freedomseeker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Vi burde gjøre som Danmark og kaste ut alle kriminelle utlendinger, men "sosialist"møkka jobber dag ut og dag inn for at Norge skal bli et shithole-land. 1
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden mandodiao skrev (3 minutter siden): De får ulike takster på ulike type konsultasjoner/behandlinger/inngrep/tid på døgn etc.. Og de får refusjon for type utstyr de bruker i behandling. Dette rapporterer fastlegene inn selv, og kan derfor føre opp behandling de ikke har gjennomført, for å heve satsen. Evt lage fiktive tilfeller. Evt. Doble den reelle bruken. En annen ting de kan gjøre er å sette opp oppfølgingstimer på behandlinger som egentlig ikke trenger det, og kunne vært løst med å bestille ny time om det ikke er bedring eller lignende. Som kan kalles utnytting da man får inn en pasient som sannsynligvis er helt fin, og man kan bruke 5min på å oppnå refusjon. Så det er mulig å jukse, og det har blitt jukset. Ja såklart, det er det stort sett overalt når en driver for seg selv og fakturerer noen. Men overstadig juks blir oppdaget. Stort sett iallefall.
mandodiao Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (2 minutter siden): Ja såklart, det er det stort sett overalt når en driver for seg selv og fakturerer noen. Men overstadig juks blir oppdaget. Stort sett iallefall. Jeg er enig i det. Og tenker holdningen kommer fra å ha lest nyhetsartikler om de som har blitt oppdaget og eksponert. Jeg kjenner til leger i systemet, som har måtte skjerpe seg ved å ikke takste for lite.
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden mandodiao skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i det. Og tenker holdningen kommer fra å ha lest nyhetsartikler om de som har blitt oppdaget og eksponert. Jeg kjenner til leger i systemet, som har måtte skjerpe seg ved å ikke takste for lite. Ja jeg tror det heller mer mot det for de fleste. De er redde for å bli flådd. Jeg hadde en kjempe god lege, men han var gammel og langt på overtid. Til slutt fikk han påpakk for det jeg husker for som for dårlig dokumentasjon og det resulterte at han ga de fingen og pensjonerte seg. Skikkelig tap for oss pasienter. Jeg tror ikke helsevesenet er for slakke i Norge, tvert om! Dårlige systemer og for mye krav om ditt og datt. En må få på plass bedre og enklere systemer for dokumentasjon og oppfølging og de må få mer slack. Så kan en heller ha en egen taskforce som følger opp kjeltringer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå