Simen1 Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober (endret) Etter et tiår eller to der alt pluss litt til dyttes inn i mobiltelefonen, så hadde det vært befriende med en single purpose device. En enhet der all design og funksjonalitet er fokuser mot en bestemt funksjon: Spille mp3-filer. Hvilke slike spillere finnes på markedet nå? Hvilken bør jeg gå for? Må selvsagt ha mini-jack-plugg, men kan godt ha bluetooth i tillegg. Må ha USB grensesnitt, helst USB-C så man kan bruke eksisterende kabler til å overføre filer. Må også ha skjerm som viser artist, album og låt. Jeg forventer at batteriet holder til en hel dags bruk. Må ha knapper for enkel betjening i jakkelomma uten å måtte se. Altså ikke bare touch-skjerm, men fysiske knapper. Endret 8. oktober av Simen1 1 1
vidor Skrevet 8. oktober Skrevet 8. oktober (endret) Liker klart best de spillerene som gir direkte tilgang til filsystemet hvor man kan kopiere, slette og organisere slik det passer. De som har egen managementsoftware ender alltid opp å være i veien. Det beste er at slike spillere får en gjerne ganske rimelige og lett tak i ok kvalitet. Viktig å få med en god og funksjonell EQ for å få godt tilpasset lyd. Hvis du helst vil ha merkevare kan du ta utgangspunkt i Sony NWZS 750 og lete derfra. Denne tror jeg dog er gammel nok til pre-USB C og at den mangle Bluetooth. Edit: Er vel det at når man finner noe som bare funker, så slutter man å lete og bare bruker det. Endret 8. oktober av vidor 1
SpaceHog Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober (endret) Hva med en Mechen M30 fra Aliexpress (Choice) for kr 422.92 eksl. MVA? For tiden på tilbud, -63%. https://www.aliexpress.com/item/1005008998412262.html Her er en anmeldelse: https://www.audiophile-heaven.com/2022/12/mechen-m30-music-player-old-school-design-contemporary-sound.html Edit 9. okt.: Har akkurat kjøpt en til meg selv, farge: gull, brun Fant en kupong på Aliexpress, så pris inkl. MVA (fri frakt) ble 490 kr. Edit 14. okt.: Fant en til kr 363.42 eks. mva -- da jeg sjekket 15 minutter senere kosten den 472.03 eks. mva-- Er det dette som er dynamisk prising? Edit 29. okt.: Overraskende bra lyd. Ikke noe sus eller bakgrunnstøy. Testen sier 176 g, min kaffevekt sier 155 g (til sammenligning: armbåndsuret mitt veier 149 g, 41 mm, urkasse og lenke i stål). Hjulet er ikke helt top-notch, kunne vært mer presist, et klikk gir noen ganger dobbelhopp i meny etc.. Men man kan bruke fram- og tilbakeknappene istendenfor. Knappene fungerer veldig bra. En stor bug er at den kutter av eller forkorter artist-, album og sangtitler (viser ca. 22 tegn). Teksten ruller, men viser ikke hele teksten, så det må være en bug. Manual, innholdsfortegnelse: Spoiler Mechen M30..................................................1 User Manual, Hifi MP3 Player, Digital Audio Player (DAP)....1 Contents....................................................2 Instruction of Buttons......................................3 Charge the Player...........................................4 1. Use 5v, 1000mA Charger...............................4 2. Charge by Computer...................................4 Note....................................................4 Quick Guide.................................................4 Power on, off...........................................4 Lock screen.............................................4 Back....................................................4 Volume..................................................4 Scroll wheel............................................4 Reset...................................................4 Data Transfer...........................................4 Main Functions..............................................5 Music...................................................5 All songs...........................................5 Artists.............................................5 Albums..............................................5 Genres..............................................5 Attention...........................................5 Note................................................5 Folder View.............................................5 Note................................................5 Equalizer...............................................5 Off.................................................5 Rock................................................5 Pop.................................................5 Soft................................................5 Jazz................................................5 Classical...........................................5 Techno..............................................5 Custom settings.....................................5 Note................................................5 My Favorite.............................................6 Playlist on the go [1]..............................6 Playlist on the go [2]..............................6 Playlist on the go [3]..............................6 Play Settings ..........................................6 Shuffle [Off / On]..................................6 Repeat..............................................6 Repeat off......................................6 Repeat 1........................................6 Repeat all......................................6 Repeat Folder...................................6 Default volume......................................6 Memory..........................................6 Custom [0–100]..................................6 The Line Level......................................6 Volume synchronization:.........................6 –6db............................................6 0 db............................................6 Volume limit [0–100]................................6 Settings................................................6 Auto upgrade........................................6 Update Playlist.....................................6 Brightness..........................................6 Backlight timer.....................................6 Sleep timer [Off / Set sleep timer...]..............6 Off timer [Off / Set off timer...]..................6 Information [Player information / Disk space].......6 Auto upgrade........................................6 Format device.......................................6 Factory settings....................................6 Support and Troubleshooting................................6 Specifications..............................................7 Endret 29. oktober av backtoback førsteinntrykk; jojopriser
sedsberg Skrevet 9. oktober Skrevet 9. oktober Sandisks Sansa-serie + Rockbox firmware var en sikker vinner i mange år. Men disse har vel ikke blitt produsert på mange herrens år. Så man får ikke USB-C og mest sansynlig er batteriene nå ødelagte.
Simen1 Skrevet 9. oktober Forfatter Skrevet 9. oktober (endret) backtoback skrev (1 time siden): Hva med en Mechen M30 Flott den! Jeg likte stilen men den er litt i tykkeste og tyngste laget. @sedsberg Jeg hadde en Sandisk Sansa Fuze en gang i tida og en Creative Zen V. Førstnevnte er borte og sistnevnte fant jeg i en skuff. Men den fusket fælt og så den har jeg avskrevet. Jeg fikk tilbud om å overta en gammel Apple ipod nano, men gjorde litt reasearch og fant ut at den er låst til apple programvare så da utgikk den. Endret 9. oktober av Simen1
Rune_says Skrevet 15. oktober Skrevet 15. oktober Har også en gammel Creative Zen X-Fi2 som fortsatt fungerer - god lyd men skjermen er som den alltid har vært med 50% hit/miss på om den oppfatter touch med fingertuppene... Shanling M0 eller Hiby R4 er det jeg finner som jeg sannsynligvis ville gått for ang dedikert mp3-spiller. Men med f.eks. ekstern liten dac som Cayin RU6 så har jeg god lyd fra mobil til hodetlf. For stasjonær bruk; husk at en fingernegl-stor USB på 256GB med mesteparten av din digitaliserte CD samling (formater USB-stick som NTFS og kopier inn) kan dyttes inn bak på hhv Bluesound Node 2i eller WiiM Ultra som indekserer alle albumene og gir deg navigering via respektive app.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå