Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Skrevet
GrinderX9 skrev (19 minutter siden):

Flaut at gothic 1 remake ikke er på lista.

Gothic 1 kom ut denne måneden og tråden er fra Mars.

Skrevet
TheKims skrev (1 time siden):

Saken oppdateres hele året, sist 25.juni. de har bare med spill som har fått 8/10 eller bedre. De ga gothic 7/10 så det kommer aldri på lista, derav flaut.

Skrevet
GrinderX9 skrev:
TheKims skrev (1 time siden):

Saken oppdateres hele året, sist 25.juni. de har bare med spill som har fått 8/10 eller bedre. De ga gothic 7/10 så det kommer aldri på lista, derav flaut.

Det er flaut at noen ikke har nøyaktig samme smak som deg? Det er en flau påstand, om ikke annet. Anmeldelser er ikke en fasit. Har aldri vært.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
svenka skrev (1 time siden):

Snittet ligger også på rundt 70% så det er jo akkurat i toppsjiktet om man liker det elle ei 🤔https://www.metacritic.com/game/gothic-1-remake/

86% user score. Av 67 registrerte spill på metacritic i år, er Gothic 1 remake rangert som nr 6. Som er i... toppsjiktet. Av alle spill registrert på metacritic er det på plass 617 av 6201, som akkurat plasserer det blant topp 10% spill. Det har også very positive på Steam. Igjen et eksempel på anmeldere som ikke er helt i synk med spillere. Jeg synes det er flaut, du/dere mener noe annet. Enige om å være uenige osv. 

Ok, jeg trekker det tilbake. Det er ikke flaut, 7 av 10 er ikke dårlig. Men det er trist. Det er trist at spillet ikke blir løftet litt høyere, for det fortjener det. Det hadde gjort at det hadde blitt litt mer synlig og kunne økt salget og økt muligheten for at de lagde en remake av gothic 2 også. Det at jeg skrev flaut er kanskje mer en refleksjon av min egen frustrasjon over at en av de beste spill opplevelsene jeg har hatt på mange mange år blir litt oversett og jeg vil påstå misforstått av spillpressen. 

Endret av GrinderX9
Skrevet (endret)

Jeg kommer til å interessere meg for beste spill lister igjen når de frakobles salgstallene. Hva mener jeg med det? Jo... de siste årene så har jeg lagt merke til at kvalitet ikke bestemmer disse listene, det er salgstall og spillertall som bestemmer. Hvorfor? Jo fordi det genererer klikk. Vi i publikum kan takke oss selv ved å ikke støtte trykkede magasiner lenger. Nettsteder er nemlig så avhengig av salgstall at en redaksjonell vinkling må vike for hva som tilfeldigvis fenger massene. Personlig finnes det et spill som troner over absolutt alt i år, antageligvis over GTA 6 også. Det spillet heter Marathon og er kriminelt oversett av både spillere og presse.

Endret av Svindel Finn
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Svindel Finn said:

Jeg kommer til å interessere meg for beste spill lister igjen når de frakobles salgstallene. 

Du hadde ganske sterke meninger og påstander til å ikke være interessert.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
TST skrev (51 minutter siden):

Du hadde ganske sterke meninger og påstander til å ikke være interessert.

Jeg skummet igjennom den intetsigende listen og kommenterte på den ja. Jeg er veldig glad for at den engasjerte deg nok til at du la igjen en kommentar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...