all verden er det for noe galt med deg da gutten?? Er du syk eller noe sånt?

Jeg forteller deg hva øyet ditt oppfatter/registrerer det greier du vel å forstå vel?

Om du greier å fremskaffe en maskin som viser deg 50 000 bilder i sekundet så registrerer ikke du mere en 25. Hva er vitsen med kun å kjøre benchmark programmer, det er vel ikke ment at en pc bare skal brukes til sånt.

 

Du får piller mot det som feiler deg. ((tror jeg)) etter svarene som du gir her er jeg ikke sikker. :no:

 

SR1

Lenke til kommentar
Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

jo fat focker... du hakke peiling!!

kjøp dere DELL!!! ****** hardware,no burde omdøpes ti. nohardware.nu

 

for dere suger jo pikk hele gjengen!!!

OC handler om 250 bilder per sekund!

 

hvis du vil ha de ******* 25 bildene dine pr.sekund så kjøp deg en DELL ffs!!!

Dessuten så faller frames sinnsykt på 1600x1200 6xAA osv osv

Men det er ikke alle som er ute etter å lodde istykker alt av garanti for å få 5 FPS ekstra din jæ*la idiot. Ikke alle som gjøre det. Du sitter å ler av at du kjørt for mye volt i ADATA brikkene dine å de gikk istykker. Ikke alle som har råd til det.

 

Ha litt mer åpent syn din satans tosk

hvis man KAN lodde, så er det null problem og fjerne det etterpå igjen.. og det uten å etterlate nevneverdige spor. man kan faktisk få veldig mye mer ytelse ved å presse rammen, MEN de fleste ram brikker trenger volt.. derfor må en liten uskyldig voltmod til.

Lenke til kommentar
Unskyld meg folkens.

 

Hva i all verden er det for noe galt med deg da gutten?? Er du syk eller noe sånt?

Jeg forteller deg hva øyet ditt oppfatter/registrerer det greier du vel å forstå vel?

Om du greier å fremskaffe en maskin som viser deg 50 000 bilder i sekundet så registrerer ikke du mere en 25. Hva er vitsen med kun å kjøre benchmark programmer, det er vel ikke ment at en pc bare skal brukes til sånt.

 

Du får piller mot det som feiler deg. ((tror jeg)) etter svarene som du gir her er jeg ikke sikker.  :no: 

 

SR1

jeg sier ikke mer.. bare test 75fps kontra 100fps i cs..

 

edit: man merker forskjell i windows med 60Hz kontra 100Hz også.

Endret av dp
Lenke til kommentar
Tedddy007?

 

Hva i all verden er hensikten med å ha en maskin som viser deg 250 bilder i sekundet? Hvis du ikke vet det så oppfatter ikke øyet ditt mere en 25 bilder som er video film. Er det det eneste du bruker maskinen din til ? Kjøre benchmark programmer for å vise til høy score?? Uff & Uff!! Da har du ikke mye å finne på.

Men, men vær sin lyst kos deg med et du.

 

 

SR1

jo fat focker... du hakke peiling!!

kjøp dere DELL!!! ****** hardware,no burde omdøpes ti. nohardware.nu

 

for dere suger jo pikk hele gjengen!!!

OC handler om 250 bilder per sekund!

 

hvis du vil ha de ******* 25 bildene dine pr.sekund så kjøp deg en DELL ffs!!!

Dessuten så faller frames sinnsykt på 1600x1200 6xAA osv osv

Men det er ikke alle som er ute etter å lodde istykker alt av garanti for å få 5 FPS ekstra din jæ*la idiot. Ikke alle som gjøre det. Du sitter å ler av at du kjørt for mye volt i ADATA brikkene dine å de gikk istykker. Ikke alle som har råd til det.

 

Ha litt mer åpent syn din satans tosk

hvis man KAN lodde, så er det null problem og fjerne det etterpå igjen.. og det uten å etterlate nevneverdige spor. man kan faktisk få veldig mye mer ytelse ved å presse rammen, MEN de fleste ram brikker trenger volt.. derfor må en liten uskyldig voltmod til.

Så du vil altså lodde kortet for å kjøre mer volt, men når det går istykker så skal du fjerne det igjen.....hmm lille venn, det er det samme som å stjele. Håper du skjønner det. Men som jeg sier. Synes det er veldig gøy å tyne max ut av systemet selv også. Men for ******, må dere kalle alle andre for pikker. Han der ******* idioten Teddy som kaller andre idionter uten grunn skulle det kostet meg 5 kalorier å slått rett ned på gata hadde jeg møtt han. Makan til provosering...... :no:

Lenke til kommentar
Unskyld meg folkens.

 

Hva i all verden er det for noe galt med deg da gutten?? Er du syk eller noe sånt?

Jeg forteller deg hva øyet ditt oppfatter/registrerer det greier du vel å forstå vel?

Om du greier å fremskaffe en maskin som viser deg 50 000 bilder i sekundet så registrerer ikke du mere en 25. Hva er vitsen med kun å kjøre benchmark programmer, det er vel ikke ment at en pc bare skal brukes til sånt.

 

Du får piller mot det som feiler deg. ((tror jeg)) etter svarene som du gir her er jeg ikke sikker.  :no: 

 

SR1

jeg sier ikke mer.. bare test 75fps kontra 100fps i cs..

 

edit: man merker forskjell i windows med 60Hz kontra 100Hz også.

Enig i det med Frames. STOR forskjell mellom 75 å 100 FPS i spill. Har man 25 Frames i Shoot'em up spill er det det samme som LAGG spør du meg......

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
dummeste jeg har hørt! jeg ser/merker forskjell på 75 og 99fps i cs..!

Har du vore på kino i det siste dp?

for viss dine auge greier å merke forskjell på 79 og 99 fps. Så må det å vere på kino vere eit sant ****** i flimring då film har bere 24 bilder per sekund.

 

Eg trur dp sin kommentar var litt ugjennomtenkt.

 

Dere kjører vell 100-120 Hz i 1600x1200 på ein CRT skjerm til vanleg ikkje sant ?

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Unskyld meg folkens.

 

Hva i all verden er det for noe galt med deg da gutten?? Er du syk eller noe sånt?

Jeg forteller deg hva øyet ditt oppfatter/registrerer det greier du vel å forstå vel?

Om du greier å fremskaffe en maskin som viser deg 50 000 bilder i sekundet så registrerer ikke du mere en 25. Hva er vitsen med kun å kjøre benchmark programmer, det er vel ikke ment at en pc bare skal brukes til sånt.

 

Du får piller mot det som feiler deg. ((tror jeg)) etter svarene som du gir her er jeg ikke sikker.  :no: 

 

SR1

jeg sier ikke mer.. bare test 75fps kontra 100fps i cs..

 

edit: man merker forskjell i windows med 60Hz kontra 100Hz også.

Enig i det med Frames. STOR forskjell mellom 75 å 100 FPS i spill. Har man 25 Frames i Shoot'em up spill er det det samme som LAGG spør du meg......

ENDELIG EN FOR FORSTÅR MEG!! av med caps nå..

 

jeg kan ikke kontrollere hva teddy skriver, er enig at han kan ro ned litt, MEN jeg syntes faktisk han har et poeng. mange stoler blind på snekkern og kjøper OCZ ram til over 2k som ikke duger til noenting.. (ja, jeg VAR dum nok til å gjøre det), har heldigvis kommet på bedre tanker..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...