TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars (endret) Opplevde idag at disc driveren på Ps5 konsollen sluttet og virke. Hva kan det skylles av? Jeg har prøvd og restarte konsollen, og spille av en annen plate. Fremdeles virker det ikke. Noen som vet hva dette kan skylles av? 🤔 Får opp dette varselet her (se bildet) uansett hvilken type disc jeg putter inn. Har sotte den inn den rette veien og alt. 😟 Endret 14. mars av TheDarkSycamore - SCM
SpaceHog Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden): Får opp dette varselet her (se bildet) uansett hvilken type disc jeg putter inn. Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film?
Sovna Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars SpaceHog skrev (11 minutter siden): Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film? Aldri skjedd, gudskjelov. Skjer det her i stua med min tålmodighet går´n rett ut vinduet.. Føler med deg. Jeg hakke peiling, sorry. 1
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. mars Forfatter Skrevet 14. mars SpaceHog skrev (1 time siden): Får du også opp varselet når du setter inn en Blu-Ray-film? Ja, jeg sa alle type disc.
ps5 Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars 2 minutes ago, TheDarkSycamore - SCM said: Ja, jeg sa alle type disc. Defekt optisk leser, du har 5 år reklamasjon.
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. mars Forfatter Skrevet 14. mars (endret) Ps5 konsollen virker, bare ikke disc driveren til den. 🤔 Endret 14. mars av TheDarkSycamore - SCM
:utakt Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Kan jo høres ut som at leseren er ødelagt. AI kom opp med disse stegene du kan prøve i feilsøking. Hvis ingenting hjelper bør du ta kontakt med butikken der du kjøpte maskinen og reklamere. 1. Sjekk disken Sørg for at etikett-siden vender mot venstre hvis konsollen står vertikalt. Tørk disken fra midten og utover med en lofri klut. Inspiser disken for riper eller smuss. 2. Test med andre disker Prøv et annet spill eller en film for å se om problemet er disken eller drevet. 3. Endre konsollens posisjon Vipp konsollen mellom vertikal og horisontal stilling for å hjelpe laseren å lese disken. 4. Systemnivå-løsninger Slå av konsollen helt, trekk ut strømmen i noen minutter, og start igjen. Oppdater PS5 til nyeste systemprogramvare. Start i sikker modus og velg “Rebuild Database”. Slett og installer spillet på nytt fra disken. 5. Maskinvarevedlikehold Rengjør diskdrevet med trykkluft. Om du kan, åpne konsollen og rengjør laserlinsen med isopropanol og Q-tips. Hvis drevet lager kvernende lyder, kan laser eller drev trenge utskifting. 6. Profesjonell hjelp Hvis ingen tiltak virker, er lasermodulen sannsynligvis defekt. Kontakt forhandler.
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 14. mars Forfatter Skrevet 14. mars :utakt skrev (6 minutter siden): Kan jo høres ut som at leseren er ødelagt. AI kom opp med disse stegene du kan prøve i feilsøking. Hvis ingenting hjelper bør du ta kontakt med butikken der du kjøpte maskinen og reklamere. 1. Sjekk disken Sørg for at etikett-siden vender mot venstre hvis konsollen står vertikalt. Tørk disken fra midten og utover med en lofri klut. Inspiser disken for riper eller smuss. 2. Test med andre disker Prøv et annet spill eller en film for å se om problemet er disken eller drevet. 3. Endre konsollens posisjon Vipp konsollen mellom vertikal og horisontal stilling for å hjelpe laseren å lese disken. 4. Systemnivå-løsninger Slå av konsollen helt, trekk ut strømmen i noen minutter, og start igjen. Oppdater PS5 til nyeste systemprogramvare. Start i sikker modus og velg “Rebuild Database”. Slett og installer spillet på nytt fra disken. 5. Maskinvarevedlikehold Rengjør diskdrevet med trykkluft. Om du kan, åpne konsollen og rengjør laserlinsen med isopropanol og Q-tips. Hvis drevet lager kvernende lyder, kan laser eller drev trenge utskifting. 6. Profesjonell hjelp Hvis ingen tiltak virker, er lasermodulen sannsynligvis defekt. Kontakt forhandler. Jeg kjøpte ikke Ps5 konsollen min i en ordentlig butikk. Jeg bestilte den fra en Dansk nettbutikk. Jeg husker ikke navnet på den nettbutikken. 🤔 Både 1 og 2 har jeg gjort. Nr 3 blir vanskelig, har ikke plass til den liggende. Nummer 4: Har restartet den det har jeg, men har ikke prøvd å trekke ut strømledningen, da. Har prøvd og oppdatere den, men da viser den at den har den nyeste oppdateringen. Sikker modus, vet jeg ikke hvordan man gjør. Slett og installer på nytt!! Hvordan skal jeg få til det når disc driveren har streiket? Nummer 5: Trykkluft har jeg ikke prøvd. Kan prøve det. 😏 Det tørr jeg ikke og gjøre. Det og åpne opp selve disc driveren. Redd for og skade den enda mer. 🥺 Ja, den lagde litt kvele-lyder. Nummer 6: Blir også vanskelig. Pga jeg husker ikke hva den Danske nettbutikken het igjen. 😟
Exiztzor Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Og danmark har bare 2 års reklamasjon så er den eldre enn 2 år må du nok betale nordisk film som er distributør for reparasjon mulig dem bare bytter hele ps5 og da blir det dyrt. Men er nok defekt disk drev så må nok in til reparasjon uansett
SpaceHog Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars (endret) TheDarkSycamore - SCM skrev (1 time siden): Nummer 5: Har restartet den det har jeg, men har ikke prøvd å trekke ut strømledningen, da. Det du har gjort ifølge ChatGPT er en "Soft Restart", prøv også en "Hard Restart" Endret 14. mars av SpaceHog typo
Hamglock Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Samme skjedde med min ps4. Jeg prøvde alt uten forbedring og den er utenfor reklamasjonsrett. Jeg kan jo kjøpe de 2-3 spillene jeg spiller elektronisk for å omgå å bruke disc leser. Men mest sannsynlig venter jeg på at ps5 eller Xbox kommer på tilbud til 4000+ igjen eller at neste generasjon spillkonsoll kommer ut. Jeg belønner ikke PlayStation for å lage et dårlig produkt ved å kjøpe det på nytt til full pris med en gang.
ps5 Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars 2 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said: Jeg kjøpte ikke Ps5 konsollen min i en ordentlig butikk. Jeg bestilte den fra en Dansk nettbutikk. Jeg husker ikke navnet på den nettbutikken. 🤔. Og da er spørsmålet om du lærte noe.. alltid kjøp forbruker elektronikk med full reklamasjonsrett, disse tingene går i stykker.
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 15. mars Forfatter Skrevet 15. mars ps5 skrev (3 timer siden): Og da er spørsmålet om du lærte noe.. alltid kjøp forbruker elektronikk med full reklamasjonsrett, disse tingene går i stykker. Hvorfor er du så freidig? 😳
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 31. mars Forfatter Skrevet 31. mars Ente med at jeg ordnet meg ny Ps5 konsoll. 😌
Svein M Skrevet 31. mars Skrevet 31. mars Jeg kjenner ikke til dette, men det ser ut til at en kan skifte disc drive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå