Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Litereffekt uten pustehjelp


Zagato

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testa en MB 220T CDI i går.

2.2l/180hk (chip chip :) ) = 81 dieselhester/l = MORRO :)

 

Skal ut med en A6 2.5TDI Q, 2,5l/~226hk (mye chip i norge??) = 90 dieselhester/l = enda mer morro :)

Skrevet
Saab 9000 2.3Turbo, 200hk. Effektanlegg, veit ikkje om det har store effekten, men seier da 200+ ;-)

 

Kjekk bil..

Men nå er det nå snakk om biler uten turbo\kompressor her nå.... :p

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

det skal mye til. det fins ikke no serieprodusert bil med mer hk/L enn den bilen uten pustehjelp

Jeg har iaffal 2.plassen :D:w00t:

Endret av Bose
Skrevet

Mor og far i heimen har tatt helt av. De har byttet inn vår kjære Carina hos forhandler, og kjøpt seg en 2003mod Celica T-sport. Begrunnelsen var at ingen av barna bor hjemme lengre.. :whistle:

 

Den har 192hk fra 1.8l (106.7hk/l) Egentlig ikke spes kjapp, du må jage turtall hele tiden for at det skal gå noe bedre enn en hvilken-som-helst 1.8l

 

Corren har nå forresten 195hk på 1.8l (108.3hk/l) men det er med kompressor.

 

Til sammenligning hadde 200'en min ca 330hk på 2.2l = 150hk/l

  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 17 og har en moped med ca 4 hester og 50ccm men mine foreldre derimot har bedre bil.

 

En Dodge Ram 2500 som er 5,9l cummins med 305 hester og et dreiemoment på 754. relativt bra vil jeg si.

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

kjører rundt i en WW golf 95mod Stv 1.8 orginalt 90 Hk Mod: sportsluftfilter og fjerntet katalisator hk nå ca 95++

 

EDIT: det heter seg at katalisatoren "tar" 7-9HK og sportsluftfiltrert Påstar at det er en 2% forbedring

 

regne på dette blir det vell tett over 100hk

Endret av FtZ-
Skrevet
Mor og far i heimen har tatt helt av. De har byttet inn vår kjære Carina hos forhandler, og kjøpt seg en 2003mod Celica T-sport. Begrunnelsen var at ingen av barna bor hjemme lengre.. :whistle:

 

Den har 192hk fra 1.8l (106.7hk/l) Egentlig ikke spes kjapp, du må jage turtall hele tiden for at det skal gå noe bedre enn en hvilken-som-helst 1.8l

samme motor de satte i Lotus Elise/Exige nylig .. og da ble den plutselig kjappere enn hva en Jøde på Nazitreff kan løpe :p

 

Carismaen hadde 125hester på 1,8liter (= 69.4 hk/L)

Den hadde et dreimoment på 174 Nm (= 96,6 Nm/L)

Den veide 1160kg (= 9,28 kg/hk og 6,666 kg/Nm)

 

Bimmern har 118hester på 1,9liter (= 62,1 hk/L)

Den har et dreimoment på 180 Nm (= 94,7 Nm/L)

Den veier 1285kg (= 10,88 kg/hk og 7,13 hk/Nm)

 

sååå .. hvem er kjappest?

Carismaen slår Bimmern til 100 med 0,4sec

men bimmer slår carismaen i toppfart .. med hele 6km/t

desuten har bimmern en liten knapp ved girspaken.

når man trykker på den lyser det et lys..

det lyset er ASC+T lyset.. det sier seg selv .. det lille lyset lyser mye :p

  • 3 uker senere...
Skrevet

Nåværende bilen min, Mazda 626GT (2,0i), sitter på 125 hk, som ender i 62,5 hk/l

Har også hatt en sierra Xr4x4 53,5hk/l

Og en Escort 2,0 16v 73hk/l

 

Escorten Gikk uten tvil best, noe som kommer godt frem i tallene :) (i tilegg er det også den letteste av de tre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...