Spillredaksjonen Skrevet onsdag kl 13:08 Skrevet onsdag kl 13:08 Store klasseskiller mellom store og små Halvparten av indie-spillindustrien mangler inntekt, ifølge statistikken. Les hele saken på Gamer.no»
Feenyx Skrevet onsdag kl 14:15 Skrevet onsdag kl 14:15 pantrax skrev: Men er Hades 2 og Silksong egentlig indies? Ja, begge de utviklerne er helt uavhengige (independant, indie) studio. De er ikke eid av noen større enn seg selv, som også er en av grunnene til at de tar akkurat så lang tid de føler for på å utvikle og slippe et spill.
Føniks Skrevet onsdag kl 18:52 Skrevet onsdag kl 18:52 pantrax skrev (5 timer siden): Men er Hades 2 og Silksong egentlig indies? Hva trodde du indie betydde?
Iki Skrevet onsdag kl 21:27 Skrevet onsdag kl 21:27 Jo flere som lager spill jo større blir konkurransen. Hvorfor skal folk bruke penger på spillet ditt fremfor et annet?
LampeLars94 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Hvorfor vinkles dette negativt? Mesteparten av spillene som ikke tjener inn igjen pengene er asset flips og AI søppel.
Puzzlefuzz Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Det har blitt så mye søppel på Steam de siste par årene, at jeg har valgt å blokkere hele indie-kategorien. Jeg er veldig glad i en del indie-spill, men når 98% av det som utgis er søppel, så får det heller bare være. Skal nok klare å finne de indiespillene som er viktige uansett. Og, så må jeg bare få kommentere ordbruken i artikkelen. At forsiden til PC-Gamer er blitt bedekket, det har jeg litt vanskelig for å se for meg. Det må jo ha vært enormt vanskelig å få det til et så enormt spesielt stunt.
erikric Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Alternativet er vel "gatekeeping" og begrensninger på hvem som skal få lov å lage og gi ut spill. Det ønsker ikke jeg meg.
Klote Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Det er noe positivt som beskrives, atskillig flere har tilgang til å lage spill, det er ikke noe "klasseskille" det er snakk om. Det er demokratiet i praksis. Det er mulighetene som skaper denne situasjonen. Det er som med internett, det har gitt influensere et liv, selv om mange mener de ikke fortjener det. Nett-trollene kan også takke internett for sin eksistens. Skal vi ha sympati med wannabe influensere og nett-troll som ikke soper inn penger av den grunn?
HugByte Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Marked og etterspørsel. Var akkurat det samme i 2003, når "alle" fikk tilgang til å lage nettsider via wordpress. Alle ble plutselig bloggere og det som værre var. Ikke mange igjen i dag. Markeder har en tendens til å regulere seg selv over tid. Disse ai-døgnfluene blir nok snart borte.
NinjaVal Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden Hva er dette for en artikkel? Indie spill som ikke selger, tjener ikke penger? Javel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå