Gå til innhold

Resident Evil-serien rangert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske ærlig liste dette. For meg er Resident Evil 4 og Village mine favoritter, og bortsett fra det er lista mi helt lik.

Skrevet
village er en av de mest overvurderte spilla noensinne, at så mange folk visstnok syns det er så bra skjønner jeg faktisk ikke, for jeg syns det var ganske elendig til RE å være. vet ikke om det var fordi det ble mainstream eller hva, men det var helt feil retning i forhold til 7ern som faktisk var ekstremt bra, bortsett fra den siste tredje delen som ødelegger litt for helhetsutrykket av det spillet. men village, fyf er nesten til å kalle søppel.
Skrevet

5 og 6 er på bunnen for min del, foretrekker å spille alene. Syns 0 var ganske bra, burde egentlig tatt med et par av spin offs og på lista, revelations 2 er min favoritt spin off samt cvx.

Skrevet
RE-serien er for meg en merkelig serie. Jeg elsker 1, 2 og 3 fordi jeg liker at de er litt "nedpå jorden" og man primært møter "vanlige" zombier. Jeg vet at det er å banne i kirken, men for meg var 4 der de mistet meg... og det ble bare verre med 5 og 6. Jeg likte 7 frem til jeg kom på båten og alle fiender da bare var svarte "guggemenn".. da falt jeg av og gadd ikke mer. Og da jeg så varulver ri hest i 8 så avinstallerte jeg spillet med en gang. Jeg innser at jeg er sær, men for min del så har det vært skivebom etter skivebom. RE9 ser interessant ut, men det blir ikke kjøpt før det koster få hundrelapper på tilbud - jeg har brent meg før.
Skrevet
onkel_jon skrev:

5 og 6 er på bunnen for min del, foretrekker å spille alene. Syns 0 var ganske bra, burde egentlig tatt med et par av spin offs og på lista, revelations 2 er min favoritt spin off samt cvx.

jeg hadde dreamcast og var eneste i kameratgjengen som hadde tilgang på code veronica, før x kom til ps2 noen år senere. grafikken til dreamcast blåste 3d grafikken til ps1 av banen et virkelig generasjonsskifte i grafikk og ytelse
Skrevet
Ganske så enig, men jeg tror jeg ville rangert 5 over 3. Vi mangler dog Code Veronica? Spillet som Shinji Mikami selv mente skulle være den egentlige oppfølgeren til 2?
Skrevet
FrostBait skrev:
Ganske så enig, men jeg tror jeg ville rangert 5 over 3. Vi mangler dog Code Veronica? Spillet som Shinji Mikami selv mente skulle være den egentlige oppfølgeren til 2?
Fair! Jeg var litt i tvil om Code Veronica og Revelations 1 + 2, men når du sier det på den måten ser jeg jo at kanskje CV var viktig nok til at det skulle hatt en plass. Jeg ville nok satt det enten før eller etter RE3. - Jørgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...