Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet
obygda skrev (13 minutter siden):

På damesiden er det jo flere andre som kan hevde seg..."verre" på herresiden

Enig der, men en nivåheving av andre nasjoner både på dame og herresiden er et must for at langrenn skal overleve som OL-sport. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rexxus121 skrev (4 minutter siden):

Ser på Norge Estland nå.
Dette klarer vi ikke :( 

Det blir vel seier, men dessverre har de spilt utrolig dårlig.

Skrevet
Rexxus121 skrev (2 minutter siden):

Btw Ser dere noe på  Snowboard osv?

Er det noen Norske med i år i OL?
Vet Amerikanere og Canada er flinke der.

Vi hadde tre på herresiden, men de er alle ute, tror jeg

Skrevet
^fmj skrev (1 minutt siden):

Det blir vel seier, men dessverre har de spilt utrolig dårlig.

Håper Norge vinner, husker  før mange år siden da jeg fulgte med curling da vant vi Gull.

• Liker 1
Skrevet
Mr.Duklain skrev (2 minutter siden):

Vi hadde tre på herresiden, men de er alle ute, tror jeg

Det er Trist da, ingen damer med i år?
Jeg ser mye på Dama snowboard i USA kun fra USA, utenom OL.
Veldig FLINKE 😮 
Håpet på Norske damer også kunne blitt med mange av oss.

Skrevet
Mr.Duklain skrev (11 minutter siden):

en nivåheving av andre nasjoner både på dame og herresiden er et must for at langrenn skal overleve som OL-sport. 

pengene som styrer?

vet ikke om jeg evt. bare innbiller meg det, men de norske blir vel godt støttet økonomisk bl.a. tippemidler og sponsorer, som gjør de kan dra på treningsleire etc. og ofre seg 100% hele året, mens kanskje ikke like fett andre steder?

eller, kan kanskje også være pga. ski-tradisjonen her i landet at vi dominerer, "født med ski på beina"

• Liker 1
Skrevet
Mr.M skrev (Akkurat nå):

kan kanskje også være pga. ski-tradisjonen her i landet at vi dominerer, "født med ski på beina"

Vi har en fordel bo i Nord, samme som USa og Canada.

Skrevet
Mr.Duklain skrev (30 minutter siden):

Enig der, men en nivåheving av andre nasjoner både på dame og herresiden er et must for at langrenn skal overleve som OL-sport. 

Mulig...jeg vet ikke hva slags interesse som finnes i resten av verden. Men jeg er møkk lei fellesstarter og sprint. Det er ikke langrenn i mine øyne. Som tidligere aktiv opplever jeg dagens langrenn som fordummende og kjedelig sammenlignet med tidligere tider. Spenningen i langrenn VAR jo disponeringen i lengre løp. Det er helt ødelagt. Mye pga fellesstarter,men også  mye pga bedre utstyr. Skiskyting er således blitt min nye favoritt. Kunne jeg bestemt mhp langrenn hadde jeg kuttet ut alle fellesstarter,latt løypende være mye mer kupert,klassiske løyper i smalere spor med maks 2 spor i bredden. Skøyting vil jo kreve litt bredere spor..så de burde gå i egne løyper. Mao mer terreng i klassisk med mer utfordring.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, obygda said:

Mulig...jeg vet ikke hva slags interesse som finnes i resten av verden. Men jeg er møkk lei fellesstarter og sprint. Det er ikke langrenn i mine øyne. Som tidligere aktiv opplever jeg dagens langrenn som fordummende og kjedelig sammenlignet med tidligere tider. Spenningen i langrenn VAR jo disponeringen i lengre løp. Det er helt ødelagt.

Jeg er enig med deg, men "ingen" gidder å sitte igjennom en hel 5-mil med intervallstart lengre, så formatet er antagelig mye tilpassa hvor mye konkurranse sport har med all annen underholdning. En sprintfinale er over på noen få minutter, samme som oppløpet på en 50-km. Det er det "folk" ser ut til å gidde å vie oppmerksomhet til. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...