Snikpellik Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Vokteren skrev (3 minutter siden): Feil. «De og dem» benyttes for en mye større gruppe enn for de spesifikt usikre i hen-kategorien. Feil hva? Siktet til they og them, ikke de og dem.
Drunkenvalley Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Skyt ein seg ikkje i fot om ein er i mot "hen" med å sei at me allereie har "de" og "dei," om ein så peike ut kvifor dei er forskjellig med eige nytte?
Vokteren Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (1 time siden): Feil hva? Siktet til they og them, ikke de og dem. Så du mener at they og them ikke betyr de og dem i engelsk dagligtale ?
Snikpellik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vokteren skrev (Akkurat nå): Så du mener at they og them ikke betyr de og dem i engelsk dagligtale ? Hvorfor skulle jeg mene det? Foreslår å lese innlegget jeg skrev. Jeg svarte på påstanden din;"«They» eller «them» kan vel neppe sammenlignes med «hen»" med at jo, de kan absolutt sammenlignes siden de brukes til det samme. Disse ordene brukes til å beskrive ukjent kjønn på henholdsvis engelsk og norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå