Spillredaksjonen Skrevet i går, 06:00 Skrevet i går, 06:00 Kommentar: Gi opp drømmen din Den jobben du ønsker deg? Den finnes ikke. Les hele saken på Gamer.no»
Puzzlefuzz Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Dette kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg er en aldrende gamer, og beskytter min gamingtid, som om det skulle være noe av det viktigste i livet...og det er kanskje blitt det for meg. Da jeg var en ganske fersk gamer på 90-tallet, syntes jeg det veldig stas om jeg kunne være med å bidra, jeg skrev noen anmeldelser, jeg var med å spilte litt beta, og det var jo ganske stas. Etterhvert fant jeg ut, at disse aktivitetene tok fra meg noe av den store gleden ved spilling, så i dag holder jeg stort sett unna early access, er aldri med på spilltesting, har slutta helt å skrive om spill, og holder meg stort sett unna spill-eventer i det offentlige rom. Nå storkoser jeg meg med spillinga, og siden jeg nettopp er blitt pensjonist, kan jeg virkelig fordype meg i alle de flotte spillene jeg ikke rakk, den gang jeg var i full jobb. Nå er det bare nytelse og glede spill gir meg, aldri noe stress eller press. 4
Selfuniverse Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Aldri gi opp drømmen din. Jeg hadde ett håp, og planla i mange år om at jeg skulle få jobbe med det jeg elsker mest. Selv om det så mørkt ut lenge. Men så plutselig åpnet alt seg med litt undersøkelser, og jeg jobber nå med det jeg elsker å jobbe med. 1
Sersjant SEGA Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) Spot on! Har vel aldri vært så tett på spill som når jeg drev spillbutikk på 90-tallet jeg kunne spille alle spill og endte med å bli sær og bare like sykt nisje greier Endret 22 timer siden av Sersjant SEGA
Dorf_2003 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden jeg tror, alt med måte. er et mye bedre råd å komme med... De aller fleste ønsker å bli "sjokk-rike" av en hobby.... For det er jo fotballspiller drømmen.... Men sannheten er jo som du sier, det gjelder en forsvinnende liten andel. For de som ønsker å leve av en hobby. Så er nok rådet å begynne med små steg, ikke stresse og bygge sten på sten. Så kan man kanskje være heldig å stså på egne bein til slutt. Eller så blir det bare en side quest. Ingenting gale med det heller. 1
LampeLars94 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Hvem er denne rettet mot? 40-åringene som leser gamer.no?
Anfieldtheplacetobe Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Selfuniverse skrev: Aldri gi opp drømmen din. Jeg hadde ett håp, og planla i mange år om at jeg skulle få jobbe med det jeg elsker mest. Selv om det så mørkt ut lenge. Men så plutselig åpnet alt seg med litt undersøkelser, og jeg jobber nå med det jeg elsker å jobbe med. Okey, og skal du ikke fortelle hva det er du jobber med nå som du drømte om i mange år? 😅
Anfieldtheplacetobe Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Er ikke meningen at livet skal være lett. Jobb hardt, ikke syt, ikke skyld på andre, ta ansvar for egne valg, ikke plag andre, ta vare på og forsørg familien din... Enkel oppskrift på lykke i livet. Jobb er jobb, fritid er fritid. Ikke bland de to. Ta ansvar for egen lykke her i livet - ergo, jobb hardt, gjør en ærlig innsats, og drit i hva naboen tjener. 1
cocos Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden "En ting er AAA-studioenes urealistiske forventninger til profitt" Jeg tror ikke det er så urealistisk at Rockstar går i pluss med GTA 6.
Sjørøver Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden LampeLars94 skrev (12 timer siden): Hvem er denne rettet mot? 40-åringene som leser gamer.no? Tipper snittalderen på leserene er nokså høy. Unge folk leser ikke aviser. Og hvorfor skulle de? Nyhetene kommer relativt sent i forhold til sosiale medier som de bruker.
LampeLars94 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sjørøver skrev: LampeLars94 skrev (12 timer siden): Hvem er denne rettet mot? 40-åringene som leser gamer.no? Tipper snittalderen på leserene er nokså høy. Unge folk leser ikke aviser. Og hvorfor skulle de? Nyhetene kommer relativt sent i forhold til sosiale medier som de bruker. Ja, en gruppe som ikke trenger å høre trøtte historier om hvorfor de ikke kan bli youtube-stjerner eller gamedevs.
TST Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 hours ago, Sjørøver said: Tipper snittalderen på leserene er nokså høy. Unge folk leser ikke aviser. Og hvorfor skulle de? Nyhetene kommer relativt sent i forhold til sosiale medier som de bruker. 2 hours ago, LampeLars94 said: Ja, en gruppe som ikke trenger å høre trøtte historier om hvorfor de ikke kan bli youtube-stjerner eller gamedevs. Takk for viktig innsikt i demografien til våre lesere, hvor ofte de leser oss hva de er interessert i å lese om. Da kan vi skrote det vi trodde vi visste om dem, og de målingene vi selv har på artiklene våre. Hva tar dere per time for å gi oss flere gode råd i fremtiden? 😀
Hardingfellah Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Driv med det du ønsker, hold åpningen der slik at du kan gripe sjansen om den kommer, men vær forberedt på at drømmen er en hobby hele livet. Det innebærer som regel at du skal leve av noe annet som plan A. Ha heller drømmen som et ess oppi ermet som kan dras ut i rett tid. Hvor mye av fritida du bruker på å nettverke, øve, jobbe, grinde etc for å øke oddsen for at øyeblikket oppstår, er opp til deg. Men jeg er enig med Oda i at det er reell fare for å miste gleden ved drømmen om man pusher for hardt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå