BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden En middag for to koster fort 1400 kr og det er uten drikke. Det skal knipe litt for menn på trygd, i alle fall hvis det er en ukentlig aktivitet. På Burger King kan man komme unna med 500 kr, men det er ikke akkurat det roligste og mest romantiske stedet man kan være.
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Colin. skrev (1 time siden): Premisser som ikke er der? Les statistikkene og hva som formidles på SoMe, så vil du forstå at det ikke så rosenrødt for disse "frivillige single" som du skulle ønske. Nettopp problemet- at man baserer seg på hva som formidles på SoMe, gjerne også fra land som ikke er sammenlignbare med vårt eget (usa). Et annet problem er at du leser statistikker på en måte som om de var avhengig av hverandre, når de er separate og sannsynligvis uavhengige av hverandre. Et tredje problem er at du ikke greier å skille på de som er frivillig single, at de ønsker det selv, og de som er ufrivillig single, desperate etter å finne noen å leve sammen med. Det kan evt være noe overlapping, at de ufrivillig single til slutt innfinner seg med at de aldri kommer til å finne noen, og dermed later som de er frivillig single. Men du kan ikke ta utgangspunkt i hvor miserabel du selv føler deg som singel, og regne med at alle andre single skal føle det likedan. Skal vi ta dette i et kjønnsperspektiv så er det veldig mange damer som er lei av ulikestilte forhold, slik at hvis forholdet tar slutt / partner forsvinner så hopper de ikke inn i et nytt forhold, fordi de endelig kan nyte "friheten". Et annet kjønnsperspektiv hvis vi tar dette med at uføre kvinner har mye lettere for å finne seg en partner enn det en uføretrygdet mann har, handler sannsynligvis mye om rolledelingen hjemme. Stereotypisk forklart: Etter hun kommer hjem fra jobb så må hun ta seg av alt hjemme også, hun kunne liksågodt bodd alene, og hatt mer tid til seg selv, en person mindre å rydde etter osv. Etter han kommer hjem fra jobb, så kan han ta livet med ro, kommer til dekket bord og ryddet hus. Som sagt, rent stereotypisk, men du skjønner sikkert hvorfor kvinner er mer skeptiske enn menn til å gå inn i et forhold med en uføretrygdet når forskjellen blir så tydelig forklart... Det er selvsagt også avhengig av årsaken til uførheten, om personen er i stand fysisk til lette oppgaver i hjemmet, ikke alle uføre som er i stand til det heller. Colin. skrev (1 time siden): Men du er ikke normen. Det ser man utifra statistikkene, det har jeg forklart for deg før. 1,4. Hva så om jeg ikke er normen. Hva så om vi har et fødselstall på 1,4. Jeg ser ikke noe problem med det annet enn i en periode hvor vi får veldig mange eldre og syke å ta hånd om, og at det blir lave skatteinntekter inn i forhold til oppgavene vi har. Det er der problemet med 1,4 ligger, ikke generelt at det ikke fødes flere barn pga at nå kan kvinner selv bestemme om de vil bli gravide eller ikke... og hvor mange ganger. Colin. skrev (1 time siden): Men det er jo tydelig at lommeboka og status går foran kjærlighet her på berget også i mange tilfeller, ellers hadde man jo ikke sett enorme antall brutte forhold? Hvis man hadde vært ute etter penger så hadde man ikke brutt ut av forhold. Det er ekstremt dyrt å skille seg / gå fra en husholdning til 2, for begge parter, og da oftere for kvinnene, siden menn oftere sitter på flere midler. Likevel er det kvinnene som drar. Da må du faktisk lete etter andre årsaksforklaringer enn penger / status når du skal snakke om samlivsbrudd og status... Colin. skrev (1 time siden): Jeg kommer ikke til å havne i et slikt forhold der partner har status som pri 1, fordi jeg kommer til å ta et logisk valg basert på fornuft, kjemi og livssyn. 🤷♂️ Det vet du egentlig ikke før det skjer. Hvordan skal du vite om hun er mest opptatt av den økonomiske oppgraderingen hun får ved å gifte seg med deg, eller om hun kommer til å skille seg når hun kan få oppholdstillatelse i Norge uten å være gift? Mange kvinner er gode til å skjule sitt sanne jeg. Kanskje være litt forsiktig med å være så bastant. Jeg vet om forhold, slik som du ønsker hvor akkurat det har skjedd at hun stikker med en gang hun har selvstendig opphold. 4
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 5 minutes ago, leticia said: Nettopp problemet- at man baserer seg på hva som formidles på SoMe, gjerne også fra land som ikke er sammenlignbare med vårt eget (usa). Gjør ikke det gitt. KG-kommentarer kommer titt og ofte opp på facebook, itillegg til kommentarer på facebook i seg selv. 6 minutes ago, leticia said: Et tredje problem er at du ikke greier å skille på de som er frivillig single, at de ønsker det selv, og de som er ufrivillig single, desperate etter å finne noen å leve sammen med. Det kan evt være noe overlapping, at de ufrivillig single til slutt innfinner seg med at de aldri kommer til å finne noen, og dermed later som de er frivillig single. Men du kan ikke ta utgangspunkt i hvor miserabel du selv føler deg som singel, og regne med at alle andre single skal føle det likedan. Tar som sagt utgangspunkt i det som formidles av slike på SoMe. 12 minutes ago, leticia said: Skal vi ta dette i et kjønnsperspektiv så er det veldig mange damer som er lei av ulikestilte forhold, slik at hvis forholdet tar slutt / partner forsvinner så hopper de ikke inn i et nytt forhold, fordi de endelig kan nyte "friheten". Et annet kjønnsperspektiv hvis vi tar dette med at uføre kvinner har mye lettere for å finne seg en partner enn det en uføretrygdet mann har, handler sannsynligvis mye om rolledelingen hjemme. Stereotypisk forklart: Etter hun kommer hjem fra jobb så må hun ta seg av alt hjemme også, hun kunne liksågodt bodd alene, og hatt mer tid til seg selv, en person mindre å rydde etter osv. Etter han kommer hjem fra jobb, så kan han ta livet med ro, kommer til dekket bord og ryddet hus. Som sagt, rent stereotypisk, men du skjønner sikkert hvorfor kvinner er mer skeptiske enn menn til å gå inn i et forhold med en uføretrygdet når forskjellen blir så tydelig forklart... Det er selvsagt også avhengig av årsaken til uførheten, om personen er i stand fysisk til lette oppgaver i hjemmet, ikke alle uføre som er i stand til det heller. Så fordi man velger å være partner med individer som ikke gidder å ta sin del av husarbeidet, så skal det være en unnskyldning for å ikke ville lære uføretrygdede å kjenne? Får være måte på. 22 minutes ago, leticia said: Det vet du egentlig ikke før det skjer. Hvordan skal du vite om hun er mest opptatt av den økonomiske oppgraderingen hun får ved å gifte seg med deg, eller om hun kommer til å skille seg når hun kan få oppholdstillatelse i Norge uten å være gift? Mange kvinner er gode til å skjule sitt sanne jeg. Kanskje være litt forsiktig med å være så bastant. Jeg vet om forhold, slik som du ønsker hvor akkurat det har skjedd at hun stikker med en gang hun har selvstendig opphold. Bare å bosette seg i landet hun kommer ifra da, som er noe de som er seriøse mtp ønsket om egen familie, uansett vil trives best med, vil jeg tro.
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Colin. skrev (1 time siden): Ja, du får fortelle det til alle de single i midten av livet som sløste bort sin viktige tid på tull og fjas og som ikke har en realistisk sjanse til å stifte egen familie, De fleste som er single i midten av livet har allerede stiftet sin egen familie. (fått barn). 1
leticia Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Colin. skrev (Akkurat nå): Gjør ikke det gitt. KG-kommentarer kommer titt og ofte opp på facebook, itillegg til kommentarer på facebook i seg selv. Hehe, følger du disse "kjerringsidene" du da 😅 eller bare trykker du inn på dem så du får dem oftere opp i feeden din? 1
BadCat Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 4 minutes ago, leticia said: De fleste som er single i midten av livet har allerede stiftet sin egen familie. (fått barn). Det må være kvinner i så fall. En vellykket mann kan alene sette opp flere familier uten at det trenger å være representativt for gjennomsnittet av menn. Du skulle ha visst hvor mange menn over 40 som aldri har pult. Quote Sitat fra "Fight Club". He moves to a new city every six years and starts a new family. Tyler quips “the fucker is setting up franchises.”
Colin. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, leticia said: Hehe, følger du disse "kjerringsidene" du da 😅 eller bare trykker du inn på dem så du får dem oftere opp i feeden din? Jeg prøver jo å få litt innsikt i hvordan ståa ligger ann hos den andre siden og hvordan det tenkes i det partner-utvelgelsen skjer. Så det blir til at jeg leser noe av det 🫣, og får mer info om hvordan trivselen faktisk er, hvis man skal gå utifra at det som formidles er seriøse tilfeller.
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Drunkenvalley said: Forøvrig ser eg liten eller ingen grunn til at nokon burde få hets for å ha møtt ei i utlandet. Intet problem så lenge det er eit forhold bygd på å like kvarandre og ynskje forbli med kvarandre, og at du ikkje berre importerer ei brud. Jeg har enda til gode å se at noen som har funnet ektefelle på jobbreise eller Ferie i Danmark eller Frankrike, få kritikk. Verken i media, på internet, eller i virkeligheten. Men, her på forumet så snakkes det om at "feminismen har ødelagt norske kvinner", samtidig som de utelukkende reiser til fattige land hvor det ikke finnes sikkerhetsnett, og det å sulte er en reell mulighet. Når man i tillegg kommer med ord som "chad" og "simp", så sier det sitt om hva slags mennesker man har med å gjøre. 1 1 1
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Drunkenvalley skrev (1 time siden): Forøvrig ser eg liten eller ingen grunn til at nokon burde få hets for å ha møtt ei i utlandet. Intet problem så lenge det er eit forhold bygd på å like kvarandre og ynskje forbli med kvarandre, og at du ikkje berre importerer ei brud. Enig. Det er dette hvis man bevisst leter i fattige områder slik at det blir et økonomisk avhengighetsforhold fremfor et kjærlighetsforhold jeg ser problemer med. Det samme kan forsåvidt sies om noen av forholdene her hjemme også, at noen har altfor lite økonomisk kontroll over eget liv, fordi de overlater det økonomiske til partneren sin (gjelder begge veier). Det har vært noen saker hvor det har kommet frem at noen virkelig har gått på en økonomisk smell, og dette går ut over parneren din. Noen velger også en tilværelse hvor de ikke jobber, og bare blir forsørget. Jeg syns det blir for sårbart når man velger å sette seg på sidelinjen, evt at partneren din setter deg på sidelinjen slik at du ikke har kontroll på din egen økonomi. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/eksen-tok-opp-21-millioner-i-forbrukslan-i-jannes-29-navn-jeg-ma-betale-alt/10258162/ Jeg skjønner også folk som kun er ute etter å finne kjærlighet, at det er veldig viktig for dem. Spesielt om man har et utgangspunkt som gjør det ekstra vanskelig å finne. 1 1
leticia Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden BadCat skrev (15 minutter siden): Det må være kvinner i så fall. En vellykket mann kan alene sette opp flere familier uten at det trenger å være representativt for gjennomsnittet av menn. Du skulle ha visst hvor mange menn over 40 som aldri har pult. Det er flere kvinner enn menn som har barn ja, men også flertallet av menn har det når de er midt i livet. Jeg tror deg på at det er mange som aldri har fått seg noe, likevel så har flertallet av menn fått barn. 1 1
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 22 minutes ago, BadCat said: Du skulle ha visst hvor mange menn over 40 som aldri har pult. Men, hvor mange av disse puler ikke fordi de har gitt opp, eller sitte hjemme og venter på at en kvinnekropp skal dette i fanget på de? 1 1
BadCat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 8 minutes ago, Krig og fred said: Men, hvor mange av disse puler ikke fordi de har gitt opp, eller sitte hjemme og venter på at en kvinnekropp skal dette i fanget på de? Jeg vet om flere som ikke har kommet seg "til sengs" selv med kvinner som har tatt i overkant mye initiativ for at ting skal skje. Man kunne tro at disse er livredd for kvinner, ikke minst å fremstå som naken og sårbar sammen med ei kvinne. Å være mann krever mer enn "tildelt kjønn" ved at noen observerte en tissefant en gang for lenge siden. Endret 1 time siden av BadCat
Colin. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 11 minutes ago, Krig og fred said: Jeg har enda til gode å se at noen som har funnet ektefelle på jobbreise eller Ferie i Danmark eller Frankrike, få kritikk. Verken i media, på internet, eller i virkeligheten. Men, her på forumet så snakkes det om at "feminismen har ødelagt norske kvinner", samtidig som de utelukkende reiser til fattige land hvor det ikke finnes sikkerhetsnett, og det å sulte er en reell mulighet. Når man i tillegg kommer med ord som "chad" og "simp", så sier det sitt om hva slags mennesker man har med å gjøre. Det er bare røverhistoriene du liker å fortelle deg selv. Har vært i flere land i Asia. Ikke alle land i Asia er fattige vet du. Opplevd forskjellige kulturer med åpenhet.
Krig og fred Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden 41 minutes ago, BadCat said: Man kunne tro at disse er livredd for kvinner, ikke minst å fremstå som naken og sårbar sammen med ei kvinne. Ja, er det psykiatri inne i bildet så blir bildet veldig annerledes. 1 1
Martelè Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Krig og fred skrev (20 minutter siden): Ja, er det psykiatri inne i bildet så blir bildet veldig annerledes. Vi skal ikke gjøre narr av sårbare folk med problemer. Vi er ikke psykologer 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå