Gå til innhold

Teoretisk sett: hvis fotballsporten ikke eksisterte. Hva ville voldelige "supportere" gjort da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på de som ikke er der for fotballgleden, men kun for å sloss.

Ville de trukket mot en annen sport å ha som "knagg" og dra rundt å måte andre slåsskjemper på? Hvilken sport?

Eller ville de trukket mot en annen aktivitet å ha som "excuse" å møtes på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil gå på en lengre reise der de får hjelp fra psykologiske og filosofiske lærde, der de vil forstå hvordan deres traumatiske barndom har en innvirkning på deres voksne liv i form av utageringer og andre utfordringer. Og de vil gå til kilden av problemene, som ofte er foresatte. Der vil de snakke ærlig og oppriktig på en rolig måte for å komme til bunns i roten av problemet som har ett balletak på deres mentalitet. Og enten komme til forsoning, eller til en vei videre der disse elementene som preget barndommen ikke lenger fortjener en plass i livet deres.

Videre vil de selvfølgelig kaste all alkohol ut av huset, og helst ut i havet hvis de er nærme nok.

Skrevet (endret)

Det @Selfuniverse sier er selvfølgelig drømmescenarioet.

Personlig tror jeg de hadde vært like voldelige, men hvis de blir spredd utover mindre populære sporter vil det være mindre vold eller konsekvenser totalt sett. Hvis de ble samlet rundt én sport ville det nok vært likt som nå. 

Så mindre relatert til selve fansen, og mer relatert til hvor stor sporten eventuelt er. 

Endret av Comma Chameleon
  • Hjerte 1
Skrevet

For det første tror jeg ikke de er regulerte nok til å kanalisere sin aggresjon utelukkende ut i rollen som supporter. Og for det andre kjøper jeg ikke at det finnes en konstant mengde voldspotensiale som må ut et sted. Aggressive supportere tilbringer åpenbart altfor mye tid med sine svorne fiender på fotballstadion, noe som i seg selv garantert avler aggresjon.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...