evmorten Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Har et spørsmål om bildefiler: Jeg her MinSky, men de tar ikke Raw-filer - Cr2 og Cr3. Men så hørte jeg ... Har man forstått det riktig at det er bare å skrive jpg som filtype, og så bare laste ned skrive Cr2 og Cr3 når jeg trenger det? For når jeg laster opp fila som jpg uten å konvertere - bare gjør om "etternavnet", så tar skya i mot den. Har ikke turt å gjøre det med flere enn et par filer, i tilfelle noe går galt. Er det så "enkelt" at man bare kan gjøre om etternavnet på fila, og så tilbake igjen uten skade? Man får jo så grundig beskjed om at "dette kan skade filen".
vidor Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Høres helt merkelig ut at du ikke kan laste opp de filene du vil. Med den policyen de har er jeg seriøst bekymret for personvernet ditt. Ville egentlig kun lastet opp nedpakkede filer med 7-zip (gratis) som er krypterte. Når du laster ned igjen dekrypterer du bare med passordet ditt. Endret 21 timer siden av vidor La til nedlastningslink 2
trn100 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden vidor skrev (6 minutter siden): Høres helt merkelig ut at du ikke kan laste opp de filene du vil. Med den policyen de har er jeg seriøst bekymret for personvernet ditt. Ville egentlig kun lastet opp nedpakkede filer med 7-zip (gratis) som er krypterte. Når du laster ned igjen dekrypterer du bare med passordet ditt. Har til og med omdøpt filer til .txt og de sklir som regel i gjennom, men zipping, som også er innebygget i nyere versjoner Windows funker også! 🙂
vidor Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Kan god være at det som er integrert i Windows fungerer, men dette er ikke kryptert. Alt man leverer fra seg til skytjenester bør være kryptert. Enkelte leverandører har prøvd seg med å levere symmetrisk kryptering de selv sitter med nøkkelen på. KUN asymmetrisk duger! (enn så lenge, siden kvatebaserte algoritmer er i ferd med å gjøre dette enkelt) Endret 20 timer siden av vidor
barfoo Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 21 minutes ago, vidor said: Enkelte leverandører har prøvd seg med å levere symmetrisk kryptering de selv sitter med nøkkelen på. KUN asymmetrisk duger! (enn så lenge, siden kvatebaserte algoritmer er i ferd med å gjøre dette enkelt) Du er klar over at data er kryptert med symmetrisk kryptering, mens nøkkelmateriale er kryptert med assymetrisk kryptering? Og kvifor duger ikkje f.eks. AES?
vidor Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) 19 minutes ago, barfoo said: Du er klar over at data er kryptert med symmetrisk kryptering, mens nøkkelmateriale er kryptert med assymetrisk kryptering? Og kvifor duger ikkje f.eks. AES? Hvis skytjenesten sitter på den symmetriske nøkkelen er hele vitsen borte spør du meg. Det er poenget. AES kan greit være en bra nøkkel, men ikke hvis skytjenesten har den. Det er kun du som skal ha slike nøkler. Endret 20 timer siden av vidor
joandreas Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Cr2 og cr3 er canon sitt bildefil raw format. https://community.usa.canon.com/t5/EOS-DSLR-Mirrorless-Cameras/what-is-the-CR2-image-format/td-p/378678
Svein M Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg forstår det slik at MinSky kan lagre bare noen få bildefiltyper som jpg, png, heic. Jeg tro ikke jeg ville tatt sjansen på å lagre andre filtyper ved å bytte filtype navn til ".jpg". Dette høres veldig usikkert ut.
Svein M Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg kom over at Adobe har et program (adobe-dng-converter) som converterer RAW filer til DNG filer. Men kanskje ikke noe hjelp i om ikke DNG filer støttes.
Bing123 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden De burde ikke bry seg om filtype nei. Sikker på det ikke er en "feature" for å hjelpe folk som ikke skjønner at de fyller opp kvoten ved å laste opp RAW? Har sett folk laste opp 40GB videofiler av små forestillinger fra barneskolen og sende rundt til alle foreldre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå