Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å finne drømmedamen....

Gjest ce9fe...f22

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke. Et forhold skal være i balanse,  verken mann eller kvinne skal ha "makten" om man kan kalle det for det. 

Yeah right

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
Griever skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det. Jeg tror mange kan være drømmepartneren for noen få, men mange er også stort sett råtne mennesker. Men, kanskje noen drømmer om nettopp det. 🤷‍♂️

Jeg skjønte at du ikke tror det, du er ikke alene om å ikke tro på dette. Men, er mange mennesker råtne, mener du det!?
Du resonnerer som folk flest, tar snarveien, og ser ikke det opplagte. Råtne mennesker har jeg aldri sett, og slett ikke råtne kvinner. De har jeg aldri møtt faktisk, så kanskje er det derfra min teori kommer. Jeg tror også det forklarer ditt syn på dette. Ikke bare din erfaring, men også en erfaring som stammer på din måte å se andre mennesker på. Det siste kommer fra deg, ikke fra de du ser.

Anonymous poster hash: 4e449...1f0

Skrevet
Gjest 4e449...1f0 skrev (2 minutter siden):

Men, er mange mennesker råtne, mener du det!?

Ja. Det er jo årsaker til at de er råtne, men resultatet er det samme.

Gjest 4e449...1f0 skrev (4 minutter siden):

Du resonnerer som folk flest, tar snarveien, og ser ikke det opplagte. Råtne mennesker har jeg aldri sett, og slett ikke råtne kvinner. De har jeg aldri møtt faktisk, så kanskje er det derfra min teori kommer. Jeg tror også det forklarer ditt syn på dette. Ikke bare din erfaring, men også en erfaring som stammer på din måte å se andre mennesker på. Det siste kommer fra deg, ikke fra de du ser

Jeg gjenkjenner et troll når jeg ser et. ;)

• Liker 1
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
Griever skrev (Akkurat nå):

Jeg gjenkjenner et troll når jeg ser et. ;)

Det du ikke forstår ser ofte litt merkelig ut. Troll passer ikke inn. Så jeg skjønner at du ser troll i din verden. På samme måte som du ser råtne mennesker. Du rydder og sorterer for å gjøre din verden slik den skal se ut, for deg. Troll er en stor og praktisk kategori.

Gjest 4e449...1f0
Skrevet
leticia skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke. Et forhold skal være i balanse,  verken mann eller kvinne skal ha "makten" om man kan kalle det for det. 

Det skal ikke være "makt" i et forhold, selv ikke i anførselstegn, så balanse er ikke et tema. Balanse er kvinnekamp. Respekt, tillit og kjærlighet handler et forhold om. Ikke slike ting som balanse, makt eller rettferdighet. 

Skrevet
leticia skrev (2 timer siden):

Det er mange grunner til at kvinner må på klinikk. Et åpenbart eksempel er fordi at mannen hennes ikke har bra nok sædkvalitet, eller at hun selv har vansker med å bli gravid.

Er det virkelig det du tror vi snakker om, eller gjør du deg bare vanskelig?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
Griever skrev (14 minutter siden):

Dette er særdeles grunn kunnskap om mennesker, ser du ikke det selv? Tror du virkelig mange har glede av å være "råtne"? Om noen er råtne, så må jo det skyldes et ekte ønske i dem som driver fram en slik råttenskap. Hvis ikke, er det omstendigheter, og ikke menneskelige egenskaper som er råtne. Så du mener råttenskapen er noe ekte som tilhører mange mennesker? At det er en medfødt iboende egenskap for mange mennesker? Det er jo det du sier, og det du tror på, og det jeg ikke tror på. At mennesker er blitt råtne, det er noe helt annet. Da er all skyld over på omstendighetene. Men det er altså IKKE det du sier og mener.

Skrevet
ilpostino skrev (5 timer siden):

Jeg tror denne lange på vei forklarer hvorfor mange menn ser andre steder enn i vesten etter damer. 

https://www.instagram.com/reel/DPIEIC7DwOX/?igsh=emxrd3pkZ210M2l4

For å korrigere deg litt: det er nok derfor mange menn MÅ ut av vesten for å finne andre damer.

Ærlig talt, noe mer tafatt enn en mann som klager over at kvinner ikke tar på seg husmorrollen finnes ikke. Har ikke disse "mennene" normal boevne? Sårer det virkelig "maskuliniteten" så mye å ta på seg de oppgavene selv?

En kvinne man er glad i bringer det viktigste inn i forholdet: nemlig seg selv. Resten er bagateller. Hvis noen ikke liker vestlige kvinner fordi de ikke vasker eller lager mat i stor nok grad, er de idioter. Kjærlighet avhenger da ikke om man står med forkle på kjøkkenet eller skrubber gulv. Drittjobben kan man ta selv, om man syns den er så forbannet viktig, også.

(dessuten: det er jo faktisk menn som flyr rundt og sier at man er så redd for kvinner, å bli anklager for metoo bare man ser på dem og så videre - det er ikke en påstand som har sitt opphav hos kvinner)

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (30 minutter siden):

En kvinne man er glad i bringer det viktigste inn i forholdet: nemlig seg selv. Resten er bagateller. Hvis noen ikke liker vestlige kvinner fordi de ikke vasker eller lager mat i stor nok grad, er de idioter. Kjærlighet avhenger da ikke om man står med forkle på kjøkkenet eller skrubber gulv. Drittjobben kan man ta selv, om man syns den er så forbannet viktig, også.

Du har misforstått poenget i den videoen helt. Problemene som nevnes er desidert ikke at man må dele på arbeidsoppgaver i heimen. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Gjest 4e449...1f0
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Jeg har alltid kraften i samliv med det svake kjønn.

Men hadde sunne rollemodeller på 80-tallet.

Det er det naturlige, og kraften vi har kommer fra kvinnen vi er sammen med. Det er et samspill som holder begge oppe. Når kvinner bebreider oss for dette, og samtidig ønsker vår kraft, da skapes mannebabyen og den lite attraktive kvinnen med makt og innflytelse, men uten reell kraft som rettferdiggjør og understøtter denne makten og innflytelsen. Der er vi i dag. Derfor leter menn etter den opprinnelige kvinnen, hun som fremdeles kan være hans naturlige partner. Ikke en underdanig slave, men hun som ikke ønsker å konkurrere og utfordre mannen, men heller bruker sine ferdigheter til å utfylle mannens mangler. 

Skrevet

Jeg antar det var denne skjebnefulle dagen som markerte trådens skifte i tema, hahaha.

Tror dere misforstår hvordan forhold fungerer. Der vil alltids være noen som har "makten". Det kan avgjøres av kommunikasjonsevne og type, mentalitet, den som har mest å tape etc. Det er ikke nødvendigvis et ondsinnet eller "toxic" forhold. Denne dynamikken er helt vanlig og uunngåelig

• Liker 1
Skrevet
29 minutes ago, Guest 4e449...1f0 said:

Det er det naturlige, og kraften vi har kommer fra kvinnen vi er sammen med. Det er et samspill som holder begge oppe. Når kvinner bebreider oss for dette, og samtidig ønsker vår kraft, da skapes mannebabyen og den lite attraktive kvinnen med makt og innflytelse, men uten reell kraft som rettferdiggjør og understøtter denne makten og innflytelsen. Der er vi i dag. Derfor leter menn etter den opprinnelige kvinnen, hun som fremdeles kan være hans naturlige partner. Ikke en underdanig slave, men hun som ikke ønsker å konkurrere og utfordre mannen, men heller bruker sine ferdigheter til å utfylle mannens mangler. 

Man må utfylle hverandre, ikke drive maktkamp.

• Liker 2
Skrevet
6 minutes ago, Martelè said:

Tror dere misforstår hvordan forhold fungerer. Der vil alltids være noen som har "makten". Det kan avgjøres av kommunikasjonsevne og type, mentalitet, den som har mest å tape etc. Det er ikke nødvendigvis et ondsinnet eller "toxic" forhold. Denne dynamikken er helt vanlig og uunngåelig

Var det ikke du som var aseksuell, og som ikke datet. Eller forveksler jeg deg med noen andre? :shrug:

• Liker 4
Skrevet
Gjest 4e449...1f0 skrev (3 timer siden):

Dette er særdeles grunn kunnskap om mennesker, ser du ikke det selv? Tror du virkelig mange har glede av å være "råtne"? Om noen er råtne, så må jo det skyldes et ekte ønske i dem som driver fram en slik råttenskap. Hvis ikke, er det omstendigheter, og ikke menneskelige egenskaper som er råtne. Så du mener råttenskapen er noe ekte som tilhører mange mennesker? At det er en medfødt iboende egenskap for mange mennesker? Det er jo det du sier, og det du tror på, og det jeg ikke tror på. At mennesker er blitt råtne, det er noe helt annet. Da er all skyld over på omstendighetene. Men det er altså IKKE det du sier og mener.

Du, kan ikke jeg si ifra til deg neste gang jeg er litt usikker på hva jeg mener om noe, og så kan du gi meg en sånn fin oppsummering? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Martelè skrev (1 time siden):

At man har potensiell makt betyr ikke at man skal bruke den eller at denne makten noen gang skal ha noen faktisk påvirkning på forholdet. Det er fullstendig mulig å ha et forhold uten at den ene sitter på "makten" i noen som helst praktisk betydning.

• Liker 2
Skrevet
ilpostino skrev (1 time siden):

Du har misforstått poenget i den videoen helt. Problemene som nevnes er desidert ikke at man må dele på arbeidsoppgaver i heimen. 

Jeg så en skinna liksom-macho fyr jabbe om kvinner som "bringer for lite inn i forholdet" inkludert det å ikke lage mat eller vaske. Det er så utdatert og avlegs at en kan få fnatt av mindre.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Gjest 4e449...1f0 skrev (1 time siden):

Du kan like gjerne snu på det. Kan ikke mannen da utfylle kvinnen i dette eksempelet ditt, innenfor de oppdaterte kjønnsrollene? Denne "konkurransen" er pussig, når den initieres av menn som argumenterer som deg, hvor man plutselig finner på at kvinner har konkurrert - når det de har gjort er å være seg selv. Det er jo mannnen som konkurrerer mot kvinne her, så det blir litt sært å snu om på det. Hun gir da blaffen i denne drakampen. Så hvorfor skulle mannen bry seg?

Det går sikkert an å tenke på dette som at menn og kvinner fyller hverandre ut, men da må jo menn som deg faktisk gjøre det også - og fylle ut de kvinnene slik de er. Fremfor å drive med ønsketenking om at de skulle vært annerledes fordi man ikke gidder fylle ut den rollen som er der fra før.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...