Gå til innhold

Hva er min pc verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en helt ok gaming-pc. Litt minus for noe utdatert skjermkort og bare 16 gb (treg) ram.

Veldig vanskelig å si pris nå, ettersom prisene på ram har tredoblet seg siste 3 månedene. I tillegg har det nettopp vært Black Friday, slik at prisene på nye PC-er er kunstig høye akkurat nå.

Kunne prøvd å legge den ut for 9 -10 000.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
On 12/4/2025 at 2:03 PM, Donkey Kong said:

Du har en helt ok gaming-pc. Litt minus for noe utdatert skjermkort og bare 16 gb (treg) ram.

Utdatert skjermkort? Det er forrige generasjon. Da OP kjøpte PC var det gjeldende generasjon og det er 18-19 måneder siden. 

Billigste 2x8GB DDR5 RAM er 3300kr og det er 4800MHz.

SSD prisene har også økt.

Hvis ikke OP har solgt den ville jeg anbefalt å rengjort PCen. Fjern alt av støv, gjør en skikkelig jobb. Fiks løse kabler etc. Ta fine og oversiktlige bilder. 

Kjør benchmark og ta skjermbilder av ytelse etc. Annonser for 12.000kr. 

Skrevet (endret)
madipe9748 skrev (3 timer siden):

Utdatert skjermkort? Det er forrige generasjon. Da OP kjøpte PC var det gjeldende generasjon og det er 18-19 måneder siden. 

Gjeldende versjon kom for nesten et år siden. 7800 XT er begrenset til FSR 3 og har svak Ray Tracing. Til sammenligning kan du i dag kjøpe 9060 XT 16 GB (som har litt svakere raster, men yter bedre i Ray tracing og har FSR4) for 4000 kr. Så ja, 7800 XT er "noe utdatert".

Du svarer for øvrig på en gammel kommentar fra meg, og prisene på SSD og ram har økt ytterligere. Mitt estimat på 10 000 holder seg OK. Tilsvarende specs, men helt nye komponenter, kan du kjøpe for rundt 15 000 på Komplett. Jeg ville ikke kjøpt trådstarters 19 måneder gamle brukte PC for 12 000 når jeg kan kjøpe nytt for nesten samme prisen.

Endret av Donkey Kong

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...