Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallo, jeg sliter meg og spille av videoer nå på Youtube via Firefox. Dette kommer opp når jeg prøver, se bildet. Det gjelder absolutt alle videoene. 😲🥺 Men det fungerer fint på Chrome og Microsoft Edge. 🤔 Firefox er min favoritt Nettleser. 😌😟
image.thumb.png.f2b313e8b2e6cf6dbed174f94901f408.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (23 minutter siden):

Dette kommer opp når jeg prøver, se bildet.

Samme problemet dukket opp her i går eller forigårs. Har ikke funnet noen god løsning enda, annet enn å reloade for å få opp videoen. Fungerer muligens med en annen type adblock.

Skrevet
frohmage skrev (4 minutter siden):

Samme problemet dukket opp her i går eller forigårs. Har ikke funnet noen god løsning enda, annet enn å reloade for å få opp videoen. Fungerer muligens med en annen type adblock.

Hm oki, jeg er ikke alene med dette problemet, ser jeg. 🤔

Skrevet (endret)

Se om dette trikset fungerer:

«I mine tester har jeg funnet ut at hvis du ikke ønsker å sette adblocking'en på pause, kan du trykke på den blå «Lær mer»-knappen rett under feilmeldingen og deretter trykke på «tilbake»-knappen for å gå tilbake til spilleren og starte avspillingen av videoen umiddelbart.

Andre feilsøkingstiltak som har fungert for noen, men som kanskje ikke fungerer for deg, inkluderer:

• Oppdater videoen til den begynner å spilles av.
  • Bytt til en YouTube-spesifikk annonseblokkering.
  • Bytt YouTube-konto.
  • Deaktiver VPN-en din.»

Kilde: https://www.androidpolice.com/youtube-content-unavailable-bug

Edit: Enig med @frohmage, dersom reload/refresh funker er det den enkleste løsningen.

refresh.png.40b1f58759df71c448344e6bc71da638.png

Endret av SpaceHog
refresh types; "Andre feilsøkingstiltak..."
Skrevet (endret)
SpaceHog skrev (3 timer siden):

Se om dette trikset fungerer:

«I mine tester har jeg funnet ut at hvis du ikke ønsker å sette adblocking'en på pause, kan du trykke på den blå «Lær mer»-knappen rett under feilmeldingen og deretter trykke på «tilbake»-knappen for å gå tilbake til spilleren og starte avspillingen av videoen umiddelbart.

Andre feilsøkingstiltak som har fungert for noen, men som kanskje ikke fungerer for deg, inkluderer:

• Oppdater videoen til den begynner å spilles av.
  • Bytt til en YouTube-spesifikk annonseblokkering.
  • Bytt YouTube-konto.
  • Deaktiver VPN-en din.»

Kilde: https://www.androidpolice.com/youtube-content-unavailable-bug

Edit: Enig med @frohmage, dersom reload/refresh funker er det den enkleste løsningen.

refresh.png.40b1f58759df71c448344e6bc71da638.png

Jo, det funker og refreshe, men jeg føler at det blir litt ekstra tungt og gjøre det hver gang jeg skal se en video. 🤔🤨

Skrevet

I din adblocker så kan du setter filter lister. Slå på den som heter experimental hvis den ikke er på allerede. Bildet er fra Brave, men denne eksisterer i flere adblock-addons også.

image.png.43b5acedd95ced69f71f9e58d6965265.png

Skrevet (endret)
Thor. skrev (22 timer siden):

I din adblocker så kan du setter filter lister. Slå på den som heter experimental hvis den ikke er på allerede. Bildet er fra Brave, men denne eksisterer i flere adblock-addons også.

Helt ærlig, jeg syns faktisk at det der en veldig dårlig holdning til YT-brukerne sine. Hvis YT er så keen og tjene penger, så gi oss YT'bere tilbake det vi faktisk savner. 🤔

Skrevet (endret)

«YouTube sin siste feilmelding er egentlig et tiltak mot annonseblokkere – avspilling blokkeres med mindre du oppgraderer til Premium eller deaktiverer utvidelsen.»
«Brukere av annonseblokkere møter nye YouTube-restriksjoner forkledd som feilmeldinger.»
Artikkel publisert 28. januar 2026

https://www.windowscentral.com/software-apps/youtubes-latest-error-message-is-really-an-ad-blocker-crackdown-blocking-playback

Endret av SpaceHog
typos
Skrevet

Katt og mus-leken mot adblock fortsetter. Gi det noen uker, så har nok folkene bak de ulike adblock-utvidelsene funnet en løsning på dette også.

Skrevet
Thor. skrev (På 25.1.2026 den 23.14):

I Brave funker youtube ut av boksen. Trenger ikke bruke Experimental Rules. 

Skrevet (endret)
SpaceHog skrev (På 28.1.2026 den 16.59):

«YouTube sin siste feilmelding er egentlig et tiltak mot annonseblokkere – avspilling blokkeres med mindre du oppgraderer til Premium eller deaktiverer utvidelsen.»
«Brukere av annonseblokkere møter nye YouTube-restriksjoner forkledd som feilmeldinger.»
Artikkel publisert 28. januar 2026

https://www.windowscentral.com/software-apps/youtubes-latest-error-message-is-really-an-ad-blocker-crackdown-blocking-playback

Det skjer ikke at jeg ordne meg premium. YouTube har fjernet ganske mye av det jeg faktisk likte med den. Dem får ikke noe peng fra meg før de har ordnet tilbake det jeg likte med YouTube. Jeg vet også at jeg er ikke alene med dette. Min mening, fortsetter de slik. Så vil de svekket tilliten til end flere enkelte mennesker som likte YT som den var i gamle dager. 😒😔

• Liker 1
Skrevet (endret)
:utakt skrev (På 28.1.2026 den 17.30):

Katt og mus-leken mot adblock fortsetter. Gi det noen uker, så har nok folkene bak de ulike adblock-utvidelsene funnet en løsning på dette også.

Brave teamet brukte 2 dager.

Desverre vil Google ha høyere profit for ai satsing( eller vise investorene). Så YouTube blir neppe bedre. De vil bare gjøre det enklere for konkurrentene.

Tips diskusjon brukes på Chrome til noe større  banner /video dukker opp.

markup_1000006293.png

Endret av joandreas
Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (På 2.2.2026 den 5.42):

Jeg fikk ChatGPT til og generere et bilde om dette fenomenet. Den er både morsomt og realistisk på samme tid. 

file_00000000b8c471f480ee8646e9507d66.thumb.png.9f2fe24a5ff372c5cc12c20b8b05d7d9.png

Så du vil ikke betale for YouTube Premium, men samtidig ikke se reklame?

Synes det er helt greit at innholdsskaperne på YouTube slipper å måtte jobbe gratis, jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
liquidsquid skrev (1 time siden):

Så du vil ikke betale for YouTube Premium, men samtidig ikke se reklame?

Synes det er helt greit at innholdsskaperne på YouTube slipper å måtte jobbe gratis, jeg.

Nei, helst ingen av de delene. Jeg streamer kun for meg selv. Jeg er så forbannet lei denne holdningen til YT. Dem har fjernet ganske mye av det jeg faktisk likte med YT. Jeg bruker YT for for det meste for og se på videoer og streame spill.

Når jeg streamer, så bryr jeg meg verken ikke om views eller subscribere. Vil ikke at YT skal ha makt over streamene mine faktisk. Det jeg faktisk setter pris på er at folk titter innom, uansett hvor lenge de gidder og se meg streame, et hundredels sekund, 5 sec, 5 minutter, 1 time eller mer. Så lenge de titter innom så er jeg fornøyd. 😏🤗

Tall, algoritme og Premium-press er rett og slett bare bakgrunnsstøy. Det syns jeg YT bør slutte med.

Jeg settet mer pris på tilstedeværelse framfor tall, algoritme og Premium-press.

Jeg savner virkelig den tiden da YT var en hyggelig og trykt plattform for alle, nå har alt blitt til tall, algoritme og premium-press.

Faktisk, når det gjelder andre YT'ere, da har jeg blitt virkelig oppgitt av at de fleste er så innmari avhengig av views og subscribere. Logisk i hodet mitt i og tenke, vil ikke de bli fortere brent ut eller eventuelt gå på veggen. Ikke bare det, jeg syns ikke lengre at noen videoer så morsome heller. Det er faktisk skjeldent at YT'ere får meg til og le eller gapskratte.

Det er rett og slett jeg føler at de bare acter kun for og få opp seertallet og høyere abonnementer. Hvor har den ekte nærværet blitt av i YT, spør nå jeg. 😔😌

Nå snakker jeg for mange, hvor er sjelen blitt av som YT hadde før? 🤔🤔

Når jeg streamer, så snakker jeg faktisk ikke i det hele tatt. Jeg føler meg ikke komfortabelt i og gjøre det i mine streamer. 😌😏 Folk som mener at stillhet vil drepe kanalen, så tar de faktisk feil. Det finnes folk som syns snakking kan være slitsomt.

Uten premium presset kunne jeg fint levd med litt reklame. 😏

Skrevet
liquidsquid skrev (2 timer siden):

Men er det greit at de OGSÅ reklamerer for produkter i sine bidrag på YouTube?  Ser jeg ikke er eneste Premium bruker som nevner akkurat dette. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...