Gå til innhold

Samsung Galaxy S26

Anbefalte innlegg

Skrevet
minim skrev (Akkurat nå):

Har noen i det hele tatt fått fingeravtrykk til å virke med beskytter? Nå har jeg prøvd både med generisk ebay herdet glass og en film beskytter, men den virker ikke med noen av de. Har fått spigen beskytter som ble anbefalt over, men det står ikke noe om fingeravtrykk sensor på pakken så miatenker at den ikke virker heller og vurderer å returnere den. Snakk om steinalder opplegg med ubrukelig fingeravtrykk biometri i 2026. Vi har da kommet lenger enn dette..

Det er jo som jeg skrev, langt i fra pålitelig. Mye bedre på Honor. Av alle telefoner jeg har testet, så er Samsung sine telefoner desidert de tregeste. Jeg har slått av og bruker kode. Sikkert like greit å returnere, for det kommer nok ikke til å fungere så bra som du ønsker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
torbjornhb skrev (14 minutter siden):

Det er jo som jeg skrev, langt i fra pålitelig. Mye bedre på Honor. Av alle telefoner jeg har testet, så er Samsung sine telefoner desidert de tregeste. Jeg har slått av og bruker kode. Sikkert like greit å returnere, for det kommer nok ikke til å fungere så bra som du ønsker.

Makaløst fra en så stor produsent som samsung. At de ikke innser at faceid er løsningen enda er helt utrolig. Tror jeg heller sjekker at forsikringen min dekker ny skjerm og tar sikte på å kjøre uten beskytter da. Kommer garantert til å knuse den ganske kjapt, men thats life med samsung ser det ut for. 

Skrevet
minim skrev (16 minutter siden):

Makaløst fra en så stor produsent som samsung. At de ikke innser at faceid er løsningen enda er helt utrolig. Tror jeg heller sjekker at forsikringen min dekker ny skjerm og tar sikte på å kjøre uten beskytter da. Kommer garantert til å knuse den ganske kjapt, men thats life med samsung ser det ut for. 

Jepp. Helt enig. Vet at Fremtind krever skjermbeskytter... Håper du har noe annet.

Skrevet

OT:

Har brukt smarttelefoner siden det kom, men har enda ikke ødelagt en eneste skjerm eller skjermbeskytter(de få gangene jeg har brukt det). Bruker dog flipcover med magnet på de fleste telefoner.

Og ja flere produsenter burde få faceID, ett av få fortrinn med iPhone. Og nå Honor f.eks

Skrevet
torbjornhb skrev (25 minutter siden):

Jepp. Helt enig. Vet at Fremtind krever skjermbeskytter... Håper du har noe annet.

Testet Spigen beskytteren som du anbefalte nå som et siste forsøk og den virker faktisk!! Det skal feires med kake! Takk for tips :)

OC-Freak skrev (4 minutter siden):

OT:

Har brukt smarttelefoner siden det kom, men har enda ikke ødelagt en eneste skjerm eller skjermbeskytter(de få gangene jeg har brukt det). Bruker dog flipcover med magnet på de fleste telefoner.

Og ja flere produsenter burde få faceID, ett av få fortrinn med iPhone. Og nå Honor f.eks

Min er med på trening, i skogen, mekkehobby, snekring osv og brukes til alt mulig hele tiden så det skjer dessverre rett som det er at jeg knuser beskytter, men jeg klarer stortsett å unngå å knuse skjerm pga beskytteren. Sist jeg hadde S25 uten beskytter så gikk det også bra et halvår, men den blir stripete siden det ofte er med verktøy og en mobil nr.2 i samme lommer. Selvsagt kan man "babysitte" og bruke den pent, men for min del er det en bruksgjenstand. Prøver heller å beskytte de med deksel + skjermbeskytter og da går det fint. 

Håper Honor og Google nå gjør sånn at Samsung også våkner opp og innser at dette er fremtiden. Siden iphone gikk over til dette ble autentisering virkelig en ting man ikke tenker over lenger siden det bare virker. Det er igrunnen den eneste tingen jeg virkelig savner med Samsung ellers digger jeg telefonen. Kanskje også at apps er bedre optimalisert for iphone enda, men her har det skjedd mye de siste årene så det meste virker tilfredstillende nå. 

• Liker 1
Skrevet
minim skrev (Akkurat nå):

Testet Spigen beskytteren som du anbefalte nå som et siste forsøk og den virker faktisk!! Det skal feires med kake! Takk for tips :)

Min er med på trening, i skogen, mekkehobby, snekring osv og brukes til alt mulig hele tiden så det skjer dessverre rett som det er at jeg knuser beskytter, men jeg klarer stortsett å unngå å knuse skjerm pga beskytteren. Sist jeg hadde S25 uten beskytter så gikk det også bra et halvår, men den blir stripete siden det ofte er med verktøy og en mobil nr.2 i samme lommer. Selvsagt kan man "babysitte" og bruke den pent, men for min del er det en bruksgjenstand. Prøver heller å beskytte de med deksel + skjermbeskytter og da går det fint. 

Håper Honor og Google nå gjør sånn at Samsung også våkner opp og innser at dette er fremtiden. Siden iphone gikk over til dette ble autentisering virkelig en ting man ikke tenker over lenger siden det bare virker. Det er igrunnen den eneste tingen jeg virkelig savner med Samsung ellers digger jeg telefonen. Kanskje også at apps er bedre optimalisert for iphone enda, men her har det skjedd mye de siste årene så det meste virker tilfredstillende nå. 

Nå ble jeg utrolig glad på dine vegne😀
Nyt kaka og telefonen! (På hver sin måte...)

Skrevet

En annen ting med fingeravtrykk er at flere eldre har ikke klare nok papillarlinjer til å kunne bruke denne opplåsningsmetoden på elektronikk, det samme gjelder folk med mye sprekkdannelse, eksem osv.

Sitat

fra Wikipedia: Since the elasticity of skin decreases with age, many senior citizens have fingerprints that are difficult to capture. The ridges get thicker; the height between the top of the ridge and the bottom of the furrow gets narrow, so there is less prominence.[

Kanskje men kunne skilt ut det med manglende sikker ansiktsgjenkjenning på Android som egen tråd, det blir mye av det samme i Samsung-trådene om at det mangler. 

Skrevet
mandela skrev (17 minutter siden):

En annen ting med fingeravtrykk er at flere eldre har ikke klare nok papillarlinjer til å kunne bruke denne opplåsningsmetoden på elektronikk, det samme gjelder folk med mye sprekkdannelse, eksem osv.

Kanskje men kunne skilt ut det med manglende sikker ansiktsgjenkjenning på Android som egen tråd, det blir mye av det samme i Samsung-trådene om at det mangler. 

Brukbar biometrisk opplåsing er nå en ganske vesentlig funksjon å mangle på en flaggskip telefon i 2026 så Samsung bør tåle pepper for det. For min del skal jeg legge den død nå som jeg med litt bistand fikk fingeravtrykk til å fungere (dog med noen ekstra forsøk innimellom).

Over til noe annet om Samsung om dagen. Bruker folk Gemini eller Samsung sin bundlete Bixby som assistent? Ser at det er blandede tilbakemeldinger i utlandet, men hva med i Norge?

Skrevet (endret)
minim skrev (18 timer siden):

Brukbar biometrisk opplåsing er nå en ganske vesentlig funksjon å mangle på en flaggskip telefon i 2026 så Samsung bør tåle pepper for det. 

Det skal også sies at fingeravtrykkleseren fungerer helt fint for de aller aller fleste, men alternativer bør komme på plass så snart som mulig synes jeg, så jeg er helt enig med deg der.

Samsung hadde jo irisscanner i 2017-2018 modellene S8 og S9, men ga opp å forbedre systemet.

Endret av mandela
Skrevet
mandela skrev (1 time siden):

Det skal også sies at fingeravtrykkleseren fungerer helt fint for de aller aller fleste, men alternativer bør komme på plass så snart som mulig synes jeg, så jeg er helt enig med deg der.

Samsung hadde jo irisscanner i 2017-2018 modellene S8 og S9, men ga opp å forbedre systemet.

Den virker helt fint uten beskytter på skjermen, men noen må ha det på for at telefonen skal overleve. Men det skal sies at etter jeg la på Spigen sin beskytter så virker den fint også med denne så om noen er på jakt etter beskytter som lar deg bruke fingeravtrykk leser så er dette veien å gå. Registrer også samme finger to ganger selv om en gang fungerer bare for å øke sjangsen for å få riktig treff på en av de. 

https://www.teknikmagasinet.no/mobilbeskyttelse/samsung/s-serien/galaxy-s26-ultra/samsung-galaxy-s26-ultra-skjermbeskytter-med-monteringsramme-2-pack-glas-tr-ez-fit

Jeg er ikke sikker på om det er veien å gå siden det krever lys. Ansiktsskanningen til Honor/Google/Huawei/Apple baserer seg på lik standard med laser prikker som måles uavhengig av omgivelseslys. Det var ryktet at det skulle komme på 26 under skjermen, men nært lansering så endret ryktene seg til 27 modellen dessverre :( Vi får se neste år. 

• Liker 1
Skrevet

Noen som har funnet magnetisk nødlader som passer s26u? Kamera er veldig nære toppen og jeg ser at Samsung sin I lenken her har utsparing rundt ringen i overkant. Det er plenty med ladere til rundt 400kr så tenkte å kjøpe en av de om de passer i stedet for Samsung sin. 

https://www.proshop.no/Noedlader/Samsung-Magnet-Wireless-Battery-Pack-5000mAh-Beige-Noedlader-Beige-5000-mAh/3440495?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gad_campaignid=22226765269&gbraid=0AAAAADuUrFFKrH7OKqowMC5cezh3ynbQe&gclid=Cj0KCQjwpv7NBhCzARIsADkIfWzBdwVZGRu_92FET3vNxj9zCku3ENgFUBK9TLImghEg2lTetfjr6e0aAnGWEALw_wcB

Skrevet
minim skrev (På 21.3.2026 den 11.55):

Har noen i det hele tatt fått fingeravtrykk til å virke med beskytter? Nå har jeg prøvd både med generisk ebay herdet glass og en film beskytter, men den virker ikke med noen av de. Har fått spigen beskytter som ble anbefalt over, men det står ikke noe om fingeravtrykk sensor på pakken så miatenker at den ikke virker heller og vurderer å returnere den. Snakk om steinalder opplegg med ubrukelig fingeravtrykk biometri i 2026. Vi har da kommet lenger enn dette..

De skjermbeskytterne det står at skal fungere med fingeravtrykk, har fungert med fingeravtrykk for meg. Men man kan måtte legge inn fingeravtrykkene på nytt. I tillegg har er det vel et valg om å øke følsomheten for bruk med skjermbeskytter, men mulig dette bare påvirker vanlig berøring og ikke avlesing av fingeravtrykk.

Hvis det ikke står eksplisitt at det skal fungere med fingeravtrykk så vil det nesten garantert ikke fungere heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...