Gå til innhold

RAM og Snekkern


Anbefalte innlegg

Vel i ditt første innlegg starter du med å kritisere fsb en at denne er så lav , og om du har kjørt et systen med en p4 så vet du at multipper er låst og når jeg kjører med en 3,2 som kunn lar seg klokke til 4,o skulle vel saken vere grei da en 3,2 har en multipper på 16, ergo så skulle det bli 4000/16=250 . Da har du en fsb på 250 og det er det vanskelig å gjøre noe med.

prøvd med divider? kommer du deg lengre på f.eks 5:4 divider?

 

siden du faktisk var veldig hyggelig i siste post så skal jeg gi deg et ærlig og godt råd!! Få tak i BH-5 Brikker. De klarer garantert 250FSB på 1:1 divider på 2-2-2-5.

må nok gi de litt mer volt enn vanlig... men pytt pytt! :)

 

til 3dmark så kan du forresten sette 2-2-2-11/12 siste på 11/12 gir bedre mark resultat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ikke ut som du vet serlig mye annet enn å prøve å drite ut andre,hva har divider å gjøre med det jeg sier når ikke cpu går lengre enn til 4,0 noe som gir en fsb på 250 og jeg kann kjøre dette med minnet på 1:1 og timinger på 2-3-3-6 så blir jo ikke fsb eller noe annet bedre med å velge 5:4

Selvfølgelig finns det brikker som kan kjøre på lavere timings enn mine , men jeg betviler sterkt at du får en 3200 brikke til å kjøre 2-2-2-5 med fsb på 250.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
ser ikke ut som du vet serlig mye annet enn å prøve å drite ut andre,hva har divider å gjøre med det jeg sier når ikke cpu går lengre enn til 4,0 noe som gir en fsb på 250 og jeg kann kjøre dette med minnet på 1:1 og timinger på 2-3-3-6 så blir jo ikke fsb eller noe annet bedre med å velge 5:4

Selvfølgelig finns det brikker som kan kjøre på lavere timings enn mine , men jeg betviler sterkt at du får en 3200 brikke til å kjøre 2-2-2-5 med fsb på 250.

skal vi vedde???

Jeg garanterer deg 250FSB på PC3200 brikker! ok? :)

2-2-2-5 timings.

 

vent til et par dager til jeg får nytt hovedkort, så skal jeg slenge opp resultat til deg. :) ok? ;)

 

hvis du kjører 5:4 divider så finner du jo ut om det er CPU som er begrensningen eller ikke. Men hvis du har testet, og det er cpu som holder igjen så får du jo bare kjøre 250FSB :)

 

Var jeg deg ville jeg testa BH-5 brikker.....

 

og prøv med 2-3-3-12 timings du..... du skal få bedre score med det.

Lenke til kommentar

Eg trur at teddy bør ta å gå og legge seg.

For han oppfører seg som om alderen hans er det samme som talla i nicet hans.

 

Makan til usamanhengande argumentasjon og tullpreik skal ein leite lenge etter.

 

 

(Dette var vist feil det som stod her. Takk til jephque som informerte om det.)

 

men når teddy skal utfordre nokon i "dødskamp" (høres eigetleg like dumt ut på engelsk) i OCing er vel bus hastigheit ein ganske viktig faktor.

Og viss ikkje matematikk kunnskapen min er heilt på jordet. er 250 større enn 231, med ca 8% faktisk.

 

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee77
Lenke til kommentar

Det er vel ikke serlig å vedde på, klarer du det så ok for meg, men du klarer neppe å ha brikkene på 1:1 .

Jeg hadde en 2,4 som jeg kjørte på 3,6 dette ga en fsb på 300 men kunne da ikke ha brikkene på 1:1 og hva er da vitsen scoren ble jo mye lavere.

Fsb betyr lite om ikke resten av systemet henger med og det er det jeg forholder meg til og derfor kjører jeg synkront når jeg tester ytelsen.

Lenke til kommentar
Etter det seg rekner meg fram til er det 10x231 på ein sansynlegvis 2500+(?)

Trur me har folk her på forumet som kan vise til mykje bedre overklokking enn kva "mester" teddy her viser til.

Det er nok ikke en xp2500+ det siktes til, men heller en A64. Og en FSB på 231 er slettes ikke så værst for akkurat den prosessoren.

Lenke til kommentar
WOW!!! var det virkelig 23500????

sorry, men jeg teller ikke sånne småpoeng.

 

24700 er det jeg fikk, etter 14 minutter med tweaking....

 

 

Er det fleire enn meg som synes denne kommentaren var litt på tryne?

 

det er 1200 poeng mellom desse to testane og 1200 av 24700 er slik som

4,8% sidan det var større mellomrom med det teddy antok var rett score og det den virkeleg var, og dette var småpoeng. er det jo berre småpoeng som skiller desse to scorene.

Så i teddys logikk er scorene like

Konklusjon: han har ingenting å skryte over.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Det er vel ikke serlig å vedde på, klarer du det så ok for meg, men du klarer neppe å ha brikkene på 1:1 .

Jeg hadde en 2,4 som jeg kjørte på 3,6 dette ga en fsb på 300 men kunne da ikke ha brikkene på 1:1 og hva er da vitsen scoren ble jo mye lavere.

Fsb betyr lite om ikke resten av systemet henger med og det er det jeg forholder meg til og derfor kjører jeg synkront når jeg tester ytelsen.

les testen på ocshoot.no angående 5:4 vs. 1:1 divider.

300FSB er vits!!!! du får 240 på ram'en. Med 2-2-2-5 så GIR det resultater.

 

La meg spørre deg om en ting....

vet du forskjellen på 5:4 og 1:1 divider??

om du kjører 310 FSB på 5:4 divider så gir det 250mhz på ram'en. ok?

kjører du 250 FSB på 1:1 divider så gir det 250mhz på ram! ok?

det er samme greia... det forstår du vel??

 

så når jeg sier at jeg klarer 250FSB på 1:1 divder med 2-2-2-5 så betyr det også at RAM kjører på 250 MHZ!! PÅ 1:1 divider...

 

og JA! jeg kjører faktisk 270FSB på 1:1 divider på mine BH-5 3200 brikker. Det med CAS 2-2-2-5. og det på 3.4 volt på ram.

 

et lite tips...

registrer deg på xtremesystems.org, så stiller du spørsmålet om det går an å få 300mhz på PC3200 ram på 1:1 divider med 2-2-2-5 timings. Da vil du få svaret, JA! for det er faktisk gjort. om det heter PC3200, 3500, 3700, 4000 eller 4200 har fint lite å si. Det går kun i antal MHZ og timings. DERFOR er ikke dine PC3700 brikker BEDRE egnet til et system som kjører 250 FSB enn 3200 brikker. Fordi du kan kjøre 3200 ram på 250mhz, og 2-2-2-5 timings. Ergo så gir dette bedre resultater enn dine pc3700 brikker på 2-3-3-7. KUN fordi de klarer lavere timings.

Lenke til kommentar
WOW!!! var det virkelig 23500????

sorry, men jeg teller ikke sånne småpoeng.

 

24700 er det jeg fikk, etter 14 minutter med tweaking....

 

 

Er det fleire enn meg som synes denne kommentaren var litt på tryne?

 

det er 1200 poeng mellom desse to testane og 1200 av 24700 er slik som

4,8% sidan det var større mellomrom med det teddy antok var rett score og det den virkeleg var, og dette var småpoeng. er det jo berre småpoeng som skiller desse to scorene.

Så i teddys logikk er scorene like

Konklusjon: han har ingenting å skryte over.

 

mvh

JanEirik

du er veldig uklar! hva prøver du å si egentlig???

 

keep in mind! dette er resultater på luft!! såeh.... vurder dine kommentarer før du poster de. Mekker for tiden prom i a64... så du skal nok få se resultater som tilfredsstiller kjeften din.

 

poenget her er jo at dere ikke har peiling på oc what so Happy ever!!

 

resultatet til snekkern er heller ikke særlig å hoppe i taket over.

Overklokk har slått rekorden til snekker'n med ganske klar margin. og det et system bestående av P4 og 9500NP!!

 

er ikke til å legge under en stol at resultatene til snekker'n ikke er så dramatisk bra. Ergo så har han ikke så mye han sku ha sagt.

 

Spør du de på toppen av orb hva de mener om timings og fsb. Så vil de bekrefte hva jeg sier. høy latency er fy fy!!!

Lenke til kommentar

Joda vet at enkelte klarer dette og jeg har også lest den testen, men da snakker vi om kort som er moddet og om ekstremkjøling , det er ikke det det dreier seg om der jeg har uttalt meg da snakker vi om "normal" klokking med luft eller vannkjøling.

Du sammenligner 310 fsb på 5.4 og sier det blir 250, jada det er greit men for å kjøre på den hastigheten må du ha ekstremkjøling , med vanelig kjøling er det ingen som klarer dette.

Det er jo dem som får en p4 opp i 5,0 eller deromkring , men hva har det med saken å gjøre. Nei her prøver du å drite ut andre og når du ser at dine uttalelser ikke holder begynner du å trekke inn de som driver med extremkjøling og modding av kortene, dette har overhode ingenting med de uttalelsene mine å gjøre da jeg snakker om "normal" klokking.

Lenke til kommentar

Teddy

Slik som du skyt fra hofta bør du passe på at du ikkje treff deg i foten eller i hovudet.

 

Eg har aldri sagt at eg er nokon OCer ei heller at eg har den ultimate hardware kunnskap. Det einaste eg har gjort i denne tråden å å analysere dine argument og skryt og komme med små kommentarar om det.

 

Men eg vil sei at skal du ha ei framtid her bør du ikkje fyre laus på alt som beveger seg. Ingen her er ut etter å ta deg. Dog forsett du i dette tempoet er det sikkert nokre stykker som kjem til å få deg i vrangstrupen.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee77
Lenke til kommentar
Joda vet at enkelte klarer dette og jeg har også lest den testen, men da snakker vi om kort som er moddet og om ekstremkjøling , det er ikke det det dreier seg om der jeg har uttalt meg da snakker vi om "normal" klokking med luft eller vannkjøling.

Du sammenligner 310 fsb på 5.4 og sier det blir 250, jada det er greit men for å kjøre på den hastigheten må du ha ekstremkjøling , med vanelig kjøling er det ingen som klarer dette.

Det er jo dem som får en p4 opp i 5,0 eller deromkring , men hva har det med saken å gjøre. Nei her prøver du å drite ut andre og når du ser at dine uttalelser ikke holder begynner du å trekke inn de som driver med extremkjøling og modding av kortene, dette har overhode ingenting med de uttalelsene mine å gjøre da jeg snakker om "normal" klokking.

jeg klarer 250FSB med normalkjøling. dvs umoddet kort. med luftkjøling! :) haha

EAT IT!

 

dessuten... ingen som har klart 5ghz ennå!!

 

du har vapo har du ikke snekkern?

Lenke til kommentar
Teddy

Slik som du skyt fra hofta bør du passe på at du ikkje treff deg i foten eller i hovudet.

 

Eg har aldri sagt at eg er nokon OCer ei heller at eg har den ultimate hardware kunnskap. Det einaste eg har gjort i denne tråden å å analysere dine argument og skryt og komme med små kommentarar om det.

 

Men eg vil sei at skal du ha ei framtid her bør du ikkje fyre laus på alt som beveger seg. Ingen her er ut etter å ta deg. Dog forsett du i dette tempoet er det sikkert nokre stykker som kjem til å få deg i vrangstrupen.

 

mvh

JanEirik

driter vel i hva dere mener... her er det FAKTA vi diskuterer!!!

 

Når Snekkern mener at PC3700 ram er EGNET for en P43.2!!

det er jo reinspikka PISSPREIK!!

analyze that!

Lenke til kommentar
Regner med at det er en A64 3200 klokket til 2299 .

gjelder uansett system snekker'n!

 

Tester ram på Intel rig. hakke modda A64 hk ennå.

 

maxet ut på 240 fsb på 1:1 divider. med pc3200 brikker. tyvärr ingen screenies. :(

240 hva så det er jo temmelig normalt på en bra 3200 brikke, det klarte jeg med mine Geil 3200.

Er også fullstendig klar over at lav timing er viktig, dog spiller dette en betydelig mindre rolle på en p4 enn på feks en amd xp.

Lenke til kommentar
Teddy

Slik som du skyt fra hofta bør du passe på at du ikkje treff deg i foten eller i hovudet.

 

Eg har aldri sagt at eg er nokon OCer ei heller at eg har den ultimate hardware kunnskap. Det einaste eg har gjort i denne tråden å å analysere dine argument og skryt og komme med små kommentarar om det.

 

Men eg vil sei at skal du ha ei framtid her bør du ikkje fyre laus på alt som beveger seg. Ingen her er ut etter å ta deg. Dog forsett du i dette tempoet er det sikkert nokre stykker som kjem til å få deg i vrangstrupen.

 

mvh

JanEirik

driter vel i hva dere mener... her er det FAKTA vi diskuterer!!!

 

Når Snekkern mener at PC3700 ram er EGNET for en P43.2!!

det er jo reinspikka PISSPREIK!!

analyze that!

Ja det mener jeg og de fleste andre som har greie på dette.

Men jeg har også sagt at du får bedre ytelse ved bruk av en 3200 brikke kontra en 3700 brikke ved samme fsb og synkront med cpu, problemet er at om du skal klokke høyt klarer ikke en 3200 brikke å kjøre like høy fsb synkront som en 3700 brikke , ergo må du da kjøre 3200 asynkront med cpu og dermed taper du ytelse.

feks klarer du å kjøre en p4 2,4 på 3,0 vil det si en fsb på 250 dette klarer ikke en 3200 dermed må du sette den til feks 5:4 det vil da si at 3200 brikken kunn kjører 400 mhz, ergo taper du ytelse.

DETTE ER FAKTA.

Nei jeg har ALDRI hatt vapo jeg har vanlig vannkjøling.

 

Det er greit at du er uenig i mine meninger , men problemet med deg er at du starter en diskusjon med å prøve å rakke mest mulig ned på andre istedenfor å argumentere på en sikkelig måte. Dette er desverre ikke første gang , da du vitteligen kritiserte alle andre for å ha lav IQ i en post der dere diskuterte grafikkort.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Joda vet at enkelte klarer dette og jeg har også lest den testen, men da snakker vi om kort som er moddet og om ekstremkjøling , det er ikke det det dreier seg om der jeg har uttalt meg da snakker vi om "normal" klokking med luft eller vannkjøling.

Du sammenligner 310 fsb på 5.4 og sier det blir 250, jada det er greit men for å kjøre på den hastigheten må du ha ekstremkjøling , med vanelig kjøling er det ingen som klarer dette.

Det er jo dem som får en p4 opp i 5,0 eller deromkring , men hva har det med saken å gjøre. Nei her prøver du å drite ut andre og når du ser at dine uttalelser ikke holder begynner du å trekke inn de som driver med extremkjøling og modding av kortene, dette har overhode ingenting med de uttalelsene mine å gjøre da jeg snakker om "normal" klokking.

jeg klarer 250FSB med normalkjøling. dvs umoddet kort. med luftkjøling! :) haha

EAT IT!

 

dessuten... ingen som har klart 5ghz ennå!!

 

du har vapo har du ikke snekkern?

Nei det var 5,25 HER

Lenke til kommentar
ser ikke ut som du v

skal vi vedde???

Jeg garanterer deg 250FSB på PC3200 brikker! ok? :)

2-2-2-5 timings.

 

vent til et par dager til jeg får nytt hovedkort, så skal jeg slenge opp resultat til deg. :) ok? ;)

 

hvis du kjører 5:4 divider så finner du jo ut om det er CPU som er begrensningen eller ikke. Men hvis du har testet, og det er cpu som holder igjen så får du jo bare kjøre 250FSB :)

 

Var jeg deg ville jeg testa BH-5 brikker.....

 

og prøv med 2-3-3-12 timings du..... du skal få bedre score med det.

lol :scared:

Lenke til kommentar
Regner med at det er en A64 3200 klokket til 2299 .

gjelder uansett system snekker'n!

 

Tester ram på Intel rig. hakke modda A64 hk ennå.

 

maxet ut på 240 fsb på 1:1 divider. med pc3200 brikker. tyvärr ingen screenies. :(

240 hva så det er jo temmelig normalt på en bra 3200 brikke, det klarte jeg med mine Geil 3200.

Er også fullstendig klar over at lav timing er viktig, dog spiller dette en betydelig mindre rolle på en p4 enn på feks en amd xp.

240 fsb var limit på hk, fikk ikke gått ned på multiplier.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...