knopflerbruce Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden leticia skrev (1 time siden): Ser du ikke at du og din konservative / antifeministiske gjeng som ønsker / eller blir nødt til å dra til Asia eller på bedehuset for å finne seg kvinnfolk, fordi dere ikke henger med i utviklingen av vårt likestilte samfunn, er de som best passer beskrivelsen "simpete" her? Forskjellen på deg og @knopflerbruce handler egentlig om at han ser på kvinner som mennesker, mens du, slik jeg tolker deg, ser på dem som noe du "har rett på", noe du har et krav om å få en sjanse hos fordi du selv har lyst til å bli far. Den anonyme du sikter til, jeg reagerer på innleggene, de har en ganske negativ holdning til menn generelt. Ganske sikker på at jeg har svart på noen av dem også, men man gir egentlig opp litt når innlegg er så langt inni egen boble at jeg ikke ser på det som mulig at boblen sprekker. Men for deg, der ser jeg fremdeles mulighet til å trenge inn, har ikke gitt deg helt opp enda. 😄😘 Jeg skjønner at det må føles vanskelig å ikke bli sett, for alle har et iboende behov for å bli møtt med kjærlighet og å bli sett. Men jeg tviler på at denne "grudgen" du har mot vestlige, likestilte kvinner er måten du vil nå frem på. Du kan jo fint favorisere asiatiske kvinner fordi du liker dem bedre uten all denne negative praten om norske, likestilte kvinner (og menn som støtter opp om likestilling og feminisme). Vel ja, jeg tenker at om jeg er interessert i noen, er det min oppgave - og min oppgave alene - å være en person som gjør den personen interessert. I den grad jeg ikke lykkes, er det meg det står på og ingen andre. Så ser jeg løsninger og muligheter, ikke hindre og problemer. Har du en god plan og litt kreativitet og positivitet, er mye gjort. Jeg løpte Arendal - Lillesand på den kaldeste dagen i november (fint med medvind, selv om nordavind gjorde at det frøs på overalt). 42km i minusgrader. Dagen før var det såvidt noen blå, løpte ut i skjorte og badeshorts - men etter 10km oppdaget jeg at jeg hadde tatt feil skopar, som er vesentlig tregere enn "go-parene". Pessimisten hadde bannet og svertet, klaget over uflaks og tenkt "nå ødela jeg alt". Jeg humret over egen idioti, hutret meg hjem og løpte dagen etter istedet - med litt mugne bein etter 10km i bra driv i banken dagen før. Men det var distansen, da... 42km solo i kulde er LANGT. Du kan gjerne grave deg ned i pessimistiske tanker da også, for du ser virkelig ikke mål mentalt før du har løpt en god stund, og du VET den siste timen blir vond. Så du tenker hvordan du kan angripe det på best mulig måte, og leter etter måter å motivere deg selv underveis. Om det så er å ta en kilometer av gangen, en sving av gangen, lyktestolpe for lyktestolpe, regne algebra, "høre" musikk mentalt - whatever makes time fly og du ikke tenker på beina. Det finnes analoger til dating i dette, også. Skal du liksom se på deg selv som uheldig over alt som ikke går din vei? Sutre og gi opp hvis du gjør en bommert? Hva med å ta det du har og gjøre det beste ut av det, og forbedre det du kan forbedre, hvis du frykter status nå ikke er nok? 3
Helsefagarbeider Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden leticia skrev (22 timer siden): Du lever i en illusjon. Det er stort sett menn som er opptatt av slike ting, spesielt størrelse. Mange kvinner får vondt når den er for stor / lang. Medium size / normal størrelse er akkurat passe. Erfaringsmessig så er menn mye mer opptatt av størrelse osv. Slik det virker som også du er. Hvis menn drømmer om 2 damer, så betyr ikke det at kvinner drømmer om 2 menn f.eks. Jeg vil si at du er på bærtur her. Tror ikke jeg er så mye på bærtur. Hvorfor drar en del damer og på sexklubber. Det er for å prøve noe nytt. Mange vil bli tatt av flere menn osv. Når damer er på klubb så vil de bli tatt av de som er velutstyrt. Jeg vet om damer som har kuttet ut menn pga den er for liten. Jeg er ikke så opptatt av størrelse, så her tar du feil. Hva glede har jeg om en mann har stor pikk.
Gjest 643e6...a23 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden leticia skrev (4 timer siden): Ser du ikke at du og din konservative / antifeministiske gjeng som ønsker / eller blir nødt til å dra til Asia eller på bedehuset for å finne seg kvinnfolk, fordi dere ikke henger med i utviklingen av vårt likestilte samfunn, er de som best passer beskrivelsen "simpete" her? Forskjellen på deg og @knopflerbruce handler egentlig om at han ser på kvinner som mennesker, mens du, slik jeg tolker deg, ser på dem som noe du "har rett på", noe du har et krav om å få en sjanse hos fordi du selv har lyst til å bli far. Den anonyme du sikter til, jeg reagerer på innleggene, de har en ganske negativ holdning til menn generelt. Ganske sikker på at jeg har svart på noen av dem også, men man gir egentlig opp litt når innlegg er så langt inni egen boble at jeg ikke ser på det som mulig at boblen sprekker. Men for deg, der ser jeg fremdeles mulighet til å trenge inn, har ikke gitt deg helt opp enda. 😄😘 Jeg skjønner at det må føles vanskelig å ikke bli sett, for alle har et iboende behov for å bli møtt med kjærlighet og å bli sett. Men jeg tviler på at denne "grudgen" du har mot vestlige, likestilte kvinner er måten du vil nå frem på. Du kan jo fint favorisere asiatiske kvinner fordi du liker dem bedre uten all denne negative praten om norske, likestilte kvinner (og menn som støtter opp om likestilling og feminisme). Her overrasker du veldig, for vedkommende du snakker om hater deg fordi du er kvinne og norsk. Fordi du har rettigheter. Fordi du kan velge her i livet. Det er helt absurd at du tenker at du kan nå inn til et menneske som hater deg. Jeg, på min side, hater ikke menn. Det har jeg aldri gjort. Menn som vedkommende du siterer er fullstendig usynlig for meg, og vil alltid være det, det vil for øvrig også hatefulle kvinner være, for ja, det finnes mange kvinner som hater kvinner også, men det er en helt annen diskusjon igjen. Men disse damene er helt grufulle også, er noen av de på sosiale medier. Du kan ikke redde noen som ikke føler empati. Empati kan du ikke lære i voksen alder. Lærte du det ikke i oppvekst eller ungdomsårene, så er slaget tapt. Det er enda mer tapt når man burer seg inne og er isolert fra mennesker, og lever i en fantasiboble. Det er terapi og psykiatri mat, ikke fremmede på forum mat. Du når ikke inn. Det er 100% håpløst. Jeg for min del kan slenge med at jeg går i terapi, møter mennesker i virkeligheten og har platoniske relasjoner til menn. Så at du ser på meg som mer håpløs enn noen som er håpløs, det må jeg si at jeg blir fornærmet av. Derfor svarer jeg. Man kan være skeptisk og mistroisk uten å hate. Han verdsetter ikke kvinner I DET HELE TATT. Jeg verdsetter mange menn i livet mitt, noen hver dag. Jeg sier takk for hjelpen jeg får. Jeg setter pris på de. Jeg har mistet menn jeg har vært utrolig glad i, til døden. Men jeg er den håpløse og mannehateren, mens en kvinnehater som oppriktig gang på gang viser hvor utrolig bitter han er på kvinner og hater kvinner, han er håpefull? Anonymous poster hash: 643e6...a23
leticia Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Helsefagarbeider skrev (42 minutter siden): Tror ikke jeg er så mye på bærtur. Hvorfor drar en del damer og på sexklubber. Det er for å prøve noe nytt. Mange vil bli tatt av flere menn osv. Når damer er på klubb så vil de bli tatt av de som er velutstyrt. Jeg vet om damer som har kuttet ut menn pga den er for liten. Jeg er ikke så opptatt av størrelse, så her tar du feil. Hva glede har jeg om en mann har stor pikk. Kvinner synes ikke større er bedre (gammel artikkel, men jeg ser den som relevant for det vi diskuterer likevel). Faktisk så høres det som du har lite erfaring med damer og hva de vil ha. For liten kan bli et problem, men det kan altså for stort også bli. Du har kanskje glede av å vite at du har større enn noen andre, fordi du (feilaktig) antar at kvinner vil ha menn med stor størrelse? Utdrag bare for å oppsummere: Likevel er kvinner stort sett mer opptatt av personligheten og utseendet til partneren enn penisen. Det er mennene selv som er misfornøyd med utstyret sitt.
leticia Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Gjest 643e6...a23 skrev (18 minutter siden): Her overrasker du veldig, for vedkommende du snakker om hater deg fordi du er kvinne og norsk. Fordi du har rettigheter. Fordi du kan velge her i livet. Det er helt absurd at du tenker at du kan nå inn til et menneske som hater deg. Jeg, på min side, hater ikke menn. Det har jeg aldri gjort. Menn som vedkommende du siterer er fullstendig usynlig for meg, og vil alltid være det, det vil for øvrig også hatefulle kvinner være, for ja, det finnes mange kvinner som hater kvinner også, men det er en helt annen diskusjon igjen. Men disse damene er helt grufulle også, er noen av de på sosiale medier. Du kan ikke redde noen som ikke føler empati. Empati kan du ikke lære i voksen alder. Lærte du det ikke i oppvekst eller ungdomsårene, så er slaget tapt. Det er enda mer tapt når man burer seg inne og er isolert fra mennesker, og lever i en fantasiboble. Det er terapi og psykiatri mat, ikke fremmede på forum mat. Du når ikke inn. Det er 100% håpløst. Jeg for min del kan slenge med at jeg går i terapi, møter mennesker i virkeligheten og har platoniske relasjoner til menn. Så at du ser på meg som mer håpløs enn noen som er håpløs, det må jeg si at jeg blir fornærmet av. Derfor svarer jeg. Man kan være skeptisk og mistroisk uten å hate. Han verdsetter ikke kvinner I DET HELE TATT. Jeg verdsetter mange menn i livet mitt, noen hver dag. Jeg sier takk for hjelpen jeg får. Jeg setter pris på de. Jeg har mistet menn jeg har vært utrolig glad i, til døden. Men jeg er den håpløse og mannehateren, mens en kvinnehater som oppriktig gang på gang viser hvor utrolig bitter han er på kvinner og hater kvinner, han er håpefull? Anonymous poster hash: 643e6...a23 Jeg beklager, jeg tenkte mest på det at du har lukket hjertet ditt helt for menn, fordi noen har såret deg, og dermed så ser jeg på det som umulig å få deg til å endre mening om menn. (altså at du plutselig kunne tenke deg å bli kjæreste med en og stole på en i et nært forhold). Jeg kan ha misforstått / eller blandet deg med en annen bruker kanskje? Jeg mener ikke at du er håpløs, jeg respekterer deg for dine valg. Du har lukket hjertet ditt for menn slik jeg oppfatter deg, men jeg tenker ikke på deg som en mannehater. Jeg syns faktisk det da er viktigere å prøve å trenge gjennom bobla til en som har så negative holdninger til kvinner, men som likevel har lyst til å bli sammen med en kvinne. Jeg ønsker ikke at noen kvinner skal møte på en mann med slike holdninger. Jeg håper du forstår forskjellen. Klem til deg ❤️ 1
Gjest 643e6...a23 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden leticia skrev (40 minutter siden): Jeg beklager, jeg tenkte mest på det at du har lukket hjertet ditt helt for menn, fordi noen har såret deg, og dermed så ser jeg på det som umulig å få deg til å endre mening om menn. (altså at du plutselig kunne tenke deg å bli kjæreste med en og stole på en i et nært forhold). Jeg kan ha misforstått / eller blandet deg med en annen bruker kanskje? Jeg mener ikke at du er håpløs, jeg respekterer deg for dine valg. Du har lukket hjertet ditt for menn slik jeg oppfatter deg, men jeg tenker ikke på deg som en mannehater. Jeg syns faktisk det da er viktigere å prøve å trenge gjennom bobla til en som har så negative holdninger til kvinner, men som likevel har lyst til å bli sammen med en kvinne. Jeg ønsker ikke at noen kvinner skal møte på en mann med slike holdninger. Jeg håper du forstår forskjellen. Klem til deg ❤️ Da har jeg misforstått deg litt og det beklager jeg, tror vi forstår hverandre. Angående at man ikke ønsker at kvinner skal møte menn med slike holdninger så er jeg helt enig men det er i stor grad poengløst å prøve å endre den med dårlige holdninger. Det beste man kan gjøre er å advare kvinner mot denne typen menn og manipulasjonsteknikkene de kan utsette kvinner for. Enkelte kvinner er altfor (ja det er mulig) empatiske og syns lett synd i sårede, skuffede menn, og de kan gå glipp av de røde, bitre flaggene som er en grusom grobunn for psykisk mishandling som på sikt vil knuse selvtilliten og livene deres. Økt bevissthet rundt dette tror jeg er viktig. Jeg mener man i stor grad skal prøve å forstå andre og jeg tror de fleste har potensiale til å endre seg på mange områder, men dårlige holdninger er vanskelig. Det er fryktelig vanskelig å overbevise en rasist om at han ikke skal være rasist for eksempel. Dette er noe de må finne ut av selv og erfare selv. Så kan vi alle gjøre en forskjell ved å oppdra dagens unge til å ikke være hatefulle mennesker, men sosiale medier vil gjøre dette vanskelig. Det er dog ikke rart, at man blir sint og hatefull, når man ser og leser daglig hvor fæle mennesker kan være. Vi har ikke godt av det. Man kan ikke fornekte det faktum at internett har skyld i utrolig mye her. Du skal ha for forsøket på å trenge gjennom en boble og du bestemmer selv. Men jeg personlig ville aldri prøvd. Om jeg en dag blir kjent med en sånn mann så vil jeg snu på hælen. For jeg har allerede erfart selv i mitt eget liv (da i det virkelige liv), at det ikke er mulig, og jeg er flau over hvor engasjert, håpefull og omtenksom jeg var ovenfor denne mannen. Noen vil si at dette er en positiv og flott kvalitet som menneske men det har ikke gjort meg godt et eneste sekund, tvert imot. God helg. Anonymous poster hash: 643e6...a23
Colin. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 6 hours ago, knopflerbruce said: Jeg aner ikke hva du vil jeg skal kommentere, det denne personen snakker om har jeg alt besvart - bl.a. denne ideen om at menn "bare vil ha sex" som en påstand som i beste fall kan sies å gjelde NOEN menn (men de syns sikkert godt når de er ute på jakt, sammenliknet med de mennene som ikke er like ivrige og dermed går litt stillere i dørene). Jeg ser heller ikke hvorfor du mener å trenge at jeg kommenterer noe hvor vi i grove trekk er enige. Men det er jo morsomt at du ikke klarer putte deg i kvinnenes sted når du selv har vært interessert, og innsett at de også har valgt etter karakter. Neinei, da er det "høyde, uførhet og fasadiske krav". Ikke f.eks. at de ikke gidder være husmor generelt, og spesielt ikke til noen som tar det for gitt fordi de tror det er kvinnens natur å holde på sånn. Reagerer bare på at du unngår å sitere direkte, og være like kvass som du elsker å være mot meg f.eks. 😉 5 hours ago, leticia said: Ser du ikke at du og din konservative / antifeministiske gjeng som ønsker / eller blir nødt til å dra til Asia eller på bedehuset for å finne seg kvinnfolk, fordi dere ikke henger med i utviklingen av vårt likestilte samfunn, er de som best passer beskrivelsen "simpete" her? Nei. 5 hours ago, leticia said: Men for deg, der ser jeg fremdeles mulighet til å trenge inn, har ikke gitt deg helt opp enda. 😄😘 Det går bra. 😉 5 hours ago, leticia said: Jeg skjønner at det må føles vanskelig å ikke bli sett, for alle har et iboende behov for å bli møtt med kjærlighet og å bli sett. Men jeg tviler på at denne "grudgen" du har mot vestlige, likestilte kvinner er måten du vil nå frem på. Du kan jo fint favorisere asiatiske kvinner fordi du liker dem bedre uten all denne negative praten om norske, likestilte kvinner (og menn som støtter opp om likestilling og feminisme). Støtter likestilling men ikke feminisme. Jeg prater opp alle som holder sammen med flotte verdier. Finnes mange flotte par her på berget også, som står i det i tykt og tynt. Respekt. Men man kommer ikke unna statistikken over hvordan det velges, og antall rekordmange single. Det er ikke fordi man ikke er god nok, det er fordi kriteriene er urealistiske, som fører til at flere og flere sitter med skjegget i postkassa. 😆 1 hour ago, Guest 643e6...a23 said: Du kan ikke redde noen som ikke føler empati. Empati kan du ikke lære i voksen alder. Lærte du det ikke i oppvekst eller ungdomsårene, så er slaget tapt. Det er enda mer tapt når man burer seg inne og er isolert fra mennesker, og lever i en fantasiboble. Det er terapi og psykiatri mat, ikke fremmede på forum mat. Du når ikke inn. Det er 100% håpløst. Jeg for min del kan slenge med at jeg går i terapi, møter mennesker i virkeligheten og har platoniske relasjoner til menn. Så at du ser på meg som mer håpløs enn noen som er håpløs, det må jeg si at jeg blir fornærmet av. Derfor svarer jeg. Anonymous poster hash: 643e6...a23 Empati er å fortelle sannheten, slik at individer kan lære av sine feil. Istedenfor har man en kultur som promoterer et urealistisk bilde av hvordan et forhold skal være, for at det skal være bra nok, og når individer kan vurderes som gode nok, selv uten å ha utvekslet et eneste ord. 1 hour ago, Guest 643e6...a23 said: Han verdsetter ikke kvinner I DET HELE TATT. Anonymous poster hash: 643e6...a23 Verdsetter de som verdsetter meg. Det er jo naturlig? I går hadde jeg to flotte samtaler med to skjønne ifra hhv Japan og Thailand. Meget takknemlig for mine gode bekjentskaper i utlandet. 🥰
Helsefagarbeider Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Kvinner synes ikke større er bedre (gammel artikkel, men jeg ser den som relevant for det vi diskuterer likevel). Faktisk så høres det som du har lite erfaring med damer og hva de vil ha. For liten kan bli et problem, men det kan altså for stort også bli. Du har kanskje glede av å vite at du har større enn noen andre, fordi du (feilaktig) antar at kvinner vil ha menn med stor størrelse? Utdrag bare for å oppsummere: Likevel er kvinner stort sett mer opptatt av personligheten og utseendet til partneren enn penisen. Det er mennene selv som er misfornøyd med utstyret sitt. Du et enn dårlig menneske kjenner. Jeg føler at jeg har grei erfaring med damer. Kanskje ligget med ca 25. Hvor mange jeg har klina med har jeg ikke tall på. Skjedde mye på bygdefestene her i dalen🙈😉.jeg har ikke noe stor pikk, så fikk du svaret på det også. Er gift for andre gang. Vært forlovet også. Vil du vite mer så spør??? Du kan hodt sende meg pm om du tør
leticia Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Colin. skrev (46 minutter siden): Nei Nei, det er åpenbart at du ikke ser egen simping. 👇 Colin. skrev (46 minutter siden): går hadde jeg to flotte samtaler med to skjønne ifra hhv Japan og Thailand. Meget takknemlig for mine gode bekjentskaper i utlandet. 🥰 Colin. skrev (46 minutter siden): Støtter likestilling men ikke feminisme. Vet du overhodet hva som skiller dem? Du støtter altså at vi har likestilling , (like rettigheter, muligheter og likt ansvar for begge kjønn) men ikke ideologien som jobber for å oppnå dette? Hvordan ser du for deg at man skulle oppnådd likestilling hvis man ikke gjorde noe for å få det? Colin. skrev (57 minutter siden): Men man kommer ikke unna statistikken over hvordan det velges, og antall rekordmange single. Det er ikke fordi man ikke er god nok, det er fordi kriteriene er urealistiske, som fører til at flere og flere sitter med skjegget i postkassa Jeg hører hva du sier, men jeg mener at det du sier ikke stemmer. Jeg ser det som positivt at man slipper å bli værende i dårlige forhold / ekteskap, spesielt hvis de er av den voldelige typen. Før måtte man bare bli i dem, fordi man ikke hadde økonomi til å klare seg selv. Jeg ser heller ikke det som problematisk at folk er single, iallefall hvis de velger det selv. Jeg ser mer problematisk på at det danner seg grupperinger i samfunnet som i stedet for å gå i seg selv, hva man selv kan gjøre for å endre seg, retter aggresjon mot et helt kjønn fordi ingen er interessert i det de har å tilby. 1
leticia Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Helsefagarbeider skrev (6 minutter siden): Du et enn dårlig menneske kjenner. Jeg føler at jeg har grei erfaring med damer. Kanskje ligget med ca 25. Hvor mange jeg har klina med har jeg ikke tall på. Skjedde mye på bygdefestene her i dalen🙈😉.jeg har ikke noe stor pikk, så fikk du svaret på det også. Er gift for andre gang. Vært forlovet også. Vil du vite mer så spør??? Du kan hodt sende meg pm om du tør Jeg får normalt høre at jeg er en god menneskekjenner. Jeg er ikke interessert i å diskutere dine personlige ting. 3
Helsefagarbeider Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden leticia skrev (1 minutt siden): Jeg får normalt høre at jeg er en god menneskekjenner. Jeg er ikke interessert i å diskutere dine personlige ting. Her tok du mye feil. Og jeg er ikke ute etter noen diskusjon. Jeg er ett menneske som liker å prate om det meste og jeg spør om det meste.
barfoo Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 2 minutes ago, Helsefagarbeider said: Her tok du mye feil. Og jeg er ikke ute etter noen diskusjon. Jeg er ett menneske som liker å prate om det meste og jeg spør om det meste. At du har knulla mange vil ikkje sei at du har erfaring med kva damer vil ha. Og tbh så er oppførselen din borderline creepy. 1
knopflerbruce Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden leticia skrev (26 minutter siden): Nei, det er åpenbart at du ikke ser egen simping. 👇 Vet du overhodet hva som skiller dem? Du støtter altså at vi har likestilling , (like rettigheter, muligheter og likt ansvar for begge kjønn) men ikke ideologien som jobber for å oppnå dette? Hvordan ser du for deg at man skulle oppnådd likestilling hvis man ikke gjorde noe for å få det? Jeg hører hva du sier, men jeg mener at det du sier ikke stemmer. Jeg ser det som positivt at man slipper å bli værende i dårlige forhold / ekteskap, spesielt hvis de er av den voldelige typen. Før måtte man bare bli i dem, fordi man ikke hadde økonomi til å klare seg selv. Jeg ser heller ikke det som problematisk at folk er single, iallefall hvis de velger det selv. Jeg ser mer problematisk på at det danner seg grupperinger i samfunnet som i stedet for å gå i seg selv, hva man selv kan gjøre for å endre seg, retter aggresjon mot et helt kjønn fordi ingen er interessert i det de har å tilby. Haha, takk for å påpeke noe jeg ikke har sett selv. Kanskje jeg skal opprette "knopflerbruce's koseprattråd for alle som har funnet lykken med feministkvinner". Bare for å bli like lite simp og white knight som Colin. 2
leticia Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden barfoo skrev (19 minutter siden): At du har knulla mange vil ikkje sei at du har erfaring med kva damer vil ha. Og tbh så er oppførselen din borderline creepy. Det ordet tenkte jeg også på, men ville helst unngå å si. 🫣 1
leticia Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden knopflerbruce skrev (10 minutter siden): Haha, takk for å påpeke noe jeg ikke har sett selv. Kanskje jeg skal opprette "knopflerbruce's koseprattråd for alle som har funnet lykken med feministkvinner". Bare for å bli like lite simp og white knight som Colin. Kanskje det. Kanskje feministmannen min gidder å joine 😅 Colin liker å bruke feministstempelet på kvinner han ikke liker, men det er faktisk endel menn som er feminister også da 😃 1
Colin. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 33 minutes ago, leticia said: Nei, det er åpenbart at du ikke ser egen simping. 👇 Å verdsette noen er ikke det samme som simping. Simping er å ikke ha egne meninger, men bare si det man tror skal gjøre at man får en bedre sjanse... 38 minutes ago, leticia said: Vet du overhodet hva som skiller dem? Du støtter altså at vi har likestilling , (like rettigheter, muligheter og likt ansvar for begge kjønn) men ikke ideologien som jobber for å oppnå dette? Hvordan ser du for deg at man skulle oppnådd likestilling hvis man ikke gjorde noe for å få det? Det hadde noe for seg tidligere, nå er det bare en ideologi for venstrepolitiske spørsmål som jobber for privilegier. Hadde det vært reell likestilling hadde jeg hatt ung ufør-tillegg nå. 41 minutes ago, leticia said: Jeg ser heller ikke det som problematisk at folk er single, iallefall hvis de velger det selv. Jeg ser mer problematisk på at det danner seg grupperinger i samfunnet som i stedet for å gå i seg selv, hva man selv kan gjøre for å endre seg, retter aggresjon mot et helt kjønn fordi ingen er interessert i det de har å tilby. Hadde jo vært bedre om man gikk i seg selv og valgte bedre også, ikke sant? Alle må gå i seg selv. 20 minutes ago, knopflerbruce said: Kanskje jeg skal opprette "knopflerbruce's koseprattråd for alle som har funnet lykken med feministkvinner". Hadde vært interessant å følge med på erfaringene til de som er i slike forhold. 😆 1
leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Colin. skrev (50 minutter siden): Å verdsette noen er ikke det samme som simping. Simping er å ikke ha egne meninger, men bare si det man tror skal gjøre at man får en bedre sjanse... Å verdsette / beundre noen som ikke gjengjelder følelsene, en typisk tøffel. Hva sier eller gjør du for å tro at du får bedre sjanse hos asiatiske kvinner? Og hvorfor sier du / gjør du ikke likedan når du snakker med norske kvinner? Du endrer altså oppførsel ut fra hvem du snakker med. Jeg opplever ikke @knopflerbruce som en som simper. Det må faktisk være mulig at man er enig med en feminist når man selv også setter pris på likestilling og at man ikke liker tradisjonelle kjønnsroller. På samme måte som du kan være enig med en på forumet her som også har antifeministiske eller Konservative holdninger. Colin. skrev (1 time siden): Det hadde noe for seg tidligere, nå er det bare en ideologi for venstrepolitiske spørsmål som jobber for privilegier. Hadde det vært reell likestilling hadde jeg hatt ung ufør-tillegg nå. Nei, det har noe for seg enda, og feminister jobber for likestilling både for kvinner og menn. Ung uføretillegget ditt som du ikke får har ingenting med feminisme å gjøre. Dette er ikke et tillegg som kun gis til kvinner, det gis ut fra alvorlighetsgrad av sykdommen man har. Hvor langt i systemet har du tatt ung uføretillegg- saken? Har den vært oppe i trygderetten? Lagmannsretten? (Genuint interessert, mener ikke være frekk). Colin. skrev (1 time siden): Hadde jo vært bedre om man gikk i seg selv og valgte bedre også, ikke sant? Alle må gå i seg selv. Enig i at alle først og fremst må gå i seg selv. Men det har vel ingenting å si for deg om noen har valgt feil? Da er det bare å ta et nytt valg. Livet gir folk heldigvis normalt mer enn en sjanse. Colin. skrev (1 time siden): Hadde vært interessant å følge med på erfaringene til de som er i slike forhold. 😆 Mannen min har bare gode erfaringer han 🤣👌😘 1
Helsefagarbeider Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden barfoo skrev (6 timer siden): At du har knulla mange vil ikkje sei at du har erfaring med kva damer vil ha. Og tbh så er oppførselen din borderline creepy. Er 25 mange, langt liv da. Er vel hva jeg leser og har opplevd jeg jeg kommer med den påstanden hva damer vil ha. Så klart ikke alle, jeg tror en del
Vokteren Skrevet 38 minutter siden Skrevet 38 minutter siden (endret) leticia skrev (21 timer siden): Du skjønner sikkert at jeg snakker om det tredje skiftet. Hvem som organiserer, koordinerer oppgavene, forteller partneren hva den må gjøre). Hvem har skrevet "huskelappen" din f.eks? Det er ikke lenge siden jeg var i butikken og så en mann som måtte ha tilsendt bilder fra kona si av hver enkelt ting på handlelisten sin, for ellers så ville han komme hjem med "feil ting". Huskelappen er skrevet i fellesskap ved kjøkkenbordet etter å ha sjekket kjøleskapet og planlagt uken. Det er viktig at handlelisten ikke er skrevet i stein. Hvis jeg hele tiden måtte fortelle partneren om «feil ting» eller ugjorte oppgaver, forteller det noe om begge. Et sykelig kontrollbehov og/eller en uendelig tafatthet er ikke gode grunnsteiner i et forhold. Endret 37 minutter siden av Vokteren 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå