Tabris Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar Jeg starter tråden slik fordi dette er noe jeg ønsker å høre fra dere, hvilke erfaringer dere har. Jeg er ekstrem på dette. Da jeg først oppdaget Let Down og Karma Police av Radiohead så satt jeg i to timer og hørte de to sangene på repeat. 15 år senere kan jeg høre disse to sangene på repeat og få nøyaktig samme følelser som jeg gjorde da. Da jeg spurte ChatGPT så sa den at dette var uvanlig fordi de fleste ble tilvent musikk og dermed ikke følte det like sterkt etter repetisjoner. Jeg vet ikke hvor riktig det er da jeg vet det er flere enn meg som liker å høre sanger på repeat. Så jeg vil høre litt med dere. Hører dere sanger på repeat? Føler dere samme følelse hver gang dere hører den eller tynnes det ut?
strike_ Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar Når jeg finner nye låter jeg liker veldig godt så ender det ofte på repeat i timesvis. Og jeg hører veldig mye på den låten over flere måneder, men etterhvert tynnnes det ut. Likevel kan jeg få de same følelsene flere år etterpå og ende opp med repeat nok en gang, riktignok ikke like mye som i starten. Noen ganger så er det bare en liten del av sangen som går mest på repeat. Jeg kommer til det punket i låten jeg liker best, og når det er over skipper jeg tilbake for å høre det nok en gang. Dette kan jeg gjøre 10-20 ganger selv om det er bare typ 10 sekunder av låta. Når jeg er ferdig med det så hører jeg låta en siste gang fullt igjennom før jeg tar kveld for denne gang. Så ja, jeg vil si jeg også er ganske ekstrem på dette. 3
mad.cat Skrevet 2. januar Skrevet 2. januar (endret) Tabris skrev (2 timer siden): Jeg starter tråden slik fordi dette er noe jeg ønsker å høre fra dere, hvilke erfaringer dere har. Jeg er ekstrem på dette. Da jeg først oppdaget Let Down og Karma Police av Radiohead så satt jeg i to timer og hørte de to sangene på repeat. 15 år senere kan jeg høre disse to sangene på repeat og få nøyaktig samme følelser som jeg gjorde da. Da jeg spurte ChatGPT så sa den at dette var uvanlig fordi de fleste ble tilvent musikk og dermed ikke følte det like sterkt etter repetisjoner. Jeg vet ikke hvor riktig det er da jeg vet det er flere enn meg som liker å høre sanger på repeat. Så jeg vil høre litt med dere. Hører dere sanger på repeat? Føler dere samme følelse hver gang dere hører den eller tynnes det ut? Karma Police husker jeg så godt! Hadde den på cd, (husker ikke navnet på albumet) men i den blad mappa som kom med cd’ene sto teksten til alle sangene og jeg satt og sang denne om igjen og om igjen og om igjen, så ja, jeg kjenner meg igjen. Hvis jeg hører på karma police nå kan jeg gjenkjenne den følelsen sangen fremkalte og jeg synger fortsatt med, men jeg sitter ikke å spiller den igjen og igjen og igjen og igjen. Jeg gjør det dog med nye sanger, har flere sanger fra nyere tid jeg kan høre på utallige ganger før jeg går lei og kan ta de frem og høre på de sammenhengene mange ganger, eksempel på dette er blant annet: all eyes on me av Bo Burnham, Messy av Lola Young og End of beginning av Djo. Alle sangene er er egentlig ganske repeterende, noe jeg vil hevde Karma Police også er.. Så til en viss grad mener jeg at jeg er som deg, bare kanskje i en litt mildere utgave ? Endret 2. januar av mad.cat 1
obygda Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Nei - aldri hørt samme sang flere ganger etter hverandre.....
SpaceHog Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Når hovedfokuset ikke er musikklytting, blir ofte albumavspillinger satt til "Playback order": Repeat (track)". Når låten "sitter" hopper jeg til neste låt. Hører da som regel 2-3 ganger på hver låt. For klassisk musikk blir det noen flere ganger.
:utakt Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Det kan fint skje. Noen ganger blir jeg litt hekta på en låt, og ved å spille den gjentatte ganger legger jeg merke til ulike ting i lydbildet. En akkord som stikker seg ut her, et kult trommefill der... En sommerdag på nittitallet satt lille utakt og bygde Lego mens jeg hørte på musikk. Siden det var varmt hadde jeg vinduet åpent. Jeg husker mamma kom inn på rommet og ba meg om å bytte sang, jeg hadde Prima Veras "Den jævla naboen" på repeat og spilte så hele nabolaget hørte det. 😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå