Mykesider Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Så ser jeg at det finnes el-bil varebil utgave, man kan kjøre 256 km på en batteri. Anbefaler dere? E L2H2 68kWt 269hk ACC 360 Navi Blis Innredning Ny serv Jeg har kjørt Ford Transit varebil utgave med god bagasje plass bak, og den hadde god kjøre egenskaper og komfort. Men det var diesel utgaver. Samt den har veldig sterk motor.
joandreas Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Oppgitt rekkevidde er 60 kmt og flat terreng. På pene veier.
Hanhijnn Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Mykesider skrev (2 timer siden): Jeg har kjørt Ford Transit varebil utgave med god bagasje plass bak Det har vel omtrent ALLE varebiler... Kanskje du burde begynne med å definere behovet ditt? Rekkevidde? Lastekapasitet? Tilhengervekt behov? Und zu weiter. 1
barfoo Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar 2 hours ago, joandreas said: Oppgitt rekkevidde er 60 kmt og flat terreng. På pene veier. Er ikkje det WLTP som er gurnnlaget?
mobile999 Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar (endret) Jeg tror jeg må advare på det sterkeste mot en el-Transit. Man skal spare veldig mye bompenger før det lønner seg. Den har dessuten så godt som ingen mekaniske knapper. Endret 18. februar av mobile999
Mykesider Skrevet 22. februar Forfatter Skrevet 22. februar mobile999 skrev (På 18.2.2026 den 22.58): Jeg tror jeg må advare på det sterkeste mot en el-Transit. Man skal spare veldig mye bompenger før det lønner seg. Den har dessuten så godt som ingen mekaniske knapper. Men har du anbefaling til annen el varebil?
mobile999 Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Jeg tror ikke det finnes noen el-varebil som jeg kan anbefale. Har du så høye bompengeutgifter at du mener det kan forsvares? Hvis du mener du skal kjøpe en ny eller nesten ny og selge den igjen før garantitiden er ute så spiller det vel ingen rolle hvilken el-varebil du kjøper?
Hanhijnn Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar mobile999 skrev (50 minutter siden): Jeg tror ikke det finnes noen el-varebil som jeg kan anbefale. Har du så høye bompengeutgifter at du mener det kan forsvares? Hvis du mener du skal kjøpe en ny eller nesten ny og selge den igjen før garantitiden er ute så spiller det vel ingen rolle hvilken el-varebil du kjøper? Fordi du mener at en batteribil ikke varer mer enn noen få år?
barfoo Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar 51 minutes ago, mobile999 said: Jeg tror ikke det finnes noen el-varebil som jeg kan anbefale. Har du så høye bompengeutgifter at du mener det kan forsvares? Har du tatt med at driftsutgifter på elbil typisk er ned mot en femtedel av fossilbiler? F.eks. vedlikehold er mykje mindre enn det du vil ha på fossilbiler; null oljeskift, null motorvedlikehold etc. 2
LD93 Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Hva med ladbare hybrid varianten til Transit? Eneste negative med den som jeg vil si er, smått høyere forbruk ( dersom du ikke lader ofte), ikke hengerfeste, ikke et fartsmonster, høyt ladebehov vinter Men for min del var det viktigste å ha plassen bak, hengerfeste ble ikke lenger nødvendig etter å ha kjøpt varebil. Jeg har lader hjemme og på jobb, så jeg kjører nesten utelukkende på strøm, brukte 1200kr på bensin i 2025 med 12000km kjørt. Er langt i fra optimalt, men prøv å tenk ut dine behov. Fantastisk å leie ut også, nesten ikke kostnader på bensin ettersom folk kjører korte avstander her jeg bor. Til info så går bilen kanskje 40-50km på elektrisk på sommertid, og 20-25 på vintertid. Bensin rekkevidden er 450-550 på sommertid, og 300 på vintertid. ( Den lader batteriet hyppigere på vintertid) 1
Mykesider Skrevet torsdag kl 20:19 Forfatter Skrevet torsdag kl 20:19 mobile999 skrev (På 23.2.2026 den 8.23): Jeg tror ikke det finnes noen el-varebil som jeg kan anbefale. Har du så høye bompengeutgifter at du mener det kan forsvares? Hvis du mener du skal kjøpe en ny eller nesten ny og selge den igjen før garantitiden er ute så spiller det vel ingen rolle hvilken el-varebil du kjøper? for meg lettere det hverdagen å ha stor bagasje plass bak i bilen, slipper tilhenger.
Mykesider Skrevet torsdag kl 20:20 Forfatter Skrevet torsdag kl 20:20 barfoo skrev (På 23.2.2026 den 9.16): Har du tatt med at driftsutgifter på elbil typisk er ned mot en femtedel av fossilbiler? F.eks. vedlikehold er mykje mindre enn det du vil ha på fossilbiler; null oljeskift, null motorvedlikehold etc. høres veldig bra ut.
Mykesider Skrevet torsdag kl 20:21 Forfatter Skrevet torsdag kl 20:21 (endret) LD93 skrev (På 23.2.2026 den 9.42): Hva med ladbare hybrid varianten til Transit? Eneste negative med den som jeg vil si er, smått høyere forbruk ( dersom du ikke lader ofte), ikke hengerfeste, ikke et fartsmonster, høyt ladebehov vinter Men for min del var det viktigste å ha plassen bak, hengerfeste ble ikke lenger nødvendig etter å ha kjøpt varebil. Jeg har lader hjemme og på jobb, så jeg kjører nesten utelukkende på strøm, brukte 1200kr på bensin i 2025 med 12000km kjørt. Er langt i fra optimalt, men prøv å tenk ut dine behov. Fantastisk å leie ut også, nesten ikke kostnader på bensin ettersom folk kjører korte avstander her jeg bor. Til info så går bilen kanskje 40-50km på elektrisk på sommertid, og 20-25 på vintertid. Bensin rekkevidden er 450-550 på sommertid, og 300 på vintertid. ( Den lader batteriet hyppigere på vintertid) jeg har kjørt plug-in nå, og vil gå over til elbil. Men så var det å finne varebil. Kanskje jeg må ha bensin bil vare bil, og elbil som til hverdags. Ser det finnes en del bensin biler på caddy. Men Ford Transit diesel er sterk, men jeg vil egentlig ikke kjøre mer diesel, skulle ønske transit var bensin bil. Endret torsdag kl 20:23 av Mykesider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå