Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøp av bruktbil.

sesar

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte bil på auksjonen.no og ganske nøyaktig en time etter jeg hentet den så får jeg ikke startet etter en pause.

Verkstedet sier de mistenker feil på registerreim, men da gidder ikke jeg å betale mer. Da de skriver at motor på demonteres for videre feilsøk.

Verkstedet måtte bytte batteri og kamakselsensor. 

Har jeg en sak mot selger eller er det bare å ta tapet og ikke kjøpe bil via auksjon lenger?  Er jo litt begrenset rettigheter ved kjøp på auksjon, men dette må være manglende opplysninger. eneste selger skriver er at den er i daglig bruk. Da må vel det tolkes som nettopp det.

Jeg spurte om registerreim var byttet og fikk beskjed om at han kjøpte den for fem år siden. Usikker på om jeg tolket det i hodet mitt som at den var byttet. 

Den er fin for rust og EU-godkjent til 2027. Da regnet jeg med den var trygg å kjøpe.

Er jo begrenset hvor mye man kan teste. 

Er dette noe selger burde fått symptomer om tidligere? jeg synes det er rart det ikke har dukket opp varslinger og lamper.

hva ville dere gjort i dette tilfellet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sesar skrev (20 minutter siden):

Er dette noe selger burde fått symptomer om tidligere? jeg synes det er rart det ikke har dukket opp varslinger og lamper.

Registerreim fungerer vanligvis perfekt til den sliter, men da er det oftest game over...

Skrevet
6 minutes ago, BIGG said:

Registerreim fungerer vanligvis perfekt til den sliter, men da er det oftest game over...

Ja, ivertfall fryktelig uheldig at det skjedde så kort tid etter henting av bil. 

Skrevet
sesar skrev (2 timer siden):

Verkstedet sier de mistenker feil på registerreim, men da gidder ikke jeg å betale mer. Da de skriver at motor på demonteres for videre feilsøk.

Verkstedet måtte bytte batteri og kamakselsensor

Hæh?!? Man trenger ikke å bytte batteri for å feilsøke registerreim, kanskje kamakselsensor dersom den tilfeldigvis er defekt samtidig som registerreimen.

Nei, man må heller ikke demontere motor (hvis det var det du mente å skrive), for å feilsøke om problemet er registerreimen eller ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...