Tussi Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Neptun1 skrev (46 minutter siden): Dette er sannelig en underlig debatt. Venstresiden sammenligner faktisk ekstremisme i muslimske land med forholdene i vestlige land. Islam ER ekstremt .. dem som dyrker denne ideologien er ekstreme. Islam er en altomfattende ideologi - kultur, lov og religion. Land som er islamistiske lever etter koranen. Gjelder flere land som gjør seg særdeles synlig i Europa f.eks. Pakistan, Afghanistan og Iran. "Verdiene" fra slike land tar muslimer med seg til Europa - og tviholder på. De kommer ikke hit fordi de beundrer vestlige verdier, dette tror jeg de fleste skjønner. "Islamisme" er hyppig brukt i medier for å legge lokk på at veldig mange muslimer støttet 11/9 og at de er enige om at vestlige er "vantro". Hva skiller "vanlige" muslimer fra såkalte "islamister"? - Kvinnesyn? Nei - Syn på homofili? Nei - Syn på jøder? Nei - Syn på ikke muslimer/vestlige? Nei Om man skal finne noen gradsforskjeller i det hele tatt så kan det være små forskjeller i graden av vilje til å bruke vold til å innføre islam i Europa og andre kontinent. Dvs. ikke i det lange løp, men fremdriften. Dumt av overskriften i tråden ble endret etter press. Den var helt presis. Jeg har flere muslimske venner eller kolleger som verken har et negativt syn på kvinner, vestlige eller jøder. Homofile kan jeg ikke uttale meg om Men selv om islam i sitt konservative eller ekstreme er en ideologi man syurer et samfunn etter, så er langt fra alle muslimer slik. Så kan man vurdere årsakene til det, men slik er det 4
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 a_aa skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner. Når Ali og kona som driver kolonialen på hjørnet hvor-som-helst-i-Norge, dropper moske-besøk og jobber som faen for å gjøre datterens legestudier så suksessrik som mulig, og pynter til jul, så er han altså en islamist. Her er PSTs trusselvurdering: https://www.pst.no/globalassets/2025/nasjonal-trusselvurdering-2025/nasjonal-trusselvurdering-2025_no_web.pdf#page=31 Tell antall forekomster i dokumentet der "muslimer" eller "islam" blir klassifisert som en trussel. Rapporter tilbake antallet i denne tråden. Studere medisin heter det - og er helt "gratis" i Norge. Dvs. finansiert av skattebetalerne. 5
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Tussi skrev (8 minutter siden): Jeg har flere muslimske venner eller kolleger som verken har et negativt syn på kvinner, vestlige eller jøder. Homofile kan jeg ikke uttale meg om Men selv om islam i sitt konservative eller ekstreme er en ideologi man syurer et samfunn etter, så er langt fra alle muslimer slik. Så kan man vurdere årsakene til det, men slik er det Så ut i fra dine personlige preferanser anbefaler du enslige kvinner uten hijab og jøder uten tvil å legge ferien til Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi-Arabia eller Sudan? Hvorfor vil du ikke uttale deg om homofiles kår i de nevnte landene. 6
Tussi Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Neptun1 skrev (1 minutt siden): Så ut i fra dine personlige preferanser anbefaler du enslige kvinner uten hijab og jøder uten tvil å legge ferien til Pakistan, Afghanistan, Iran, Saudi-Arabia eller Sudan? Hvorfor vil du ikke uttale deg om homofiles kår i de nevnte landene. Nei. Og det er en grunn til at disse personene er i Norge og ikke Afghanistan og Syria. Men de er like fullt muslimer. Og jeg hadde ikke vært venn irl med noen som hatet kvinner eller vestlige eller jøder. Homofili har vi ikke snakket om 4
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Tussi skrev (5 minutter siden): Nei. Og det er en grunn til at disse personene er i Norge og ikke Afghanistan og Syria. Men de er like fullt muslimer. Og jeg hadde ikke vært venn irl med noen som hatet kvinner eller vestlige eller jøder. Homofili har vi ikke snakket om Personlige preferanser altså. 4
Tussi Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Neptun1 skrev (4 minutter siden): Personlige preferanser altså. Den tok jeg ikke 2
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Tussi skrev (2 minutter siden): Den tok jeg ikke "Langt i fra alle er slik" skrev du. Når mer enn 90% er troende muslimer, hva legger du i en slik formulering? Synes du muslimer her inne avviker fra troende? 5
Tussi Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Neptun1 skrev (2 minutter siden): "Langt i fra alle er slik" skrev du. Når mer enn 90% er troende muslimer, hva legger du i en slik formulering? Synes du muslimer her inne avviker fra troende? Hvem er jeg eller du til å bestemme om de er troende eller ei? De identifiserer seg som muslimer, det er det jeg trenger å vite for å kunne si at ikke alle muslimer hater kvinner, jøder og vestlige Jeg kjenner også flere muslimer som aktivt bekjemper jødehat f eks online, og de trues på livet av det Et ekstremt bra eksempel på.en muslim som ikke hater jøder er Ahmed al Ahmed Endret 20. desember 2025 av Tussi 5
Mbappe09 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Tussi skrev (37 minutter siden): Jeg har flere muslimske venner eller kolleger som verken har et negativt syn på kvinner, vestlige eller jøder. Homofile kan jeg ikke uttale meg om Men selv om islam i sitt konservative eller ekstreme er en ideologi man syurer et samfunn etter, så er langt fra alle muslimer slik. Så kan man vurdere årsakene til det, men slik er det Klovnen du svarer kan ikke en dritt om muslimer og tror de fleste er som folk i Pakistan eller Syria. Han bør komme seg ut av kjeller leiligheten til foreldrene sine 5 1
Tussi Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mbappe09 skrev (1 minutt siden): Klovnen du svarer kan ikke en dritt om muslimer og tror de fleste er som folk i Pakistan eller Syria. Han bør komme seg ut av kjeller leiligheten til foreldrene sine Ja. Jeg liker ikke ekstreme generaliseringer av folkegrupper... 3
a_aa Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Neptun1 skrev (19 minutter siden): Studere medisin heter det ... Takk for korreksjon av "legestudier", du har helt rett (tenk så mange som kunne misforstått den!) Neptun1 skrev (20 minutter siden): - og er helt "gratis" i Norge. Dvs. finansiert av skattebetalerne. Jeg kan bare konkludere med at du ikke har studert i Norge. Til informasjon: Studenter i Norge betaler ikke for drift av utdanningsinstitusjonen (huslei, lønn, etc). Det er det som er "gratis". De betaler for undervisningsmateriell, det forutsettes at de har tilgang på elektroniske hjelpemidler, det forutsettes oftest at de bor slik at de kan møte ved undervisningsstedet til forelesninger/øvinger/tester og mange må derfor flytte til og betale for et nytt sted å bo. Derfor er så å si alle studenter avhengig av stipend/studielån og de fleste må fylle på økonomien ved å jobbe ved siden av studiene. Foreldre som vil at barna deres skal kunne konsentrere seg i størst mulig grad om studiet, kan da velge å skyte inn penger for at bosted blir gunstig og bijobb unødvendig. Som "Ali" i mitt eksempel gjorde, fordi det kunne bidra til å gjøre "datterens legestudier så suksessrik som mulig". Men jeg antar at invendingene dine er vektige nok til at du fortsatt betrakter ham som en islamist. Hva er resultatet av opptellingen din PST trusselvurdering? 4
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mbappe09 skrev (4 minutter siden): Klovnen du svarer kan ikke en dritt om muslimer og tror de fleste er som folk i Pakistan eller Syria. Han bør komme seg ut av kjeller leiligheten til foreldrene sine Kan så muslimen vise til vellykkede muslimske land - som har gode verdier etter vår målestokk? 6
Mbappe09 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Neptun1 skrev (8 minutter siden): Kan så muslimen vise til vellykkede muslimske land - som har gode verdier etter vår målestokk? Jeb*m t*. Bosnia, Kosovo, Albania, Tyrkia (pre-Erdogan), Malaysia, Kazakhstan, Tunisia. De tre første er på god vei, problemet i Bosnia er de ortodokse (dine brødre), mens muslimene og katolikkene lever veldig bra sammen (bosnjakker og kroatere). Siden du bor i kjellerleiligheten til foreldrene dine kan jeg opplyse at Istanbul og det vestlige Tyrkia er ekstremt moderne. Tyrkia er veldig liberalt på en kategorier som selv overgår Norge. Erdogan lever ikke lenge. Endret 20. desember 2025 av Mbappe09 1 3
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 a_aa skrev (5 minutter siden): Takk for korreksjon av "legestudier", du har helt rett (tenk så mange som kunne misforstått den!) Jeg kan bare konkludere med at du ikke har studert i Norge. Til informasjon: Studenter i Norge betaler ikke for drift av utdanningsinstitusjonen (huslei, lønn, etc). Det er det som er "gratis". De betaler for undervisningsmateriell, det forutsettes at de har tilgang på elektroniske hjelpemidler, det forutsettes oftest at de bor slik at de kan møte ved undervisningsstedet til forelesninger/øvinger/tester og mange må derfor flytte til og betale for et nytt sted å bo. Derfor er så å si alle studenter avhengig av stipend/studielån og de fleste må fylle på økonomien ved å jobbe ved siden av studiene. Foreldre som vil at barna deres skal kunne konsentrere seg i størst mulig grad om studiet, kan da velge å skyte inn penger for at bosted blir gunstig og bijobb unødvendig. Som "Ali" i mitt eksempel gjorde, fordi det kunne bidra til å gjøre "datterens legestudier så suksessrik som mulig". Men jeg antar at invendingene dine er vektige nok til at du fortsatt betrakter ham som en islamist. Hva er resultatet av opptellingen din PST trusselvurdering? Du innrømmer at du tar feil, men er frekk nok til å angripe likevel. Ja, tenk at de ikke får bøker, gratis bolig og mat i tillegg.. Det ville nok lokke mange til Norge, tror du ikke? (Kan jo bare tenke meg studenter fra fattige land betaler for oppholdet) Det faktum at jeg måte belære deg om studieordningene er fordi jeg har studert - og ikke minst fullført på normert tid. 4
DukeNukem3d Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mbappe09 skrev (18 minutter siden): Klovnen du svarer kan ikke en dritt om muslimer og tror de fleste er som folk i Pakistan eller Syria. Han bør komme seg ut av kjeller leiligheten til foreldrene sine Jeg har aldri møtt på en iraner jeg har mislikt, bortsett fra en på forumet her som hevder han er iraner. Kanskje er han en som ønsker å gi iranere et dårlig rykte - jeg vet ikke. "Vi henter fetterne våre fra Oslo" var standardtrusselen fra den pakistanske gjengen på ungdomsskolen. Jeg trodde det var en tom trussel en stund inntil det en dag faktisk møtte opp en 25-30 voksne pakistanske menn for å ta noen. Jeg er ganske sikker på at en del av de spilte i filmen UNO, jeg mener bestemt jeg drar kjensel på noen. Det forteller en del om klankultur som jeg ikke ønsker velkommen til Norge. Også stusser jeg på at de var så fiendtlige mot alle som var hvite i huden. Norske jenter var "hore" og hvite gutter skulle de slåss mot. Hvis de tapte så var det altså å hente fettere fra Oslo. Men jeg stusser på hvor hatet kom fra, for jeg tror ikke vi hadde noe imot dem i utgangspunktet. 4 1 1
Neptun1 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mbappe09 skrev (5 minutter siden): Jeb*m t*. Bosnia, Kosovo, Albania, Tyrkia (pre-Erdogan), Malaysia, Kazakhstan, Tunisia. De tre første er på god vei, problemet i Bosnia er de ortodokse (dine brødre), mens muslimene og katolikkene lever veldig bra sammen (bosnjakker og kroatere). Siden du bor i kjellerleiligheten til foreldrene dine kan jeg opplyse at Istanbul og det vestlige Tyrkia er ekstremt moderne. Tyrkia er veldig liberalt på en kategorier som selv overgår Norge. Erdogan lever ikke lenge. OK. Dersom dette er dine preferanser på vellykkethet, er du her for å misjonere for de mest tilbakestående landene i Europa, Asia og Nord-Afrika? 2
Mbappe09 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri møtt på en iraner jeg har mislikt, bortsett fra en på forumet her som hevder han er iraner. Kanskje er han en som ønsker å gi iranere et dårlig rykte - jeg vet ikke. "Vi henter fetterne våre fra Oslo" var standardtrusselen fra den pakistanske gjengen på ungdomsskolen. Jeg trodde det var en tom trussel en stund inntil det en dag faktisk møtte opp en 25-30 voksne pakistanske menn for å ta noen. Jeg er ganske sikker på at en del av de spilte i filmen UNO, jeg mener bestemt jeg drar kjensel på noen. Det forteller en del om klankultur som jeg ikke ønsker velkommen til Norge. Også stusser jeg på at de var så fiendtlige mot alle som var hvite i huden. Norske jenter var "hore" og hvite gutter skulle de slåss mot. Hvis de tapte så var det altså å hente fettere fra Oslo. Men jeg stusser på hvor hatet kom fra, for jeg tror ikke vi hadde noe imot dem i utgangspunktet. Og det er greit, men hva har bosniere, albanere, tyrkere og resterende land jeg nevnte med det? Det er jo ren søppelkultur man har hentet. Hvis du setter et av de folkene jeg nå nevnte med pakistanere eller arabere så skal jeg love deg at de blir forbannet. 2
Mbappe09 Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 (endret) Neptun1 skrev (3 minutter siden): OK. Dersom dette er dine preferanser på vellykkethet, er du her for å misjonere for de mest tilbakestående landene i Europa, Asia og Nord-Afrika? Du mener de landene jeg nevnte er tilbakestående, eller mener du resterende land som faktisk har søppel kultur? Til info ble nesten min tante i Berlin knivstukket av en rabiat syrer helt tilfeldig. Det er stor forskjell på muslimer, og å si at alle er sammen setter deg i samme bås som ekstremistene. En muslim fra Balkan eller andre land er veldig forskjellig fra en muslim fra Pakistan eller Syria. Endret 20. desember 2025 av Mbappe09 3
a_aa Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Neptun1 skrev (4 minutter siden): Ja, tenk at de ikke får bøker, gratis bolig og mat i tillegg.. Hvilket altså betyr at "gratis" og finansiert av skattebetalerne var misvisende beskrivelse fra din side. Neptun1 skrev (6 minutter siden): Det ville nok lokke mange til Norge, tror du ikke? Kanskje du bør slutte å reklamere med at medisinstudier i Norge er "gratis" og finansiert av skattebetalerne, da? Neptun1 skrev (7 minutter siden): Det faktum at jeg måte belære deg om studieordningene er fordi jeg har studert - og ikke minst fullført på normert tid. Jeg tror kanskje du bør vurdere å kreve en refusjon. 3
DukeNukem3d Skrevet 20. desember 2025 Skrevet 20. desember 2025 Mbappe09 skrev (Akkurat nå): Og det er greit, men hva har bosniere, albanere, tyrkere og resterende land jeg nevnte med det? Det er jo ren søppelkultur man har hentet. Hvis du setter et av de folkene jeg nå nevnte med pakistanere eller arabere så skal jeg love deg at de blir forbannet. Mitt inntrykk er at integreringen med folk fra de landa du nevner går bra 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå