Martelè Skrevet tirsdag kl 15:22 Skrevet tirsdag kl 15:22 Jeg var innom subredditen r/norske som tilsynelatende er en litt mer edgy versjon av r/norge. Utifra det jeg leser der, kombinert med nylige hendelser, så har jeg et spørsmål..... Vil du si at vi beveger oss mot en tid der det er utrygt for folk med utenlandsk utseendet her i Norge? Jeg tenker da på diskriminering og potensiell vold etc.
VifteKopp Skrevet tirsdag kl 15:26 Skrevet tirsdag kl 15:26 Salvesen. skrev (2 minutter siden): Har det ikke vært slik lenge? Statistisk sett er det størst sjanse for å bli utsatt for kriminalitet hvis du er innvandrer, begått av andre innvandrere. 2
Tussi Skrevet tirsdag kl 15:33 Skrevet tirsdag kl 15:33 Martelè skrev (10 minutter siden): Jeg var innom subredditen r/norske som tilsynelatende er en litt mer edgy versjon av r/norge. Utifra det jeg leser der, kombinert med nylige hendelser, så har jeg et spørsmål..... Vil du si at vi beveger oss mot en tid der det er utrygt for folk med utenlandsk utseendet her i Norge? Jeg tenker da på diskriminering og potensiell vold etc. Det har vært noen få rasistiske drap, men generelt er man vel ikke mer utsatt for vold om man er innvandrer? Alt avhenger vel av hvilke miljøer man velger å være en del av. Hva er alternativet? Er de mer trygge i Syria og Afghanistan? 2
f767if76t Skrevet tirsdag kl 15:43 Skrevet tirsdag kl 15:43 (endret) Når vi ser på demografisk representasjon er det vel mer utrygt for folk med norsk utseende + utenlandsk utseende mtp. potensiell vold fra noen med utenlandsk utseende. Endret tirsdag kl 15:48 av f767if76t 1
Martelè Skrevet tirsdag kl 15:47 Forfatter Skrevet tirsdag kl 15:47 f767if76t skrev (4 minutter siden): Statistisk sett er vel mer utrygt for folk med norsk utseende + utenlandsk utseende mtp. potensiell vold fra noen med utenlandsk utseende. Hæ? 1
f767if76t Skrevet tirsdag kl 15:49 Skrevet tirsdag kl 15:49 Martelè skrev (1 minutt siden): Hæ? Større sjanse for at en gjeng med utenlandsk utseende bruker vold mot noen med norsk utseende enn omvendt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå