Gå til innhold

Tesla Fjerning av musikk apper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk Model Y forrige måned, og det er for det meste musikk avspilling som plager meg i det daglige. Bruker kun USB musikk, og den har jo sine problemer da det virker som Tesla helst ikke vil at man skal bruke det.

Men mitt spørsmål er, noen som vet hvordan jeg får fjernet alle musikk appene jeg ikke ønsker å bruke?

Under lyd menyen så kan jeg slå av og på de forskjellige appene, men jeg får ikke lov å skru av alle. Hvis jeg har 4 huket av, så blir alle blå, mens når det er 3 så får jeg ikke lenger skrudd flere av. La ved noen eksempel bilder. På den listen så ønsker jeg kun Bluetooth, ikke noe annet, da resten bare lager irriterende varsler nå som premum connectivity prøve perioden er gått ut.

Hadde jeg Youtube music på, som jeg har tilgang til via mitt Youtube abonnent, så får jeg varsel om at jeg ikke har premium eller wifi tilkoblet. Fjerner jeg den, og hadde TuneIn på, så kommer det reklame hver eneste gang jeg starter bilen, da den ikke greier å huske at jeg brukte USB musikk når den går i dvalemodus. Satte over på Radio og Audible i dag for å se om det hjelper noe.

(Testet youtube music via wifi tilkobling fra telefon, men den korte tiden jeg testet det så var det bare irriterende, da jeg måtte koble bilen til telefon igjen hver gang jeg satt meg i bilen, og den ene gangen den greide det automatisk, så hakket det, så ga det opp)

3.thumb.png.6ae28987fe38ea40108bba2c717a1f15.png2.thumb.png.6502421cd80820849ad7e308f0ea12fc.png1.thumb.png.18fea8e6c02d40cd68225353e03d9221.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan vel bare ikke bruke de appene du ikke ønsker å bruke så slipper du vel mas?

Radio (dab) og Caraoke vil iallefall ikke gi deg noe mas, Har ellers ingen mas fra noen andre i min bil heller fordi jeg bruker dem ikke?

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (4 timer siden):

Du kan vel bare ikke bruke de appene du ikke ønsker å bruke så slipper du vel mas?

Radio (dab) og Caraoke vil iallefall ikke gi deg noe mas, Har ellers ingen mas fra noen andre i min bil heller fordi jeg bruker dem ikke?

Samme her, jeg veksler mellom radio og Spotify, men jeg får ikke varsel om hverken det ene eller det andre fra noe annet. Har ikke deaktivert en eneste app, og det kommer heller ingen varsel fra appene jeg ikke bruker (ei heller fra de to jeg bruker).

Skrevet

Var ikke noe mere mas etter at jeg fikk skrudd av alt utenom audible og radio.

Mulig de ikke maser hvis man ikke har vært inne på dem, men har ikke funnet noen måte å stoppe de på. Det store problemet er at bilen ikke greier å huske at man har brukt USB musikk når den står overnatten, og da starter andre ting. Utrolig at en så avansert bil ikke greier dette, eller at den musikk avspillings appen ikke er bedre enn den er. Men skjønner at Tesla heller vil at man bruker noe annet for å selge Premium Connectivity

Skrevet (endret)
16 minutes ago, AndersT2 said:

Var ikke noe mere mas etter at jeg fikk skrudd av alt utenom audible og radio.

Mulig de ikke maser hvis man ikke har vært inne på dem, men har ikke funnet noen måte å stoppe de på. Det store problemet er at bilen ikke greier å huske at man har brukt USB musikk når den står overnatten, og da starter andre ting. Utrolig at en så avansert bil ikke greier dette, eller at den musikk avspillings appen ikke er bedre enn den er. Men skjønner at Tesla heller vil at man bruker noe annet for å selge Premium Connectivity

Du er nok desverre del veldig liten andel av brukere som benytter USB til musikk, så tipper det blir ganske nedprioritert i software..

USB'ens hovedprioritet er å dumpe video fra 6 av bilens kamera..

Får jo strømmet FLAC i Tidal appen så de som vil ha høykvalitets musikk bruker jo bare den.
Og de resterende som ikke hører forskjell bruker jo Spotify (inkludert megselv) og da starter alltid spotify med sangen man hørte på sist når man hopper i bilen. Veldig kjekt.

Før var jo spofity gratis i Tesla også, men nå må man vel ha premium konto for å bruke det tror jeg.

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Du er nok desverre del veldig liten andel av brukere som benytter USB til musikk, så tipper det blir ganske nedprioritert i software..

USB'ens hovedprioritet er å dumpe video fra 6 av bilens kamera..

Får jo strømmet FLAC i Tidal appen så de som vil ha høykvalitets musikk bruker jo bare den.
Og de resterende som ikke hører forskjell bruker jo Spotify (inkludert megselv) og da starter alltid spotify med sangen man hørte på sist når man hopper i bilen. Veldig kjekt.

Før var jo spofity gratis i Tesla også, men nå må man vel ha premium konto for å bruke det tror jeg.

Vet jeg er av en liten andel. Men gidder ikke å betale 3216,- i året for musikk jeg allerede har. Etter en kjapp test, så må man ha premium abonnentet til Tesla, da wifi fra mobil var irriterende. Spille fra telefon gidder jeg ikke, da de fleste appene jeg har testet der ikke kan velge musikk mens man kjører uten å fysisk ta opp telefonen, som ikke er lov.

Og spotify, tidel osv vil uansett måte ikke fungere hvis man kommer utenfor dekningsomåde for 4G. Ikke veldig ofte der jeg normalt kjører, men det kan skje. Man mister ikke dekningen på USB disken.

Jeg testet litt på min forrige bil for ikke så lenge siden, da jeg prøvde å finne en app fra telefon som kunne lete frem sanger mens jeg kjørte. Da kun gratis abonnentet til Spotify, mot USB disken, og Youtube music, via Android Auto som jeg kunne bruke i den bilen. Ikke noe forskjell på samme sang på USB (egen Flac rip fra CD) og Youtube music, men dårligere lydkvalitet fra Spotify. (Kun lagt inn spotify appen. Spotify skal også ha fått bedre lydkvalitet etter det jeg har skjønt, da de har fått støtte for 24 bit, men skal vist ikke være like bra som Tidal sin selv for det.

Har testet Spotify litt, men liker ikke hvordan de merker spor og artister osv. Deler av det kommer også når jeg ripper selv, men der kan jeg endre ID Tagene som jeg selv vil, og få ting akkurat slik jeg vil ha det. 

Skrevet (endret)
25 minutes ago, AndersT2 said:

Vet jeg er av en liten andel. Men gidder ikke å betale 3216,- i året for musikk jeg allerede har. Etter en kjapp test, så må man ha premium abonnentet til Tesla, da wifi fra mobil var irriterende. Spille fra telefon gidder jeg ikke, da de fleste appene jeg har testet der ikke kan velge musikk mens man kjører uten å fysisk ta opp telefonen, som ikke er lov.

Og spotify, tidel osv vil uansett måte ikke fungere hvis man kommer utenfor dekningsomåde for 4G. Ikke veldig ofte der jeg normalt kjører, men det kan skje. Man mister ikke dekningen på USB disken.

Jeg testet litt på min forrige bil for ikke så lenge siden, da jeg prøvde å finne en app fra telefon som kunne lete frem sanger mens jeg kjørte. Da kun gratis abonnentet til Spotify, mot USB disken, og Youtube music, via Android Auto som jeg kunne bruke i den bilen. Ikke noe forskjell på samme sang på USB (egen Flac rip fra CD) og Youtube music, men dårligere lydkvalitet fra Spotify. (Kun lagt inn spotify appen. Spotify skal også ha fått bedre lydkvalitet etter det jeg har skjønt, da de har fått støtte for 24 bit, men skal vist ikke være like bra som Tidal sin selv for det.

Har testet Spotify litt, men liker ikke hvordan de merker spor og artister osv. Deler av det kommer også når jeg ripper selv, men der kan jeg endre ID Tagene som jeg selv vil, og få ting akkurat slik jeg vil ha det. 

Du sparer fort inn de pengene på å slippe årlig service på bilen :p 129kr måneden for internett i bilen er lett verdt det for min del. Også får man jo satelittkart som ser utrolig mye bedre ut enn det sort/hvite greiene man må leve med uten.

Spotify betaler jeg vel 39kr eller noe i måneden for. Sånn familieabbonent.

Og jeg opplever aldri at jeg mister dekning. Spotify buffrer sangene så musikken stopper ikke i tuneller.

Men det er absolutt mulig å leve tungvindt og spare litt kroner. Hversine lyster..

Det som virker å skje med USB musikk er at bilen slår av strømmen til USB portene når bilen sover, og når bilen vekkes tar det litt tid å initialisere USB enheten, for lang tid til at bilen kan starte å spille musikk fra den. Og bilen starter jo å spille musikk med en gang man åpner døren. Når den ikke får kontakt med USB momentant hopper den til neste kilde..

Bruker man en av de andre appene er det ikke noe problem for de er alltid klare i det man åpner døren.

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (15 timer siden):

Såvidt jeg forstår funker det bare når du bruker WiFi, enten via mobilen, eller at bilen er koplet til, ellers kjører den lavere bitrate. Du kan eventuelt laste ned musikken på forhånd da, og få den lossless uansett nett-tilkopling. De fleste greier seg vel uansett med ~256–320 kbps (komprimert) over bilens datakopling.

Skrevet (endret)
8 hours ago, frohmage said:

Såvidt jeg forstår funker det bare når du bruker WiFi, enten via mobilen, eller at bilen er koplet til, ellers kjører den lavere bitrate. Du kan eventuelt laste ned musikken på forhånd da, og få den lossless uansett nett-tilkopling. De fleste greier seg vel uansett med ~256–320 kbps (komprimert) over bilens datakopling.

De må vel begrense mobildatabruken litt ja. Samme er det jo med Software oppdateringer. De er jo masse gigabyte og man må koble bilen til wifi for å laste ned.

En av tingene jeg digger stort med Spotify er jo at man får to spillelister i uka med ny musikk. Discover Weekly på mandager med låter den tror man liker, og Release Radar på fredager med nye låter til artister man hører på.

Oppdager jo da hele tiden ny musikk og slipper høre det samme gamle hele tiden. 

Dette er jo straks mere knotete å holde seg oppdatert med USB musikk men selvfølgelig ikke alle som er like opptatt av det da.

Endret av Complexity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...