Gå til innhold

Islamister angriper julemarkeder

Anbefalte innlegg

Skrevet
a_aa skrev (3 minutter siden):

Hvilket altså betyr at "gratis" og finansiert av skattebetalerne var misvisende beskrivelse fra din side.

Kanskje du bør slutte å reklamere med at medisinstudier i Norge er "gratis" og finansiert av skattebetalerne, da?

Jeg tror kanskje du bør vurdere å kreve en refusjon.

Vi betaler ikke studie/skolepenger i Norge.
Alt annet utenom dette er irrelevant i denne diskusjonen.

Faktisk burde du bli flau nå, men for all del fortsett å blamere deg.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Neptun1 skrev (1 time siden):

Studere medisin heter det - og er helt "gratis" i Norge.
Dvs. finansiert av skattebetalerne.

Neptun1 skrev (4 minutter siden):

Vi betaler ikke studie/skolepenger i Norge.

Bestem deg.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Mbappe09 skrev (1 time siden):

Du mener de landene jeg nevnte er tilbakestående, eller mener du resterende land som faktisk har søppel kultur? Til info ble nesten min tante i Berlin knivstukket av en rabiat syrer helt tilfeldig. Det er stor forskjell på muslimer, og å si at alle er sammen setter deg i samme bås som ekstremistene. En muslim fra Balkan eller andre land er veldig forskjellig fra en muslim fra Pakistan eller Syria. 

Det er rett og slett synd å lese at du istedenfor å bygge broer mellom muslimer er mer opptatt av å fremme din etniske gruppe, og nedsnakke andre islamske nasjoner (det er vel ikke læren profeten PBUH gav oss?). Du av alle bør jo ha en best forståelse av de problemene som eksisterer i disse landene og hvordan de kan forstås og løses. Og du er ikke et spor bedre enn de nordmennene som diskriminerer over en lav sko uten egentlig å vite hva de snakker om. Det tror jeg heller ikke du gjør når du nedsnakker pakistanere og syrere på den måten du gjør. Er det fordi du er lyshudet muslim og de du nedsnakker på er mørkhudede?

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
a_aa skrev (12 minutter siden):

Hvilket altså betyr at "gratis" og finansiert av skattebetalerne var misvisende beskrivelse fra din side.

Kanskje du bør slutte å reklamere med at medisinstudier i Norge er "gratis" og finansiert av skattebetalerne, da?

Jeg tror kanskje du bør vurdere å kreve en refusjon.

"Ja, studier ved offentlige universiteter og høyskoler i Norge er gratis når det gjelder undervisning for norske og EU/EØS-borgere, men du må betale en årlig semesteravgift (ca. 1000 kr) for velferdstjenester. Private studier koster mer, og det er også mulig å studere gratis ved offentlige institusjoner i andre nordiske land og i Tyskland"

• Liker 4
Skrevet

Bekklager, du har ingen rådgivende kraft.

Studielån og studiestipend og jobb ved siden av studier er altså ingen indikasjon på at å studere i Norge ikke gratis. :huh:

Og det er fullstendig utenkelig for deg at foreldre vil sponse barn som studerer for at da faktisk skal kunne studere. Som altså var utgangspunktet mitt, da jeg beskrev den julepyntende Ali - islamisten din - med sin medisinstuderende datter som han jobbet for å støtte. Og som du på uærlig vis forsøkte å diskreditere ved å si at utdanningen var gratis og finansiert av skattebetalerne, og derved se bort fra store deler av kostnadene ved å studere. (Jeg antar også at du er klar over at innvandrerbarn er meget godt representert på høyere studier.)

Hvordan går det med opptellingen av "muslim" og "islam" i PSTs trusselvurdering?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Fra 2024, mener det er lignende tall i Danmark:

Her er noe av det nordmenn mener:

41 prosent oppgir åpent at de er skeptiske til personer med muslimsk tro.

60 prosent mener at verdiene i islam ikke er forenlige med grunnleggende verdier i det norske samfunnet.

I rapporten fra IMDI skriver de at «30,7 prosent av befolkningen har det som kan betegnes som utpregede fordommer mot muslimer, ved å støtte påstander som»:

Muslimer har selv mye av skylden for økende muslimhets.

Muslimer utgjør en trussel mot norsk kultur.

Muslimer passer ikke inn i et moderne vestlig samfunn.

Nye tall: 60 prosent av nordmenn mener islam er uforenlig med norske verdier

Man har nok undervurdert hvor stor skade islamistisk terror over hele Europa gjør. Og alle unge mennesker får med seg de grusomme ydmykelsesran videoene i sosiale medier. Der det som regel er en utlendinggjeng som finner seg en enslig hvit gutt eller jente som de gjør utenkelige ting mot og legger det ut på nettet med hånlatter i bakgrunnen. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Boing_80 skrev (56 minutter siden):

Det er rett og slett synd å lese at du istedenfor å bygge broer mellom muslimer er mer opptatt av å fremme din etniske gruppe, og nedsnakke andre islamske nasjoner (det er vel ikke læren profeten PBUH gav oss?). Du av alle bør jo ha en best forståelse av de problemene som eksisterer i disse landene og hvordan de kan løses. Og du er ikke et spor bedre enn de nordmennene som diskriminerer over en lav sko uten egentlig å vite hva de snakker om. Det tror jeg heller ikke du gjør når du nedsnakker pakistanere og syrere på den måten du gjør. Er det fordi du er lyshudet muslim og de du ser ned på er mørkhudede?

Sånne som deg kommer aldri til å være noe i nærheten av noe bror. Dere har støttet Iran, Russland og diverse terrornasjoner når vi ble slaktet på 90-tallet av serberne. Dette gjelder både oss i Bosnia, men også i Kosovo, samt Tsjetsjenia på 90-tallet. Til slutt var det USA som måtte inn og knuse Milosevic (som var ansvarlig for at titusener av muslimer i Bosnia og Kosovo måtte bøte med livet), mens mine såkalte brødre (ekskluderer Tyrkia da Tyrkia alltid har støttet oss) var store i kjeften, men hadde null handling. 

Du kan bygge en bru mellom Hizbolla, Hamas og Iran, siden dere er så flinke til det. Hva gjør du i Norge egentlig når du basically støtter land som ikke liker Vesten eller Europa? 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
a_aa skrev (37 minutter siden):

Studielån og studiestipend og jobb ved siden av studier er altså ingen indikasjon på at å studere i Norge ikke gratis. :huh:

Og det er fullstendig utenkelig for deg at foreldre vil sponse barn som studerer for at da faktisk skal kunne studere. Som altså var utgangspunktet mitt, da jeg beskrev den julepyntende Ali - islamisten din - med sin medisinstuderende datter som han jobbet for å støtte. Og som du på uærlig vis forsøkte å diskreditere ved å si at utdanningen var gratis og finansiert av skattebetalerne, og derved se bort fra store deler av kostnadene ved å studere. (Jeg antar også at du er klar over at innvandrerbarn er meget godt representert på høyere studier.)

Hvordan går det med opptellingen av "muslim" og "islam" i PSTs trusselvurdering?

Dette er bare trist venstresidepropaganda for at dem som bidrar skal betale alle omkostninger for "trengende",
Har ingenting med saken å gjøre - at vi ikke betaler skolepenger i Norge.

Jeg er ikke klar over at innvandrere er overrepresentert i høyere utdanning.
Faktisk vil det overraske meg da det nesten ikke finnes muslimske ingeniører i Norge (yrkesdeltagende). Det vet jeg.
Ellers så begås ca. 90% av terroraksjoner i Europa av muslimer. Vurder dette opp mot andelen og regn ut forholdtsallet.
Fremmedkulturelle i Norge er svært overrepresentert innenfor alle former for alvorlig kriminalitet. Mulig du ikke vet det heller.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
a_aa skrev (1 time siden):

Det er litt rart at dine meningsfeller ikke informerer deg her, er de redde for å tråkke deg på tærne? Er de redde for å miste deg som meningsfelle hvis de sier deg imot?

Man kan absolutt hevde det er gratis å studere i Norge (ikke privatskole) bortsett fra noen mindre fees, men det er selvsagt ikke gratis å ta bussen til studiene. Eller handle inn til matpakke og drikke. Eller kjøpe seg en dyr laptop til studiene. Eller bo i en annen by. Her skal studielån inn og hjelpe. For noen holder det ikke, for andre som bor hjemme under studiene er det mer enn nok.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Skrevet
HenrietteA skrev (På 14.12.2025 den 21.47):

Nå i Tyskland, med fyrverkeri og demonstrasjoner. Politiet må sette opp metall sperringer. På et annet marked var det planlagt å kjøre en bil inn i folkemengden (Five arrested over plot to attack German Christmas market) Hodet til en jesusbarn figur ble kappet av. Høy musikk og bønnerop ble spilt for å forstyrre familiene på markedet, røykbomber.  

Dette skjer jo flere steder. UK og Frankrike. Julemarkeder voktet av politi sånn at muslimer ikke skal angripe den provoserende julefeiringen. Tror dere ikke dette vil skje i Norge snart? 

God jul. Ikke se bort. 

På høy tid å få huet ut av ræva. Muslimene ønsker oss ikke noe godt. Og har ikke gjort det siden 9/11  2001.

Amerika har tatt lærdom av det. Europa har det foreløpig ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Neptun1 skrev (8 timer siden):

Dette er bare trist venstresidepropaganda for at dem som bidrar skal betale alle omkostninger for "trengende",

Ja, det har jeg jo påstått? Kunne du sitere det, så du minner meg på hva jeg har skrevet?

Har ingenting med saken å gjøre - at vi ikke betaler skolepenger i Norge.

At vi ikke betaler skolepenger i Norge (noe alle vet) er irrelevant for det du svarte på da du dro det frem, nemlig mitt eksempel "Når Ali og kona som driver kolonialen på hjørnet hvor-som-helst-i-Norge, dropper moske-besøk og jobber som faen for å gjøre datterens legestudier så suksessrik som mulig, og pynter til jul, så er han altså en islamist". Du kan ikke til troende hevde at det jeg her mente var at foreldrenes betaling av skolepenger var det som skulle "gjøre datterens legestudier så suksessrik som mulig". Jeg skrev ikke skolepenger og jeg mente ikke skolepenger. Og du skrev heller ikke skolepenger i tilsvaret ditt, bare at studier var gratis og finansiert av skattepenger. Du forsøkte å bruke et irrelevant poeng (og jeg mistenker deg for å vite at det var irrelevant) for diskreditere eksempelet mitt. Det er uredelig debattskikk.

Jeg er ikke klar over at innvandrere er overrepresentert i høyere utdanning.
Faktisk vil det overraske meg da det nesten ikke finnes muslimske ingeniører i Norge (yrkesdeltagende). Det vet jeg.

Og her er vi igang med unøyaktigheter igjen. Jeg skrev ikke at "innvandrere er overrepresentert" jeg skrev at "innvandrerbarn er meget godt representert". Og det er de: https://www.imdi.no/tall-og-fakta/tall-om-integreringen-i-norge/indikatorrapport-2025/utdanning-og-kvalifisering/#deltakelse-og-gjennomfring-i-hyere-utdanning

image.png.fc9ea1f4361e75e68755d27d4928b65e.png

En gledens dag i dag, når du lærer noe nytt :) 

Ellers så begås ca. 90% av terroraksjoner i Europa av muslimer. Vurder dette opp mot andelen og regn ut forholdtsallet.

Terroraksjoner som begås motivert av oppfattede mål i islam, begås av ekstreme islamister.  Hvordan går det med opptellingen av "muslim" og "islam" i PSTs trusselvurdering?

Fremmedkulturelle i Norge er svært overrepresentert innenfor alle former for alvorlig kriminalitet. Mulig du ikke vet det heller.

Det vet jeg. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/statistikk/etterforskede-lovbrudd/artikler/siktelser-og-siktede-personer-etter-innvandringsbakgrunn. Kriminalitet må etterforskes, og gjerningsperson tiltales, dømmes, straffes og om mulig utvises.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (7 timer siden):

Det er litt rart at dine meningsfeller ikke informerer deg her, er de redde for å tråkke deg på tærne? Er de redde for å miste deg som meningsfelle hvis de sier deg imot?

Man kan absolutt hevde det er gratis å studere i Norge (ikke privatskole) bortsett fra noen mindre fees, men det er selvsagt ikke gratis å ta bussen til studiene. Eller handle inn til matpakke og drikke. Eller kjøpe seg en dyr laptop til studiene. Eller bo i en annen by. Her skal studielån inn og hjelpe. For noen holder det ikke, for andre som bor hjemme under studiene er det mer enn nok.

Jeg er fullt klar over realitetene. og trenger ingen opplæring fra meningsfeller. :) 

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (25 minutter siden):

Du lyver litt da. 4 av 10 innvandrergutter fullfører ikke videregående. Det er jentene som gjør det godt. Men den faktoren "glemte" du.

Det jeg skrev var:

a_aa skrev (17 timer siden):

(Jeg antar også at du er klar over at innvandrerbarn er meget godt representert på høyere studier.)

Dette er 100% sant.

Det er faktisk du som ubegrunnet lirer ut av deg løgnpåstander. Om jeg sier at gresset er grønt, blir altså ikke det løgn om jeg ikke samtidig nevner at himmelen er blå. Igjen: dårlig debattskikk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
a_aa skrev (3 minutter siden):

Det jeg skrev var:

Dette er 100% sant.

Det er faktisk du som ubegrunnet lirer ut av deg løgnpåstander. Om jeg sier at gresset er grønt, blir altså ikke det løgn om jeg ikke samtidig nevner at himmelen er blå. Igjen: dårlig debattskikk.

Det er en løgnaktig fremstilling å helt utelate faktoren om at innvandrergutter sliter. I Oslo Øst vet vi hvorfor, faktisk har mange innvandrergutter måtte flytte vekk fra Oslo øst for å klare å fokusere på skole i det hele tatt. (til deres cred)

Du misbruker statistikk, som vanlig, i disse diskusjonene. 

Men pilene peker i riktig retning, tallene pleide å være katastrofale for innvandrergutter:

image.png.d2a52d290e71dfc25033e20ce0ad360b.png

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

I den grad vi har diskutert utdanning i denne tråden, så startet det med legestudier, og diskusjoner om hvorvidt studier ved høyere utdanningsinstitusjoner var "gratis" som følge av at skolepenger blir dekket av skattepenger.

Videregående skole er ikke høyere utdanning. Det kvalifiserer for høyere utdanning. Videregående har ikke vært tema i denne tråden før du drar det inn for å slippe å fortsatt diskutere høyere utdanning for to-tre innlegg tilbake. Og du benytter altså avsporingen din til å gjentatte ganger fremsetter løgnpåstander fordi jeg ikke har nevnt noe om videregående skole i en tråd uten videregående skole. :huh:

Jeg begynner å lure på om det bare er elendig debattskikk du utviser, eller om du også sliter med leseforståelsen.

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Det er også flere ting som ikke kommer frem av a_aa sine innlegg.

Jeg har skrevet om det jeg har skrevet om, og jeg forsøker å belegge det med kilder og sørge for at det jeg faktisk skriver er sant.

At du mener at jeg bør skrive om andre ting enn det jeg skriver om, betyr ikke at påfølgende fremsetting av løgnpåstander er god debattskikk. For øvrig gir jeg blaffen i hva du mener jeg bør skrive om, du står jo helt fritt til å skrive om hva du vil selv. Da kan du gjøre det uten å beskylde andre for løgn.

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...