Subara Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vokteren skrev (23 timer siden): Durek og Martha heller enda mer bensin på bålet: https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 Parets ekstreme PR-kåthet, kommersialisering av kongehuset, ondsinnede misunnelse og tullete klovnerier bidrar til å rive ned bærekraftige norske verdier som tillit, åpenhet og jordnærhet + mye mer. Provoserende handlinger som paret er avhengige av for å ha til salt i maten, men som truer bærekraftige og positive verdier som har vært en grunnstein i vårt velferdssamfunn gjennom mange generasjoner. På høy tid at ekteparet tar ansvar for sine handlinger og forlater Norge før konfliktnivået blir ukontrollerbart…. Ta noen dype magepust. De flytter nok snart til USA. Men Martha vil nok være mest mulig i landet nå mens foreldrene er gamle. Av respekt for kongen (88 år) og dronningen (88 år), synes jeg man skal roe ned gemyttene. Men det er for mange som tjener penger på å lage støy. Blant annet magasinet Se og hør som aldri tar pause fra saken. Og den naive prinsessen vår som burde ha gitt Durek munnkurv, lært han kongelig etikette (ev. norsk etikette) og ikke laget film om privatlivet sitt. (Regissøren bestemte hvordan filmen ble klippet). Nå har de antagelig tjent nok til å betale regningene etter brylluppet Durek får rett om at nordmenn er ute etter han pga. av slike tråder.
Vokteren Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Subara skrev (17 minutter siden): Durek får rett om at nordmenn er ute etter han pga. av slike tråder. Durek tar grundig feil når han drar rasismekortet. Jeg mener at begge skal ut av Norge, særlig etter truslene som fremkommer tidligere i tråden.
Griever Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden leticia skrev (22 minutter siden): Men tviler på det falt like godt i smak i visse miljøer Harald sin tale om at innavndrere er nordmenn, og jenter som liker jenter, gutter som liker gutter Tviler på at den falt i god jord ja 😅 2
Subara Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Vokteren skrev (7 minutter siden): Durek tar grundig feil når han drar rasismekortet. Jeg mener at begge skal ut av Norge, særlig etter truslene som fremkommer tidligere i tråden. Jeg finner ikke trusselen som Se og Hør skriver om. https://www.instagram.com/shamandurek/ Trussel til Norges befolkning om at han vil fortsette å eksistere å være seg selv/jobbe som sjaman? Dette vil gå bra.
Vokteren Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Subara skrev (13 minutter siden): Jeg finner ikke trusselen som Se og Hør skriver om. https://www.instagram.com/shamandurek/ Trussel til Norges befolkning om at han vil fortsette å eksistere å være seg selv/jobbe som sjaman? Dette vil gå bra. Jeg kaller dette en trussel: https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374
Subara Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Vokteren skrev (7 minutter siden): Jeg kaller dette en trussel: https://www.seher.no/kjendis/dette-er-bare-begynnelsen/83670374 Den er i så fall fjernet fra instagramkontoen hans.
Cascada81 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden leticia skrev (14 timer siden): Jeg vet at monarkiet står sterkt hos den norske befolkningen. Men jeg har så lenge jeg kan huske ment at slike ting ikke bør gå i arv. Det går fint så lenge man har gode representanter, slik jeg anser Olav var, og slik som jeg også syns Harald og Sonja er. Men hva hvis vi får noen som absolutt ikke burde representere, eller som ikke selv vil representere? Hva om det var Martha som var arving til tronen? Da ville vi fått denne som kaller seg en øgle til å representere Norge nasjonalt og internasjonalt. Nei takk, vi bør ha noen som kan byttes ut av folket hvis de ikke representerer oss på en god måte. I prinsippet er jeg enig, i praksis er det med kongehuset litt som med vinmonopolet: Selv om jeg i prinsippet er imot, fungerer det så bra i praksis at jeg ikke ønsker det avviklet, i hvert fall ikke nå. En av grunnene, enten man ser på kongehuset eller på vinmonopolet, er at man kan se alternativene utfolde seg i utlandet. Det kan jo også gå bra, men vi vet jo per nå at vi har noe som fungerer og er stabilt. Jeg er også forsiktig optimist når jeg ser førstelinjen med tronarvinger: Både Haakon Magnus og Ingrid Alexandra virker, i hvert fall til det motsatte er bevist, å være oppegående og patriotiske, og vel egnet til å føre kongehusets mandat videre. Jeg tror også kongehuset står for stabilitet og er et viktig symbol for Norge og norsk uavhengighet, og langt på vei forsvarer kostnadene som følger driften. Eneste gangen jeg faktisk kan komme på hvor kongen har utøvd makt, var da han holdt hodet kaldt når regjeringen løpte rundt som hodeløse høns i starten av okkupasjonen under andre verdenskrig. Hadde noe skjedd, gud forby, så Märtha hadde vært i posisjon til faktisk å arve tronen, ville jeg håpet på en snarlig avskaffelse før hun fikk tiltre, rett og slett fordi hun ikke er egnet til embetet. Man kan diskutere Mette-Marits dømmekraft i forhold til assistanse av sønnen, men mener kongen og tronarvingene før Märtha har opptrådd plettfritt, både i forbindelse med Durek og Marius Høiby, både i ord og handling. Er vanskelig å se og si hva de skulle gjort annerledes, og tror ikke andre løsninger ville ført til mindre kritikk eller bedre utfall. 1
Drunkenvalley Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden I stor grad ser eg på kongehuset som ein antikvitet uten poeng. Det er å heve ein liten gjeng over resten av det norske folket, og dusje dem i penger og status, sjølv om dei i seg sjølv ikkje har nokon intrinsikk verdi. Det er enkelt-individer der som kunne tjent denne rollen, men som ein livslang, arvelig stilling er det meir og meir kvalmende meine eg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå