TheDarkSycamore - SCM Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) Opplevde idag at disc driveren på Ps5 konsollen sluttet og virke. Hva kan det skylles av? Jeg har prøvd og restarte konsollen, og spille av en annen plate. Fremdeles virker det ikke. Noen som vet hva dette kan skylles av? 🤔 Får opp dette varselet her (se bildet) uansett hvilken type disc jeg putter inn. Har sotte den inn den rette veien og alt. 😟 Endret 3 timer siden av TheDarkSycamore - SCM
SpaceHog Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden): Får opp dette varselet her (se bildet) uansett hvilken type disc jeg putter inn. Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film?
Sovna Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden SpaceHog skrev (11 minutter siden): Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film? Aldri skjedd, gudskjelov. Skjer det her i stua med min tålmodighet går´n rett ut vinduet.. Føler med deg. Jeg hakke peiling, sorry.
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 19 minutter siden Forfatter Skrevet 19 minutter siden SpaceHog skrev (1 time siden): Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film? Ja, jeg sa alle type disc.
ps5 Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden 2 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said: Ja, jeg sa alle type disc. Defekt optisk leser, du har 5 år reklamasjon.
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 9 minutter siden Forfatter Skrevet 9 minutter siden (endret) Ps5 konsollen virker, bare ikke disc driveren til den. 🤔 Endret 9 minutter siden av TheDarkSycamore - SCM
:utakt Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå Kan jo høres ut som at leseren er ødelagt. AI kom opp med disse stegene du kan prøve i feilsøking. Hvis ingenting hjelper bør du ta kontakt med butikken der du kjøpte maskinen og reklamere. 1. Sjekk disken Sørg for at etikett-siden vender mot venstre hvis konsollen står vertikalt. Tørk disken fra midten og utover med en lofri klut. Inspiser disken for riper eller smuss. 2. Test med andre disker Prøv et annet spill eller en film for å se om problemet er disken eller drevet. 3. Endre konsollens posisjon Vipp konsollen mellom vertikal og horisontal stilling for å hjelpe laseren å lese disken. 4. Systemnivå-løsninger Slå av konsollen helt, trekk ut strømmen i noen minutter, og start igjen. Oppdater PS5 til nyeste systemprogramvare. Start i sikker modus og velg “Rebuild Database”. Slett og installer spillet på nytt fra disken. 5. Maskinvarevedlikehold Rengjør diskdrevet med trykkluft. Om du kan, åpne konsollen og rengjør laserlinsen med isopropanol og Q-tips. Hvis drevet lager kvernende lyder, kan laser eller drev trenge utskifting. 6. Profesjonell hjelp Hvis ingen tiltak virker, er lasermodulen sannsynligvis defekt. Kontakt forhandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå