Gå til innhold

Flexit S3R ventilasjonsaggregat - mulig med avansert styring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i en leilighet i 2024 på 75kvm som var bygget ferdig i 2011. Balansert ventilasjon med Flexit S3R og styrepanel CI50. Aggregatet har fått nye vifter i 2024 og 2025 og er sjekket av servicemann. Alle funksjoner fungerer. Det er foretatt rens av kanaler og balansering av anlegget med justering av ventiler.

Problemstilling: Anlegget går vanligvis på hastighet 1 (av totalt 3 hastigheter). Dette er nok for å holde greit Co2-nivå (ppm) i leiligheten. På det minste soverommet blir det noe høyt Co2-nivå på natt og ideelt sett bør anlegget kjøre på hastighet 2. Jeg har egen måler på soverommet (Netatmo) og denne viser rundt 1100ppm på natt. Burde vært lavere. Jeg skal teste nivået de kommende dagene med anlegget på 2.

Kjører jeg anlegget konstant på hastighet 2 så blir det mer hørbar lyd fra kjøkkenhette (sjenerende nivå). Med hastighet 1 er denne hetten i praksis lydløs.

Så da er ønsket mitt å kunne styre anlegget slik at tidsstyring (kalender) kan kjøre anlegget opp til hastighet 2 f.eks. fra kl 23.00 til kl 08.00. Eventuelt å kunne benytte mer avansert styring via app og/eller Internett. Men ikke et krav i denne omgang.

Finnes det noen løsning for dette uten å måtte ta grunnfag i programmering?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...